Gå til innhold

Tynne folk på trening

Gjest iknhj,knjkgftvsx ukli

Anbefalte innlegg

Gjest Princess Peach
Skrevet

makan til streng dame da!??

okei.

lenge siden jeg var på roede-kurs da... eller nei, ikke _så_ lenge?

drives det litt forskjellig?

Hva mener du med at det drives litt forskjellig?

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ylvali1365381015

13

• ShitDiddelyDo

3

• Osiris

1

• Hatsumomo

1

Mest aktive i denne tråden

ylvali1365381015
Skrevet

Hva mener du med at det drives litt forskjellig?

jeg _spør_ om det kan tenkes at kursene drives litt forskjellig.

hva jeg mener med det?

vet ikke helt hva du spør etter nå, men...

jeg mener at din erfaring med kurs et helt annerledes enn min.

og jeg funderer på årsaken.

tidsperspektivet?

kursleder?

osv...

skjønner? ;-)

Gjest Princess Peach
Skrevet

jeg _spør_ om det kan tenkes at kursene drives litt forskjellig.

hva jeg mener med det?

vet ikke helt hva du spør etter nå, men...

jeg mener at din erfaring med kurs et helt annerledes enn min.

og jeg funderer på årsaken.

tidsperspektivet?

kursleder?

osv...

skjønner? ;-)

Jeg har gått flere kurs med ulike kursledere i den siste tiden, og de drives ganske likt.

ylvali1365381015
Skrevet

Jeg har gått flere kurs med ulike kursledere i den siste tiden, og de drives ganske likt.

javel?

det er tre år siden jeg deltok på kurs. kjenner ikke helt igjen din beskrivelse. tvert imot var det måling av fettprosent og veiing og kaloritelling og greier... og i overkant av tusen kcal pr dag.

det er ikke mye avslappet eller normalt. det er diett, det er slanking.

hvis det skulle være et kosthold jeg ville anbefalt normalvektige eller slanke, måtte det være med litt mer fett.fettsyrer er sunne! vi trenger dem til syn og hjerne og hjerte.

og barn skal ikke på diett!

ikke normalt friske barn iallefall.

å tilføre mer frukt og grønt i kosten er derimot noe helt annet! :-)

Gjest Princess Peach
Skrevet

javel?

det er tre år siden jeg deltok på kurs. kjenner ikke helt igjen din beskrivelse. tvert imot var det måling av fettprosent og veiing og kaloritelling og greier... og i overkant av tusen kcal pr dag.

det er ikke mye avslappet eller normalt. det er diett, det er slanking.

hvis det skulle være et kosthold jeg ville anbefalt normalvektige eller slanke, måtte det være med litt mer fett.fettsyrer er sunne! vi trenger dem til syn og hjerne og hjerte.

og barn skal ikke på diett!

ikke normalt friske barn iallefall.

å tilføre mer frukt og grønt i kosten er derimot noe helt annet! :-)

Det er ikke fettprosentmåling på GR-kursene nå, og det er fokusert på å få en dose av de rette, sunne fettsyrene daglig. Man ligger på 1300-2500 kcal pr dag avhengig av vekt og aktivitetsnivå. Og selvsagt er det fokusert på sunn mat, grønnsaker, frukt og fysisk aktivitet.

ylvali1365381015
Skrevet

Det er ikke fettprosentmåling på GR-kursene nå, og det er fokusert på å få en dose av de rette, sunne fettsyrene daglig. Man ligger på 1300-2500 kcal pr dag avhengig av vekt og aktivitetsnivå. Og selvsagt er det fokusert på sunn mat, grønnsaker, frukt og fysisk aktivitet.

da er det endringer til det bedre, må jeg si!

bra det da, når folk føler at de bør kurses i den grad de tydeligvis gjør...

:-)

Gjest Princess Peach
Skrevet

da er det endringer til det bedre, må jeg si!

bra det da, når folk føler at de bør kurses i den grad de tydeligvis gjør...

Det er ikke kunnskapen det skorter på, men mangel på strenge lærerinner i form av kursledere som holder meg i ørene. Hjelper ikke at det bare går utover meg selv hvis jeg slurver. :P

Skrevet

ja, hva næringsinnholdet angår!

det er for enkelte bare fokus på

hva man ikke skal spise, og sørgelig lite fokus på hva man faktisk _bør_ spise. fett er så mangt, fra fiskefett og andre nødvendige fettsyrer til det man absolutt kan spare seg for, uansett kroppsfasong. (dyrefett, feks). :-)

Det har du antagelig rett i.

