Gå til innhold

IQ- test

Gjest EnLitenKattepus

Anbefalte innlegg

Reven1365380455
Skrevet

Utrolig tåpelig IQ-test, som legger ugyldig logikk til grunn. F.eks. det første spørsmålet, selv om de tre foregående navnene er lik antall bokstaver ganger to, følger det ikke at monica følger det samme mønsteret.

Denne IQ-testen må isåfall måle det motsatte av logisk innsikt, dermed er ikke dette en gyldig IQ-test, ettersom jeg og mange andre mener at logisk evne og intelligens er korrelater.

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

9

• mynaeve

3

• meg__123!

2

• Reven1365380455

2

Mest aktive i denne tråden

Reven1365380455
Skrevet

Utrolig tåpelig IQ-test, som legger ugyldig logikk til grunn. F.eks. det første spørsmålet, selv om de tre foregående navnene er lik antall bokstaver ganger to, følger det ikke at monica følger det samme mønsteret.

Denne IQ-testen må isåfall måle det motsatte av logisk innsikt, dermed er ikke dette en gyldig IQ-test, ettersom jeg og mange andre mener at logisk evne og intelligens er korrelater.

Ok, jeg så på de andre spørsmålene. De så bedre ut. Men spm. 1 er fortsatt ugyldig.

Skrevet

Så jeg har ingen grunn til å tro at noen ikke liker meg fordi jeg er dum, mener du?

Vil ikke folk stort sett omgås smarte folk?

Hva er smart?

Jeg har møtt folk som visst skal være uhyre smarte, men dessverre samtidig er usympatiske, og da hjelper det ikke.

En jeg møtte forrige uke, er en ypperlig og intelligent forretningskvinne, og en flott dame, men en komplett drittsekk, ikke mot kundene, men alle andre. Umulig å like. 5 sekunder tar det å miste sympatien for henne. Underlig nok har hun funnet to andre som jeg syns er like usympatiske, og de jobber fint sammen.

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Hva er smart?

Jeg har møtt folk som visst skal være uhyre smarte, men dessverre samtidig er usympatiske, og da hjelper det ikke.

En jeg møtte forrige uke, er en ypperlig og intelligent forretningskvinne, og en flott dame, men en komplett drittsekk, ikke mot kundene, men alle andre. Umulig å like. 5 sekunder tar det å miste sympatien for henne. Underlig nok har hun funnet to andre som jeg syns er like usympatiske, og de jobber fint sammen.

Takk!

Ha en fin dag!

:)

Skrevet

Poenget er jo å finne en sammenheng mellom navnene og tallene. Den eneste sammenhengen er at antall bokstaver i navnet ganger 2 er tallet.

Hvis jeg oppgir følgende tallrekke 1 2 3 4 5 6 7 8 Hva er da det neste tallet? Kan det være noe annet enn 9? Er ikke dette både gitt og logisk?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...