Gå til innhold

Kattunge

Gjest kaffedama

Anbefalte innlegg

Gjest kaffedama
Skrevet

Har fått en liten kattunge, med et lite problem... som er ganske søtt nå som den er så liten.

Hver gang den kommer på fanget og begynner å male, så kryper den opp mot ansiktet og vil suge melk. Den tror faktisk at øyet mitt er en kilde til melk. Jeg har forflyttet den til øreflippen.

Noen gode ideer til avvenning/omvenning?

Finnes det evt tåteflasker for kattunger?

Må si at de sa den var 9 uker (som jeg ikke får til å stemme), og den har ikke bodd med mamman sin på en stund der den ble født, noe som er fryktelig dumt for dens del.... ellers er den i fin fin form, nå som den har fått i seg litt morsmelk, den har lagt på seg og har ingen diare lenger :)

Men dette behovet for å sutte på øret, ja det kan bli ganske slitsomt når den får mer tenner gitt!

Noen forslag?

Skrevet

Prøv å få den til å godta en sutteklut, feks en ullklut. Eller et lite kosedyr.

Den er tatt for tidlig fra mora, så den kommer mest sannsynlig til å ha et økt suttebehov resten av livet. I hvertfall er det mange katter som blir sånne suttekatter når de har fått for liten sjanse til å sutte seg ferdig på mor.

Gjest kaffedama
Skrevet

Prøv å få den til å godta en sutteklut, feks en ullklut. Eller et lite kosedyr.

Den er tatt for tidlig fra mora, så den kommer mest sannsynlig til å ha et økt suttebehov resten av livet. I hvertfall er det mange katter som blir sånne suttekatter når de har fått for liten sjanse til å sutte seg ferdig på mor.

Det aner meg at dette ikke kommer til å forsvinne av seg selv ja...

Takk for tipset, skal prøve med en ullklut, kan kanskje dyppe den i litt morsmelk til å beg med.. :)

Ha en fin kveld!

Skrevet

Det aner meg at dette ikke kommer til å forsvinne av seg selv ja...

Takk for tipset, skal prøve med en ullklut, kan kanskje dyppe den i litt morsmelk til å beg med.. :)

Ha en fin kveld!

Bedre med en koseklut enn med alle gensere du (og dine fremtidige gjester) kommer til å ha på dere ;-) Det blir man fort litt lei av når katta blir større...

God kveld til deg og

Skrevet

Den første katten vår var sånn. Når hun satt på fanget, sutta hun konstant på klærne våre. Før hun fylte ett år gammel fikk hun sitt første kull kattunger og da var det brått slutt på suttingen! Når kattene "flytta hjemmefra" var hun stadig kurert :-)

lalala1365380457
Skrevet

vår var likedan når vi fikk ham. han prøvde å sutte på navlepiercingen min. Vi plukket ham vekk hver gang han begynte å sutte på noe, og han ga seg ganske kjapt (et par uker). Nå sutter han aldri på noe.

Gjest kaffedama
Skrevet

Den første katten vår var sånn. Når hun satt på fanget, sutta hun konstant på klærne våre. Før hun fylte ett år gammel fikk hun sitt første kull kattunger og da var det brått slutt på suttingen! Når kattene "flytta hjemmefra" var hun stadig kurert :-)

Så bra. Da måte hun på en måte være voksen da! Når hun selv var mamma.

:-)

Gjest kaffedama
Skrevet

vår var likedan når vi fikk ham. han prøvde å sutte på navlepiercingen min. Vi plukket ham vekk hver gang han begynte å sutte på noe, og han ga seg ganske kjapt (et par uker). Nå sutter han aldri på noe.

Han vil liksom bare sutte i ansiktet han.

Merker jeg blir litt strengere mot ham for hver dag. Håper likevel han forblir like kosete:)

Jeg får sette ned foten da, kanskje, mens han enda er liten.... :)

lalala1365380457
Skrevet

Han vil liksom bare sutte i ansiktet han.

Merker jeg blir litt strengere mot ham for hver dag. Håper likevel han forblir like kosete:)

Jeg får sette ned foten da, kanskje, mens han enda er liten.... :)

sikkert lurt. vi nektet ham det fra starten, og han er verdens mest kosete pus fortsatt :)

lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...