Gå til innhold

Er det ok at mannen besøker enslige damer alene?

Anbefalte innlegg

Gjest Spørsmål til mødre!
Skrevet

Spinner litt videre på en tråd som har vært tatt opp før.

Spørsmålet er til kvinner som er i seriøse forhold, og har barn sammen med mannen det gjelder.

Er det ok at mannen deres har en jevnaldrende enslig venninne (singel eller enslig mor) som han besøker regelmessig og alene?

Ikke en han hjelper og sånt, men en han bare avlegger lange og regelmessige besøk, kanskje spretter de en flaske vin eller to med, morer seg sammen med og til og med går ut på utelivet sammen med iblant.

Er dette akseptabelt? eller er det bare jeg som er sprø som synes det er uakseptabelt?

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

8

• hidi

8

• Line

3

• Gemini

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Helt i orden. Folk må da få ha de vennene de vil uavhengig av sivilstatus.

Skrevet

Det bør selvfølgelig ikke være lov. Alle vet at menn og kvinner er som dyr, og kaster seg over hverandre ved minste mulighet - uansett siviltilstand.

Jeg kommer aldri til å tillate at min partner har andre venner enn meg.

Skrevet

Totalt uakseptabelt!

Og det gjelder uansett hvor lenge de har kjent hverandre.

Gjest Traidmaker
Skrevet

Det bør selvfølgelig ikke være lov. Alle vet at menn og kvinner er som dyr, og kaster seg over hverandre ved minste mulighet - uansett siviltilstand.

Jeg kommer aldri til å tillate at min partner har andre venner enn meg.

Du er mann og har ikke stemmerett i denne tråden! :)

Skrevet

Jeg hadde jo foretrukket at han gjorde de tingene sammen med meg da og ikke sammen med andre. Jeg kan vel ikke si at det er totalt uakseptabelt, men jeg hadde nok ikke satt så stor pris på det akkurat, det må jeg innrømme.

Skrevet

Selvfølgelig er det ok at en mann besøker vennina si. Man må jo kunne beholde vennene sine selv om man gifter seg. Hørt på maken!

Skrevet

Det blir jo litt spesiellt å ha et så intimt forhold til en annen kvinne enn partneren. Men dette kommer jo helt an på han, henne og partneren - hva slags personer man er etc. Selv hadde jeg nok synes det var litt rart - man kan neppe normalt forvente at partneren skal akseptere at en har et like intimt forhold til en slik venninne som når man var singel. Hvis du tilbringer kvelden med venninnen og en vinflaske eller to, mens partneren sitter hjemme, så er det nok litt drøyt for de fleste, vil jeg tro.

Man må stort sett alltid, i en eller annen grad, forsake en og annen ting i et samliv, kontra singellivet.

"........................................."

Skrevet

Det er jo i utgangspunktet ingenting i veien for det, men jeg skulle ha kjent denne kvinnen godt for å kunne ha slappa de gangene han var sammen med henne.

Aller helst ville jeg ha sluppet det. Det må jeg innrømme.

Gjest Traidmaker
Skrevet

Helt i orden. Folk må da få ha de vennene de vil uavhengig av sivilstatus.

Kvinnen må få lov til hva?

Skrevet

Jeg synes det er akseptabelt, så lenge man er dønn åpen om forholdet sitt til denne vennen/venninnen, slik at man slipper å uroe seg.

Klart man skal ha det moro sammen vennene sine! De skal man ta skikkelig godt vare på!

Gjest Traidmaker
Skrevet

Jeg synes det er akseptabelt, så lenge man er dønn åpen om forholdet sitt til denne vennen/venninnen, slik at man slipper å uroe seg.

Klart man skal ha det moro sammen vennene sine! De skal man ta skikkelig godt vare på!

Jopp men er det ikke normalt å dele vennene sine med ektemaken da, slik at man har vennene sammen?

Jeg har inntrykk av at man omgås mest par og par etter at man blir gift og får barn.

Ofte er det ikke mye overskudd når man blir familie og barnas skole og hobbyer kommer i fokus.

Gjest Debra irl
Skrevet

Har ikke lest tidligere tråd.

Men jeg har en kompis jeg kan reise alene til, og også overnatte hos uten at gubben blir sur. Kompisen og jeg har kjent hverandre 6 år lenger enn det mannen min og jeg har vært sammen. (hhv 20 og 14 år). Så de to kjenner hverandre godt også. Vi er mye sammen alle tre og, men noen ganger trenger kompisen noen å prate med, litt dypere, gjerne i perioder han sliter litt.

Når det er sagt, har mannen min en god venninne (som jeg liker veldig godt også) som kan han reise alene til når haner på hjemstedet uten at jeg kjenner at jeg blir det minste sjalu.

Skrevet

Det mener du. Der de sitter og deler to flasker vin og har mye kontakt....

Venner kan fort bli kjærester.....

Skrevet

Jopp men er det ikke normalt å dele vennene sine med ektemaken da, slik at man har vennene sammen?

Jeg har inntrykk av at man omgås mest par og par etter at man blir gift og får barn.

Ofte er det ikke mye overskudd når man blir familie og barnas skole og hobbyer kommer i fokus.

Så at noen av ens venner ikke er i parforhold, det skal være grunn til å vrake vennskapet når man selv går inn i et forhold?

Da er man jammen en dårlig venn i såfall...

Skrevet

Har ikke lest tidligere tråd.

Men jeg har en kompis jeg kan reise alene til, og også overnatte hos uten at gubben blir sur. Kompisen og jeg har kjent hverandre 6 år lenger enn det mannen min og jeg har vært sammen. (hhv 20 og 14 år). Så de to kjenner hverandre godt også. Vi er mye sammen alle tre og, men noen ganger trenger kompisen noen å prate med, litt dypere, gjerne i perioder han sliter litt.

Når det er sagt, har mannen min en god venninne (som jeg liker veldig godt også) som kan han reise alene til når haner på hjemstedet uten at jeg kjenner at jeg blir det minste sjalu.

Sånn har vi det også

Gjest Traidmaker
Skrevet

Så at noen av ens venner ikke er i parforhold, det skal være grunn til å vrake vennskapet når man selv går inn i et forhold?

Da er man jammen en dårlig venn i såfall...

Du har sikkert rett i det, men fakta er at mange kutter ut en del av kontakten med enslige venner etter at de blir par, eller den enslige vennen føler seg utenfor (femte hjul på vogna?) og holder litt avstand?

Selv vil jeg at mannen min skal dele vinen og de dype betroelsene med meg, ikke med andre enslige kvinner. :)

Skrevet

Du har sikkert rett i det, men fakta er at mange kutter ut en del av kontakten med enslige venner etter at de blir par, eller den enslige vennen føler seg utenfor (femte hjul på vogna?) og holder litt avstand?

Selv vil jeg at mannen min skal dele vinen og de dype betroelsene med meg, ikke med andre enslige kvinner. :)

Selvsagt skal man dele intime betroelser i parforholdet, og ikke utlevere intime sider av parforholdet til "alle og enhver".

Men venner - skikkelige venner - som man kan prate fortrolig med, som man kan være dønn åpen og ærlig med, også når livet butter, slike vokser ikke på trær. Slike tar man godt vare på, også om den ene eller begge er i et forhold.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...