Gå til innhold

Hvordan finne ut hvor mye ram jeg kan sette inn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvordan jeg finner ut hvor mye ram jeg kan ha i pc`en min. Og hva skjer om jeg setter inn mer enn det hovedkortet(??) er beregnet på?

Skrevet

Nå har jeg satt inn 1 gb ekstra, men når jeg åpner enhetsbehandling for å sjekke står det fortsatt 192 mb...

Skrevet

Du må finne merke og modell for hovedkortet ditt, og sjekke spesifikasjonene for dette.

Skrevet

Nå har jeg satt inn 1 gb ekstra, men når jeg åpner enhetsbehandling for å sjekke står det fortsatt 192 mb...

Når du starter maskinen, så er det mest sannsynlig en "teller" som teller opp rammen du har i makskinene. Stopper denne også på 192mb?

"........................................."

Skrevet

Når du starter maskinen, så er det mest sannsynlig en "teller" som teller opp rammen du har i makskinene. Stopper denne også på 192mb?

Eeeh, jeg vet rett og slett ikke... Nå har jeg restartet pc`en to ganger for å se, men ser ikke noe sånt.

Men jeg tenkte på en annen ting, jeg kjøpte en 1 gb brikke/kort, kan det være at jeg må ha to på 512 mb istedet?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det som skjedde med maskinen til en kompis av meg var at den ble svært ustabil + at den ikke nyttegjorde seg av RAMen den hadde. Fikk stadig beskjed om at maskinen hadde for lite innebygd minne til å utføre diverse handlinger, alt fra å åpne små programmer til å åpne et bilde i en fotoeditor.

Skrevet

Eeeh, jeg vet rett og slett ikke... Nå har jeg restartet pc`en to ganger for å se, men ser ikke noe sånt.

Men jeg tenkte på en annen ting, jeg kjøpte en 1 gb brikke/kort, kan det være at jeg må ha to på 512 mb istedet?

Men poenget mitt er følgende:

Hvis du VET hvilke spesifikke ulemper det har medført, DA kan du skrive THE inconvenience. Hvis du IKKE vet det, da er ANY korrekt. Du trenger selvføglelig ikke skrive det - ingen tvinger en til å skrive korrekt :-)

........................................"

Skrevet

Heh-heh...det kom HELT feil :-)

Skrevet

Men poenget mitt er følgende:

Hvis du VET hvilke spesifikke ulemper det har medført, DA kan du skrive THE inconvenience. Hvis du IKKE vet det, da er ANY korrekt. Du trenger selvføglelig ikke skrive det - ingen tvinger en til å skrive korrekt :-)

........................................"

*fnis* Hva er det du snakker om da:)

Skrevet

Heh-heh...det kom HELT feil :-)

He he he, ja må si jeg ikke skjønte mye av det svaret med det samme:)

Skrevet

Ja, si det :-)

Når det gjelder rammen, så trodde jeg ikke at det var noen restriksjoner med par-ing på dagens maskiner. Jeg husker at de første pentium maskinene måtte ha ram i par.

Men hvordan var dette, igjen? Hadde du en liten brikke fra før, og så setter du inne den nye i tillegg? Har du forsøkt å fjerne den gamle og sette den nye der hvor den gamle sto?

".................................."

Skrevet

Selv om jeg er helt enig i det du skriver...:)

Skrevet

Ja, si det :-)

Når det gjelder rammen, så trodde jeg ikke at det var noen restriksjoner med par-ing på dagens maskiner. Jeg husker at de første pentium maskinene måtte ha ram i par.

Men hvordan var dette, igjen? Hadde du en liten brikke fra før, og så setter du inne den nye i tillegg? Har du forsøkt å fjerne den gamle og sette den nye der hvor den gamle sto?

".................................."

Jeg har ikke pentium, men AMD athlon, hvis det har noe å si...

Jeg hadde en liten brikke, tok den ut, satte inn den nye og satte den lille på plass nr to. Bør jeg fjerne den lille helt tror du?

Skrevet

Jeg har ikke pentium, men AMD athlon, hvis det har noe å si...

Jeg hadde en liten brikke, tok den ut, satte inn den nye og satte den lille på plass nr to. Bør jeg fjerne den lille helt tror du?

Jepp. Prøv å fjerne den gamle.

"....................................."

Skrevet

Jepp. Prøv å fjerne den gamle.

"....................................."

Nå har jeg prøvd å fjerne det lille. Når jeg skulle starte pc`en etterpå kom det bare pipelyder, ingen oppstart:( Satte inn det lille igjen og alt var tilbake til normalt... Akkurat nå liker jeg ikke pc`en min...

Skrevet

Nå har jeg prøvd å fjerne det lille. Når jeg skulle starte pc`en etterpå kom det bare pipelyder, ingen oppstart:( Satte inn det lille igjen og alt var tilbake til normalt... Akkurat nå liker jeg ikke pc`en min...

Du forsøkte å sette den store i den andre slotten?

Forresten - du mener ikke "liten" og "stor" som i fysiske størrelser, håper jeg? Du er også sikker på at RAM-typen på den nye brikken er en type som maskinen din takler?

"......................................."

Skrevet

Du forsøkte å sette den store i den andre slotten?

Forresten - du mener ikke "liten" og "stor" som i fysiske størrelser, håper jeg? Du er også sikker på at RAM-typen på den nye brikken er en type som maskinen din takler?

Jeg forsøkte å sette den store, og da mener jeg antall ram ja;), i slotten der den minste opprinnelig sto.

Og jeg har riktig type RAM-brikke, har dobbeltsjekket nå...

En venn lurer på om jeg kanskje må oppdatere bios, men jeg har veeeeldig lite peiling på sånt, hva tror du?

Og forresten, tusen takk for at du tar deg tid til å svare meg:)

Skrevet

Jeg forsøkte å sette den store, og da mener jeg antall ram ja;), i slotten der den minste opprinnelig sto.

Og jeg har riktig type RAM-brikke, har dobbeltsjekket nå...

En venn lurer på om jeg kanskje må oppdatere bios, men jeg har veeeeldig lite peiling på sånt, hva tror du?

Og forresten, tusen takk for at du tar deg tid til å svare meg:)

"Jeg forsøkte å sette den store, og da mener jeg antall ram ja;), i slotten der den minste opprinnelig sto."

Ok. For sikkerhets skyld, prøv å sett den i den andre slotten også, før du gir opp. Det er ikke umulig at BOIS-en trenger å oppdateres, nei. Du har ikke manualen som kom med hovedkortet, da?

Skrevet

"Jeg forsøkte å sette den store, og da mener jeg antall ram ja;), i slotten der den minste opprinnelig sto."

Ok. For sikkerhets skyld, prøv å sett den i den andre slotten også, før du gir opp. Det er ikke umulig at BOIS-en trenger å oppdateres, nei. Du har ikke manualen som kom med hovedkortet, da?

ok, skal prøve det i morgen, jeg gir aldri opp;), men nå er det csi:)

Manualen som fulgte med hovedkortet har jeg av en eller annen grunn ikke, men har funnet den på nett, akkurat lastet ned. Ser at jeg har plassert minnebrikken der det står DIMM#1, men kan prøve i den andre i morgen.

Foreløpig takk for hjelpen Prozak, setter stor pris på hjelpen jeg får:)

Skrevet

Det var en BIOS oppdatering som skulle til for å få det til å fungere ja, fikk hjelp fra en kompis i går, så nå har jeg en myyyye kjappere pc:))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...