Gå til innhold

Hvorfor sier grisen "nøff"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tull og tøys. Du kan ikke ha hørt mye av det hvis du sammenlikner det med "ullen" lyd. Det er en veldig spesiell lyd, som skaper en helt spesiell stemning.

"........................................."

Er det lov å være totalt uinteressert i å høre på det?

Uten å fornærme noen?

Skrevet

Hvem er hanen Tarzan? :-)

*uvitende*

Tarzan falt og brakk nakken, og ble til hønsesuppe. Hadde 4 hønekoner, slik som muslimer. Ble far til et snes kyllinger som også ble suppe. Det er stort sett hele familiehistorien.

Skrevet

Er det lov å være totalt uinteressert i å høre på det?

Uten å fornærme noen?

Javisst. Det er også lov å kalle det for "prompelyder". Men sistnevnte blir like dumt som å kalle lyden av et 1340-pipers kirkeorgel for "knirking".

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

puste inn nesten mens du fyller opp munnen med luft og blåser..alt på likt :)

Takk for svar, og ha en fin dag!

:)

Skrevet

Det virkelig spørsmålet er hvorfor norske griser sier nøff mens engelske griser til oink.

Skrevet

Javisst. Det er også lov å kalle det for "prompelyder". Men sistnevnte blir like dumt som å kalle lyden av et 1340-pipers kirkeorgel for "knirking".

En kontinuerlig prompelyd som går litt i bølger . Jeg hørte på det nå i en lydfil jeg fisket fram.

Jeg foretrekker diggeri-dont.

Skrevet

Det virkelig spørsmålet er hvorfor norske griser sier nøff mens engelske griser til oink.

Den siste jeg hørte sa UYHIIIYYYIIII - UYHIIIYYYIIII - UYHIIIYYYIIII den ville til mora si og ropte om hjelp til å komme løs.

Gjest strekerpaaveggen
Skrevet

når jeg gjør noe som irriterer mamma litt så sier hun..

"for et nøff"

Skrevet

LONDON (Reuters) - Researchers in Switzerland examined 25 patients who suffered from snoring and moderate obstructive sleep apnea syndrome, both common sleep disorders.

Half the group were given daily lessons in playing the didgeridoo, a wind instrument about 1.5 meters (yards) long which originated in northern Australia and is traditionally made from the trunk of a tree hollowed out by termites. The study, published in the British Medical Journal's online edition on Friday, found that those who played the unusual instrument over a four-month trial period saw a significant improvement in their daytime sleepiness and apnea.

Their partners also reported less disturbance from snoring. The researchers said training the upper airways through the breathing techniques required to play the didgeridoo was behind the improvement. "Our results may give hope to many people with moderate obstructive sleep apnea syndrome and snoring, as well as their partners," the report's authors said.

Skrevet

Nei, men høres det på noen måte ut som hesten sier "vrinsk"? Jeg synes det er feilere! ;-)

Ikke for å snakke om at amerikanerne lærer bort at hanen sier "cockadideldoo" selvom jeg synes de er nærmere på hunden. Den sier kanskje mere "Arf" enn "voff"..

Dyrelyder har innimellom intersante tolkninger! ;-)

Og det som er mest fasinerende er jo det faktum at dyrelyder er så internasjonale! Da vi hentet lillebror i Colombia i sommer var han 13 mnd, og hadde så vidt begynt å snakke. Spansk, selvfølgelig. Og et av ordene som satt inne var "voff". Selv synes jeg ikke at hunder sier voff, men det synes tydeligvis små unger...

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

når jeg gjør noe som irriterer mamma litt så sier hun..

"for et nøff"

Er du den samme som nicket ditt skrevet med mellomrom?

Fikk du sove godt i natt?

Skrevet

Den siste jeg hørte sa UYHIIIYYYIIII - UYHIIIYYYIIII - UYHIIIYYYIIII den ville til mora si og ropte om hjelp til å komme løs.

Smakte den godt?

Skrevet

Smakte den godt?

Vet ikke.

Vi har myrdet, grillet og spist en grisunge før, og det var godt. Den hadde en feil i bakbeinet. Nådeløst og brutalt. Men mørt, saftig og godt.

Gjest strekerpaaveggen
Skrevet

Er du den samme som nicket ditt skrevet med mellomrom?

Fikk du sove godt i natt?

Det er meg ja.

Mmhmm, sovna så søtt atte ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...