Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 27 år som har pcos, har hatt mensen 2 ganger på 4 år. Den siste uken har jeg hatt store smerter i mage og ryggen. Samt smerter under samleie. I går var jeg hos gynokolog på A-hus, jeg ble tatt mange prøver av. Legen forteller meg at jeg blør fra livmoren og sier det er mensen. Jeg kommer jeg fra sykehuset og har litt brunt i trusen. Men det er ikke kommet noe mer. Smertene er der enda. Kan det var mens? Hva er galt med meg? Legen mente det var første dag mens. Føler jeg ikke blir tatt på alvor. Hadde blodpropp i beinet og lungen for 4 år siden, derfor kan de ikke sette igang mensen med hormoner. Tok gravi.test på sykehuset, den var negativ.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/246054-mens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Fint at du har sjekket for graviditet. I verste fall kunne det være graviditet utenfor livmoren. Er testen negativ kan du nesten utelukke det 100%. Infeksjon bør også utelukkes, men det har gynekologen vel gjort? Ved PCOS med sjeldne menstruasjoner kan det samle seg blod opp i livmoren som kommer ut som en blødning som ikke er som en vanlig menstruasjon. Dine blødninger kan reguleres med hormoner som ikke øker risiko for blodpropp, med hormonet gestagen, for eksempel Provera i 14 dager hver 2.måned. Forsøk med NASIDs for smertene, for eksempel Ibux eller Naproxen som du kan kjøpe i små mengder uten respet. Er andre årsaker til magesmerter utelukket? Som for eksempel forstoppelse eller urinveisinfeksjon?

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/246054-mens/#findComment-1923532
Del på andre sider

Fint at du har sjekket for graviditet. I verste fall kunne det være graviditet utenfor livmoren. Er testen negativ kan du nesten utelukke det 100%. Infeksjon bør også utelukkes, men det har gynekologen vel gjort? Ved PCOS med sjeldne menstruasjoner kan det samle seg blod opp i livmoren som kommer ut som en blødning som ikke er som en vanlig menstruasjon. Dine blødninger kan reguleres med hormoner som ikke øker risiko for blodpropp, med hormonet gestagen, for eksempel Provera i 14 dager hver 2.måned. Forsøk med NASIDs for smertene, for eksempel Ibux eller Naproxen som du kan kjøpe i små mengder uten respet. Er andre årsaker til magesmerter utelukket? Som for eksempel forstoppelse eller urinveisinfeksjon?

Hei! Gynokologen tok urinprøve av meg og sa at jeg ikke hadde bakterier i urinen, hva betyr det? Har blitt utsatt for utroskap, sa er redd for sykdommer. Samboeren min har sjekket seg og fått beskjed om at han var helt frisk. Har det ikke lett om dagen, har ny time på A-hus 22.11-06.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/246054-mens/#findComment-1923831
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Hei! Gynokologen tok urinprøve av meg og sa at jeg ikke hadde bakterier i urinen, hva betyr det? Har blitt utsatt for utroskap, sa er redd for sykdommer. Samboeren min har sjekket seg og fått beskjed om at han var helt frisk. Har det ikke lett om dagen, har ny time på A-hus 22.11-06.

Du har ikke urinveisinfeksjon. Kanskje du skulle sjekke deg for chlamydia allerede nå og ikke vente til november? Du kan levere urinprøve til din lege for undersøkelse for chlamydia, det er ikke nødvendig med gyn.undersøkelse.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/246054-mens/#findComment-1925321
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...