Gå til innhold

Er det ok at mannen besøker enslige damer alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så at noen av ens venner ikke er i parforhold, det skal være grunn til å vrake vennskapet når man selv går inn i et forhold?

Da er man jammen en dårlig venn i såfall...

Det er ikke det som er poenget, etter min mening, men besøke henne lenge av gangen, drikke vin...

Er det ingen bjeller som ringer?

Tror ikke han er utro, men hvor fort kan ikke dette vennskapet utvikle seg til noe mer....

Hadde det vært et par timer en og annen gang (uten alkohol) ville det kanskje være OK. Ikke flott, men OK.

Jeg forstår trådstarter veldig godt.

Men det er jo bare min mening.

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

8

• hidi

8

• Line

3

• Gemini

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er ikke det som er poenget, etter min mening, men besøke henne lenge av gangen, drikke vin...

Er det ingen bjeller som ringer?

Tror ikke han er utro, men hvor fort kan ikke dette vennskapet utvikle seg til noe mer....

Hadde det vært et par timer en og annen gang (uten alkohol) ville det kanskje være OK. Ikke flott, men OK.

Jeg forstår trådstarter veldig godt.

Men det er jo bare min mening.

Herregud.

Men den innstillinga der er det utrolig at du tør å slippe mannen din av syne i det hele tatt. Jeg kan love deg at det å være utro er verdens enkleste sak. Du kan tro han har en lang lunsj på jobben, mens han faktisk har avspasert en time for å feie over elskerinna. Du kan tro han er og trener, noe han også gjør - dog ikke med manualer.

For ikke å snakke om all overtiden ...

Tør du i det hele tatt å slippe mannen din avgårde på jobben når du åpenbart ikke er i stand til å tro at menn og kvinner kan være venner, og kun venner?

Men jeg forstår problemet ditt. med den innstillinga der må det være forjævlig hver gang dere ikke er sammen.

For tro meg: Det å være utro er verdens enkleste sak, og tro meg igjen: Det er ikke venninnene du vet om han er utro med.

Skrevet

Herregud.

Men den innstillinga der er det utrolig at du tør å slippe mannen din av syne i det hele tatt. Jeg kan love deg at det å være utro er verdens enkleste sak. Du kan tro han har en lang lunsj på jobben, mens han faktisk har avspasert en time for å feie over elskerinna. Du kan tro han er og trener, noe han også gjør - dog ikke med manualer.

For ikke å snakke om all overtiden ...

Tør du i det hele tatt å slippe mannen din avgårde på jobben når du åpenbart ikke er i stand til å tro at menn og kvinner kan være venner, og kun venner?

Men jeg forstår problemet ditt. med den innstillinga der må det være forjævlig hver gang dere ikke er sammen.

For tro meg: Det å være utro er verdens enkleste sak, og tro meg igjen: Det er ikke venninnene du vet om han er utro med.

Jeg vet at utroskap er enkelt, men når to mennesker har så tett kontakt blir det litt annerledes.

Følelser kan bygge seg over tid, mens utroskap ofte er spontant. Hvis ikke det er spontant er det bare ekkelt...

Jeg sendte med glede eksen min på fest, bytur og jobbfest uten å nøle. Er ikke sjalu, men hadde hatt problemer med en slik situasjon.

To mennesker sammen ofte og med vin etc er ikke en god kombinasjon, etter min mening.

Eksen reiste mye i jobben og jeg hadde ingen problemer med det....

Jeg har selvtillit, men oppsøker ikke spetakkel!

Og du tenker ikke på kona....

Du mener ditt og jeg mener mitt.

Enig?

Gjest synes jeg da
Skrevet

Ja det er akseptabelt at han besøker - også alene, men ikke hver gang.

Nei det er ikke ok at de drikker vin sammen og går på byen sammen.

Skrevet

Jeg vet at utroskap er enkelt, men når to mennesker har så tett kontakt blir det litt annerledes.

Følelser kan bygge seg over tid, mens utroskap ofte er spontant. Hvis ikke det er spontant er det bare ekkelt...

Jeg sendte med glede eksen min på fest, bytur og jobbfest uten å nøle. Er ikke sjalu, men hadde hatt problemer med en slik situasjon.

To mennesker sammen ofte og med vin etc er ikke en god kombinasjon, etter min mening.

Eksen reiste mye i jobben og jeg hadde ingen problemer med det....

