Gå til innhold

Fet familie ut på spiseraid!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Unnskyld meg, men i dag opplevde jeg noe frastøtende.

Jeg er normalt ikke den som reagerer på ulikheter, fedme og folk som skiller seg ut, men i dag satte jeg maten i vrangstrupen bokstavelig talt.

På det lokale gatekjøkkenet satt jeg og mannen min og koste oss med en varmrett, ble litt lettvint gatekjøkkenmat nå i helga. Inn tropper familien XXXL, vaggende i disse store joggebuksene og flaksende teltene av noen T-shirt fete folk alltid går i (klær det er plass til mye mat og mage i).

Det jeg antar er mor, far og to felles barn vagger inn og setter seg vis a vis oss to, bestiller mat og setter igang. Det jeg egentlig reagerte mest på, var at disse menneskene ikke eide oppførsel. De spiser som noen dyr, ungene fiser og sprettraper rett foran nesa på oss. Som dessert inntas masse softiser på hver og en, jeg tror sannelig alle spiste to hver! Raping og fising på ungene på ny, og foreldrene storler så det disser i valkene hver gang.

DA gikk vi, vi hadde fått nok! Kaffen og desserten etter maten ble stående igjen for vår del denne gang. Og det blir lenge til vi avlegger neste spisebesøk, må fordøye denne opplevelsen en stund først.

Dette får meg til å lure på, eier ikke fete folk manerer? er de mere slurvete med oppførsel og oppdragelse?

Hvordan ville du ha reagert om det var du og ektefellen eller samboeren som opplevde linende, ville dere sagt ifra?

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

5

• sheba

3

• amerikafareren

2

• Hatsumomo

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Unnskyld meg, men i dag opplevde jeg noe frastøtende, jeg leste innlegget ditt. Riktignok synes det som familien du så malerisk beskriver manglet manerer, men du mangler grunnleggende respekt for andre mennesker.

Skrevet

gud vett hva jeg hadde gjort, hadde nok slengt en kommentar om folkeskikk idet jeg forlot min uspiste dessert... Pyton kvalm oppførsel!!

Skrevet

Raping og fjerting på restaurant er ikke god folkeskikk. Men har det egentlig noe med saken å gjøre at de var fete? Det finnes jo både fete og tynne som ikke kan oppføre seg! Mistenker dette for å være et tulleinnlegg egentlig..

Skrevet

Enig med deg at det var dårlige spisevaner, og mangel på folkeskikk.

Men hvorfor generalisere det mot overvektige mennesker. Er slik oppførsel mer vanlig blant overvektige folk enn blant andre?

Skrevet

Jeg ville i hvert ikke fall dømt alle fete mennesker fordi familien Ufin tok for seg på lørdagstur, noe du gjør.

Og ja: Hvis noen satt og feis ved siden av meg under middagen, ville jeg sannsynligvis sagt noe.

Skrevet

Raping og fjerting på restaurant er ikke god folkeskikk. Men har det egentlig noe med saken å gjøre at de var fete? Det finnes jo både fete og tynne som ikke kan oppføre seg! Mistenker dette for å være et tulleinnlegg egentlig..

Jeg også, -kvalmt, svarer seg selv?

Skrevet

Jeg ville i hvert ikke fall dømt alle fete mennesker fordi familien Ufin tok for seg på lørdagstur, noe du gjør.

Og ja: Hvis noen satt og feis ved siden av meg under middagen, ville jeg sannsynligvis sagt noe.

Jeg ville i hvert fall ... skulle det stå i første setning.

Skrevet

Jeg også, -kvalmt, svarer seg selv?

Hehe, ja,jeg tror kvalmt har avslørt seg selv:D Moro!

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

"Eier ikke fete folk manerer", sier du.

Det er å skjære folk over en kam.

Fikk meg en god latter av din fremstilling.

Men jeg forstår at det var en ekkel opplevelse, når de hadde så dårlige manerer.

Hva jeg hadde gjort: Antagelig hadde jeg flyttet til et bord langt bort fra disse folkene, evt klaget til betjeningen, hvis det ikke var bord å flytte til.

Skrevet

kanskje du ser for mye film??

har vondt for og se det du beskriver for meg som en "real happening", kjeder du deg ikveld kanskje? OM dette inlegget er sant så burde du se litt på ditt eget speilbilde og vurdere om du kanskje er altfor perfekt!

Må inrømme at jeg synes du dømmer overvektige mer enn det som er sundt her....

Hilsen fra en som sliter like mye med vekta i den andre enden!!

Skrevet

Prøver du å få i gang en krangel etter innlegget nedenfor?

Skrevet

;)

Jeg mente at det skulle stå "i hvert fall ikke".

Det er visst sent for meg. :)

Skrevet

Hehe, ja,jeg tror kvalmt har avslørt seg selv:D Moro!

Trolleri...

Skrevet

Unnskyld meg, men i dag opplevde jeg noe frastøtende, jeg leste innlegget ditt. Riktignok synes det som familien du så malerisk beskriver manglet manerer, men du mangler grunnleggende respekt for andre mennesker.

Blir du så kvalm av deg selv altså? Jobbe litt på selvtilliten kanskje? ;)

Skrevet

Enig i at dette var kvalmt. Om jeg ikke hadde sagt noe så hadde jeg ihvertfall funnet meg en annen plass å sitte på.

Men hele greia hadde vel ikke vært mindre kvalmt om det var familien Slim som var ute og spiste?

Skrevet

Trolleri...

Trolleri, trollera, trolleri, trollerahahahahahahahaha osv.

Skrevet

Trolleri, trollera, trolleri, trollerahahahahahahahaha osv.

Tralletrolleralleritjohei!

En fin sang det! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...