Gå til innhold

Er det ok at mannen besøker enslige damer alene?

Anbefalte innlegg

Gjest Traidmaker
Skrevet

Jeg er fraskilt og bor alene. Jeg møtte en mann engang som var på vei ut av ekteskapet. Det ble ikke noen gnist imellom oss, men et godt vennskap. Etterhvert fant han og kona tilbake til hverandre og nå venter de barn. Det hender at vi snakker sammen på tlf., men siden han ikke vil fortelle sin kone om meg så liker jeg ikke at han besøker meg alene. Å sitte sammen med en gift mann og drikke vin ville være litt rart for meg.

Jeg er ikke tiltrukket av ham sexuelt og han ikke av meg, men vi hadde et sexuelt forhold i begynnelsen. Jeg vet en del om ham som han ikke har fortalt sin kone så dette er vanskelig.

Selv ville jeg synes det var merkelig hvis jeg bodde sammen med en mann som hadde et så nært forhold til en venninne at han besøkte henne alene for å koseprate og drikke vin.

Hvis det kommer en ny mann inn i mitt liv kommer jeg ikke til å fortelle ham alle detaljer om meg og mine venner og tidligere kjærester, men jeg tror ikke jeg kommer til å ha den samme trangen til å betro meg til mannlige venner som jeg har nå som enslig. Det vil derfor være merkelig hvis jeg dro og besøkte en mannlig venn helt alene for å koseprate og drikke vin, men det vil vel alltid komme anpå personene det gjelder og situasjonene.

Jeg synes ikke det er det minste rart at slike situasjoner skaper mistenksomhet, men om det er ok eller ikke er opp til hver og en å bestemme.

Så enig med deg aggavagga!

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

8

• hidi

8

• Line

3

• Gemini

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Traidmaker (som starta innlegget)
Skrevet

Regelmessige lange besøk, en flaske vin eller to, det høres ut til å være i overkant.

Jeg ordner slike ting på denne måten: kjæresten inkluderes i mine veenskapsforhold fra tidligere. Men så møter jeg også mannevennene mine alene. Helt i orden. Og jentevenner selvsagt.

Men det funker ikke alltid slik for andre! En gammel venn (som jeg hadde mistet kontakten med noen år) ringte forleden for å gjenoppta kontakten. Han hadde hatt en samboer som var dritsur når vi møttes flere. Så nå er jeg spent på å høre om hun virkelig holdt ham i bånd. Og ikke tålte at han hadde hatt et liv før henne.

Hvis du sitter alene med barn (sorry men husker ikke..) mens han ofte er borte slik, ville jeg ha reagert kraftig. Han MÅ inkludere deg, for at du skal kunne føle deg trygg. Evt. finne ut hvor landet ligger. Lykke til!

Nei, jeg har det ikke sånn heldigvis, mitt innlegg var bare et eksempel på en situasjon. Ville høre andres mening om saken.

Min babe ønsker ingen møter med andre enslige kvinns, han vil kun betro seg på det viset til meg. :)

Gjest heffalumpen
Skrevet

Regelmessige lange besøk, en flaske vin eller to, det høres ut til å være i overkant.

Jeg ordner slike ting på denne måten: kjæresten inkluderes i mine veenskapsforhold fra tidligere. Men så møter jeg også mannevennene mine alene. Helt i orden. Og jentevenner selvsagt.

Men det funker ikke alltid slik for andre! En gammel venn (som jeg hadde mistet kontakten med noen år) ringte forleden for å gjenoppta kontakten. Han hadde hatt en samboer som var dritsur når vi møttes flere. Så nå er jeg spent på å høre om hun virkelig holdt ham i bånd. Og ikke tålte at han hadde hatt et liv før henne.

Hvis du sitter alene med barn (sorry men husker ikke..) mens han ofte er borte slik, ville jeg ha reagert kraftig. Han MÅ inkludere deg, for at du skal kunne føle deg trygg. Evt. finne ut hvor landet ligger. Lykke til!

PS til innlegget mitt: det var ment "Han hadde hatt en samboer som var dritsur når vi møttes flere SAMMEN. Altså han, hun, jeg, og en mann til. Eller flere.

Ikke flere GANGER - noen kunne tro jeg hadde uteglemt et ord?

Gjest heffalumpen
Skrevet

Nei, jeg har det ikke sånn heldigvis, mitt innlegg var bare et eksempel på en situasjon. Ville høre andres mening om saken.

Min babe ønsker ingen møter med andre enslige kvinns, han vil kun betro seg på det viset til meg. :)

Det er ikke 'lov', det er en regel. Du risikerer å få påpakning av webbis. Men det er kankskje bare hvis det blir 'misbrukt'.

Uansett er det forvirrende. I tillegg misforsto jeg, og trodde du tok utgangspunkt i en situasjon som angikk deg. Ser at et par andre også har tenkt slik. Her gjelder det å holde tunga rett i munnen, jeg fikk medfølelse deg, (bl.a. fordi mange ikke delte ditt syn). Altså uten grunn... hehe

Jeg tror også noen uttrykker en mer frisinnet holdning enn de ville ha likt å praktisere i sitt eget forhold. Sjalusi er et kjent fenomen, men ikke akseptert. Da kan man lett forfekte holdninger som er vanskeligere når det kommer opp i ens eget liv.

En av mine venner, fikk jeg nok bare 'lov' å beholde utfra prinsipper, enn utfra hva som føltes ok for kona hans. Men etterhvert - gjennom inkludering, som jeg har vært inne på - gikk det fint. Bekjentskapet er til berikelse for alle, unger voksne - i det hele tatt.

vennlig hilsen på en søndags morgen (Hvorfor sitter man her når man burde vært i drømmeland en time til??? )

:)

Gjest Traidmaker
Skrevet

Det er ikke 'lov', det er en regel. Du risikerer å få påpakning av webbis. Men det er kankskje bare hvis det blir 'misbrukt'.