Jeg har selvtillit, men oppsøker ikke spetakkel!

Og du tenker ikke på kona....

Du mener ditt og jeg mener mitt.

Enig?

Enig i at jeg tenker mitt og at du tenker ditt, men jeg klarer ikke å se noen logikk i at to personer som muligens har kjent hverandre i mange år, og hatt tett, vennskapelig kontakt hele veien, skal bryte opp- eller forandre vennskapet radikalt, kun fordi den ene personen har fått seg kjæreste.

I min verden kan gutter og jenter være gode venner uten at det finnes noen seksuell spenning mellom dem.

Jeg ville vært mer skeptisk på julebordet hvis jeg var deg. På nordmenns julebord har det blitt like vanlig å pule kolleger som det er å pule folk i russetida.

Skrevet

Enig i at jeg tenker mitt og at du tenker ditt, men jeg klarer ikke å se noen logikk i at to personer som muligens har kjent hverandre i mange år, og hatt tett, vennskapelig kontakt hele veien, skal bryte opp- eller forandre vennskapet radikalt, kun fordi den ene personen har fått seg kjæreste.

I min verden kan gutter og jenter være gode venner uten at det finnes noen seksuell spenning mellom dem.

Jeg ville vært mer skeptisk på julebordet hvis jeg var deg. På nordmenns julebord har det blitt like vanlig å pule kolleger som det er å pule folk i russetida.

Julebord er julebord.

Men jeg vet av erfaring at vennskap kan gå over i kjærlighet... Det er noe med den intime kjennskapen de får til hverandre som kanskje kan tenne en gnist uten at de vil det.

Hjemme blir fort rutiner, mens å besøke en dame rimelig ofte kan føre til spenning.

Jeg fordømmer ikke, men kan godt forstå dama det gjelder.

Min eks hadde nok ikke godtatten slik ordning, men ellers kunne jeg overnatte hos en venninne en helg for å gå ut på byen og feste....

Skrevet

Julebord er julebord.

Men jeg vet av erfaring at vennskap kan gå over i kjærlighet... Det er noe med den intime kjennskapen de får til hverandre som kanskje kan tenne en gnist uten at de vil det.

Hjemme blir fort rutiner, mens å besøke en dame rimelig ofte kan føre til spenning.

Jeg fordømmer ikke, men kan godt forstå dama det gjelder.

Min eks hadde nok ikke godtatten slik ordning, men ellers kunne jeg overnatte hos en venninne en helg for å gå ut på byen og feste....

Klart vennskap kan gå over i kjærlighet. Et kollegaforhold kan også gå over i kjærlighet. Spenning ved første blikk mens man går på gata kan også medføre kjærlighet.

Det er vel strengt tatt ingen grenser for hva som kan medføre kjærlighet.

Skrevet

Klart vennskap kan gå over i kjærlighet. Et kollegaforhold kan også gå over i kjærlighet. Spenning ved første blikk mens man går på gata kan også medføre kjærlighet.

Enig, men må det oppsøkes?

Hadde hun også blitt med noen ganger kunne det blitt litt bedre for da kan hun selv se stemningen mellom dem.....

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Noen synes sikkert at vi må på med burka _og_ skylapper og muligens sette folk i _bur_.

_Da_ kan det vel ikke skje noe..

Skrevet

Enig, men må det oppsøkes?

Hadde hun også blitt med noen ganger kunne det blitt litt bedre for da kan hun selv se stemningen mellom dem.....

Nå er det vanlig at partnere blir presentert for venner og kjente, og jeg antar jo at jenta over har møtt denne venninna.

Hun skriver i hvert fall ikke noe annet.

Hvis det var en hemmelig venninne ville jeg også syntes det hele hørtes noe suspekt ut.

Jeg er ikke enig i at man oppsøker et potensielt kjærlighetsforhold ved å besøke sine venner.

Skrevet

Noen synes sikkert at vi må på med burka _og_ skylapper og muligens sette folk i _bur_.

_Da_ kan det vel ikke skje noe..

Sant nok. Bur er tingen.

Skrevet

Sant nok. Bur er tingen.

Hva mener du med bur? Om de vært hadde vært sammen i ny og ne. Noe feil med det?

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Sant nok. Bur er tingen.

Ja, for de som vil være bombesikker på at ikke noe galt skal skje.