Jeg har ikke gått på Grete Roede, så jeg bør egentlig ikke uttale meg ;-)

Av de jeg kjenner som har fått på GR-kurs, så har samtlige gått opp igjen med det samme de var ferdige med kurset... Jeg tror ikke på veiing av kalorier, for sånt kan man ikke holde på med resten av livet uansett. Slanking er et dritt-ord! Livsstilsendringer er det eneste som hjelper på sikt. Men nå er jeg langt ute på viddene her ;-)

*engasjert*

ylvali1365381015
Skrevet

Det er ikke kunnskapen det skorter på, men mangel på strenge lærerinner i form av kursledere som holder meg i ørene. Hjelper ikke at det bare går utover meg selv hvis jeg slurver. :P

nei, deg selv er det jo ikke så nøye med likevel? ;-)

drar jo kjennsel på den greia der forsåvidt.

ylvali1365381015
Skrevet

Av de jeg kjenner som har fått på GR-kurs, så har samtlige gått opp igjen med det samme de var ferdige med kurset... Jeg tror ikke på veiing av kalorier, for sånt kan man ikke holde på med resten av livet uansett. Slanking er et dritt-ord! Livsstilsendringer er det eneste som hjelper på sikt. Men nå er jeg langt ute på viddene her ;-)

*engasjert*

yess! yess! :-)

du er klok. intet mindre.

kan underskrive på alle dine uttalelser her! :-)

Gjest Princess Peach
Skrevet

nei, deg selv er det jo ikke så nøye med likevel? ;-)

drar jo kjennsel på den greia der forsåvidt.

Skal prøve på egen hånd nå da, blir litt skummelt, men spennende.

ylvali1365381015
Skrevet

Skal prøve på egen hånd nå da, blir litt skummelt, men spennende.

jeg er konstant i forbedringsmodus på så mangt et felt her i livet. :-) også med hensyn til aktivitet og kosthold.

er det ikke et eget forum her på dol da? der man kan utveksle erfaringer og råd ang slikt?

har du vært der inne?

Skrevet

*engasjert*

Jeg fikk nesten latterkrampe en gang en venninne uttalte:"Jovisst virker GR-kursene, mamma har gått ned mange kilo på sånne kurs hun! Flere ganger!" *Hehe* Hun hadde da gått opp igjen i mellomtiden altså, ikke bare gått ned og ned og ned.

Skrevet

Kan man ikke bare gå bort til de fete folkene (vi som er tynne) og fortelle dem at hvis ikke de slutter å stirre på de sexy kroppene våre, så tar vi tak i flesket dems og slenger dem på sjøen. Hvis ikke det hjelper sier vi bare at vi kommer til å ringe etter slaktebilen de nærmeste dagene slik at Norge ikke går tom for bacon på et halvt år!

Skrevet

Jeg fikk nesten latterkrampe en gang en venninne uttalte:"Jovisst virker GR-kursene, mamma har gått ned mange kilo på sånne kurs hun! Flere ganger!" *Hehe* Hun hadde da gått opp igjen i mellomtiden altså, ikke bare gått ned og ned og ned.

Høres akkurat ut som venninna mi det;-)

Skrevet

yess! yess! :-)

du er klok. intet mindre.

kan underskrive på alle dine uttalelser her! :-)

Da er vi like kloke ;-)

Skrevet

det du skriver minner meg om det endel fete sier. At uff og alle stirrer på meg fordi jeg er så tykk og feit og sånn.

Mens de aller fleste er der for å trene , om det er for å få mer energi , bli slankere , bedre kropp , sterkere , fordi det er morsomt etc. Og de går ikke rundt og bryr seg hva alle andre synes og tror .

hvis det er en med veldig bra kropp enten det er gutt eller jente blir man vel heller mere imponert.Dessuten er det litt bra. Det er faktisk myte å tro at alle som er tynne gasser i seg og lever usunt. Folk flest har normal forbrenning og må spise sunt og holde seg i aktivitet for å ikke gå opp i vekt eller holde seg slanke

Skrevet

det du skriver minner meg om det endel fete sier. At uff og alle stirrer på meg fordi jeg er så tykk og feit og sånn.

Mens de aller fleste er der for å trene , om det er for å få mer energi , bli slankere , bedre kropp , sterkere , fordi det er morsomt etc. Og de går ikke rundt og bryr seg hva alle andre synes og tror .

hvis det er en med veldig bra kropp enten det er gutt eller jente blir man vel heller mere imponert.Dessuten er det litt bra. Det er faktisk myte å tro at alle som er tynne gasser i seg og lever usunt. Folk flest har normal forbrenning og må spise sunt og holde seg i aktivitet for å ikke gå opp i vekt eller holde seg slanke

altså de fleste kan ikke spise akkurat hva de vil eller/og bevege seg for lite uten at det vises på vekten

ylvali1365381015
Skrevet

Da er vi like kloke ;-)

ja, rart ikke enkelte skjønner selv de mest selvinnlysende sannheter! ;-(

blir nesten provosert av denne ignoranse!;-)

Skrevet

*engasjert*

Det er min erfaring også. Folk går opp i vekt etter kurset.

Men det er ikke på grunn av GR. Det er fordi disse folka er idioter. De har betalt for et kurs og ikke lært en forbanna dritt.

For GR driver ikke et slankekurs. Hun driver et kurs i livsstilsendring. En hver idiot som betaler penger for å delta på et sånt kurs uten å forstå hva ordet _livsstilsendring_ faktisk betyr, kan jeg kalle idoter, og det med god samvittighet.

Det nytter ikke å følge en livsstilsendringsdiett i 8 uker, gå ned noen kilo, og tro man beholder vekta når man slutter kurset og går tilbake til sin _gamle_ livsstil.

Jeg er skeptisk til folk som GR jeg også, det eneste de tenker på er penger, men ingen kan kritisere GR for ikke å lære folk om kosthold.

De har seg selv å takke når de er ferdige med kurset, har funnet en vekt de trives med, og løper til McDonalds for å feire.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...