Uansett er det forvirrende. I tillegg misforsto jeg, og trodde du tok utgangspunkt i en situasjon som angikk deg. Ser at et par andre også har tenkt slik. Her gjelder det å holde tunga rett i munnen, jeg fikk medfølelse deg, (bl.a. fordi mange ikke delte ditt syn). Altså uten grunn... hehe

Jeg tror også noen uttrykker en mer frisinnet holdning enn de ville ha likt å praktisere i sitt eget forhold. Sjalusi er et kjent fenomen, men ikke akseptert. Da kan man lett forfekte holdninger som er vanskeligere når det kommer opp i ens eget liv.

En av mine venner, fikk jeg nok bare 'lov' å beholde utfra prinsipper, enn utfra hva som føltes ok for kona hans. Men etterhvert - gjennom inkludering, som jeg har vært inne på - gikk det fint. Bekjentskapet er til berikelse for alle, unger voksne - i det hele tatt.

vennlig hilsen på en søndags morgen (Hvorfor sitter man her når man burde vært i drømmeland en time til??? )

:)

Jeg trodde alle virkelig skjønte det, at jeg tok en engelsknorsk vri og kalte det traidmaker. Derfor var ikke dette ment som nickmisbruk.

I hovedinnlegget skrev jeg at jeg spinna videre på en tidligere tråd, altså bare for å høre andres innstilling til eksempelet.

Trodde også at alle skjønte at det ikke var selvopplevd.

Du får trekke tilbake all medfølelsen du ubegrunnet øste over meg, man sløser ikke med medfølelse vet du! ;p

Jeg tror også at det er sånn som du skriver, at ikke alle skriver hva de egentlig mener innerst inne her. Tipper de fleste damer misliker at mannen sitter og betror seg regelmessig til en enslig dame som ikke er hennes venn, i romantiske omgivelser med vin osv. :)

Hvorfor kan dere ikke være ærlige damer?

Skrevet

Jopp men er det ikke normalt å dele vennene sine med ektemaken da, slik at man har vennene sammen?

Jeg har inntrykk av at man omgås mest par og par etter at man blir gift og får barn.

Ofte er det ikke mye overskudd når man blir familie og barnas skole og hobbyer kommer i fokus.

Det er det kanskje, men man skal likevel kunne ha venner som er bare ens egne også. Hvorfor skulle man ikke det? Selvsagt skal de vite om hverandre og kjenne hverandre litt, men det er ingen lov som sier at man skal være sammen alle sammen hele tida. Hadde jeg ikke fått hatt bestevennene mine for meg selv til tider, hadde jeg blitt tullete, tror jeg.

Skrevet

Det mener du. Der de sitter og deler to flasker vin og har mye kontakt....

Venner kan fort bli kjærester.....

Ja, det mener jeg. Det er snakk om tillit. Om de blir kjærester, så var det i utgangspunktet ikke så bra der de var... man eier jo ikke hverandre, men man må kunne stole på hverandre og være åpne.

Skrevet

Hvis den ene parten i et forhold er bifil - skal ikke denne da få lov til å ha noen venner den oppsøker alene, sånn for sikkerhets skyld?

Gjest Det er bare meg vel
Skrevet

Jopp men er det ikke normalt å dele vennene sine med ektemaken da, slik at man har vennene sammen?

Jeg har inntrykk av at man omgås mest par og par etter at man blir gift og får barn.

Ofte er det ikke mye overskudd når man blir familie og barnas skole og hobbyer kommer i fokus.

Sånn blir det ofte, men ikke alltid.

Men mannen min har en veldig god venninne som han treffer alene en del. Jeg er også med i blant, og kjener henne ganske godt. Likevel, jeg foretrekker faktisk at de treffes alene for de har en felles interessse som de kan prate om i timesvis.Da kjeder jeg meg så innmari siden jeg ikke deler denne interressen med dem.

Ville ikke ikke likt det om jeg ikke kjente henne, men som nå er det helt OK. Om de drikker vin eller ikke spiller ingen rolle. Man må stole på hverandre, og gi hverandre rom.

Gjest Traidmaker
Skrevet

Sånn blir det ofte, men ikke alltid.

Men mannen min har en veldig god venninne som han treffer alene en del. Jeg er også med i blant, og kjener henne ganske godt. Likevel, jeg foretrekker faktisk at de treffes alene for de har en felles interessse som de kan prate om i timesvis.Da kjeder jeg meg så innmari siden jeg ikke deler denne interressen med dem.

Ville ikke ikke likt det om jeg ikke kjente henne, men som nå er det helt OK. Om de drikker vin eller ikke spiller ingen rolle. Man må stole på hverandre, og gi hverandre rom.

Neimen om jeg vil dele mannen med andre damer på det viset, aldri,aldri,aldri. Han er bare min! ;)*Superegoistisk*

Mannen trives med det. Han vil da heller ikke at jeg skal ha slike forhold til mannfolk, ikke har jeg lyst heller.

Enigheten er gjensidig kan du si, og da er det helt greit.

Hadde vært noe annet om en av partene ønsket å ha en slik kontakt, men ble nektet, da blir det konflikt.

Det er heldigvis ikke tilfellet her.

Bare enighet og tilfredshet i heimen.

Folk og par er forskjellige.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg tror det er viktig å gi partneren "space" også i form av venner, ting, hobbyer etc, som bare er hans, akkurat som jeg vil ha rom for ting som bare er mitt.

Jeg tror man fort kan kvele et forhold om man skal dele absolutt alt, og særlig om det er ut i fra kontrollønsker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...