Nei, man må stole på hverandre, synes jeg.

laguna1365380434
Skrevet

Nå er jeg ikke mor men svarer for det, da jeg ikke skjønner hva barn eller ikke barn har med saken å gjøre..Jeg har hatt to langvarige samboerforhld og SELVFØLGELIG har kjæresten min fått være venner med hvem han vil, selvom de er jenter, det skulle bare mangle. Og venner drikker innimellom vin og går på byen sammen.

Jeg synes det blir helt perverst å skulle legge seg opp i sånt, eller bli sjalu.

Å tenke sånn må i tillegg være fryktelig slitsomt, full kontroll over hva partneren gjør får en vel neppe om en ikke holder dem i løpestreng i hagen..;-P

Hva med å ha litt tillitt i stedet?

Skrevet

Hva mener du med bur? Om de vært hadde vært sammen i ny og ne. Noe feil med det?

Jeg ville følt meg som fanget i et bur hvis min partner hadde bestemt hvem jeg fikk lov til å være sammen med.

Men det er klart: En sånn person hadde jeg ikke vært sammen med lenge.

Gjest heffalumpen
Skrevet

Regelmessige lange besøk, en flaske vin eller to, det høres ut til å være i overkant.

Jeg ordner slike ting på denne måten: kjæresten inkluderes i mine veenskapsforhold fra tidligere. Men så møter jeg også mannevennene mine alene. Helt i orden. Og jentevenner selvsagt.

Men det funker ikke alltid slik for andre! En gammel venn (som jeg hadde mistet kontakten med noen år) ringte forleden for å gjenoppta kontakten. Han hadde hatt en samboer som var dritsur når vi møttes flere. Så nå er jeg spent på å høre om hun virkelig holdt ham i bånd. Og ikke tålte at han hadde hatt et liv før henne.

Hvis du sitter alene med barn (sorry men husker ikke..) mens han ofte er borte slik, ville jeg ha reagert kraftig. Han MÅ inkludere deg, for at du skal kunne føle deg trygg. Evt. finne ut hvor landet ligger. Lykke til!

Gjest Debra irl
Skrevet

Sånn har vi det også

Vi krangler om så mye annet rart at det føles veldig godt å være kjempetrygge på hverandre (seg selv) på dette området.

Skrevet

Jeg ville følt meg som fanget i et bur hvis min partner hadde bestemt hvem jeg fikk lov til å være sammen med.

Men det er klart: En sånn person hadde jeg ikke vært sammen med lenge.

Godt vi ikke er sammen da!

Bare bekjente på nettet.Gjensidig respekt respekt er en god ting!

Skrevet

Godt vi ikke er sammen da!

Bare bekjente på nettet.Gjensidig respekt respekt er en god ting!

Gjensidig respekt? Jeg forstår ikke hvordan du kan bruke ordet respekt i en setting hvor du ville nektet din kjære å være alene med en venninne.

Det er ikke respekt. Det er kontroll.

Skrevet

Jeg er fraskilt og bor alene. Jeg møtte en mann engang som var på vei ut av ekteskapet. Det ble ikke noen gnist imellom oss, men et godt vennskap. Etterhvert fant han og kona tilbake til hverandre og nå venter de barn. Det hender at vi snakker sammen på tlf., men siden han ikke vil fortelle sin kone om meg så liker jeg ikke at han besøker meg alene. Å sitte sammen med en gift mann og drikke vin ville være litt rart for meg.

Jeg er ikke tiltrukket av ham sexuelt og han ikke av meg, men vi hadde et sexuelt forhold i begynnelsen. Jeg vet en del om ham som han ikke har fortalt sin kone så dette er vanskelig.

Selv ville jeg synes det var merkelig hvis jeg bodde sammen med en mann som hadde et så nært forhold til en venninne at han besøkte henne alene for å koseprate og drikke vin.

Hvis det kommer en ny mann inn i mitt liv kommer jeg ikke til å fortelle ham alle detaljer om meg og mine venner og tidligere kjærester, men jeg tror ikke jeg kommer til å ha den samme trangen til å betro meg til mannlige venner som jeg har nå som enslig. Det vil derfor være merkelig hvis jeg dro og besøkte en mannlig venn helt alene for å koseprate og drikke vin, men det vil vel alltid komme anpå personene det gjelder og situasjonene.

Jeg synes ikke det er det minste rart at slike situasjoner skaper mistenksomhet, men om det er ok eller ikke er opp til hver og en å bestemme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...