Gå til innhold

Søndagsplaner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat hjemvendt fra Dyreparken, nå skal jeg settte over en vaffelrøre og så blir det hjemmejobbing på meg og sløving på ungene resten av dagen. Far har forsvunnet ut på jobb, stakkar.

Skrevet

ja enig med deg. slik er mine barn også. ikke noe forskjell på helg og hverdag her i huset nei...

I den grad det er forskjell her, våkner de tidligere i helgene :/.

Skrevet

Vi lagde 10 liter lapskaus,2 store pizzaer,2 kilo lammaboller(spicy) og 6 brød.

Tok noen timer kan en si ;o)

Senere på dagen gikk vi tur med hunder og unger.

Så spilte vi litt biljard og dart.

Når minsten var i seng gikk vi ned i vår koslige kinohjørne og så 2 filmer....

Perfekt søndag ;o)

Hilsen

Skrevet

300 gram smør/margarin

1 liter melk

2,5 dl sukker

1 ts salt

2 poser tørrgjær

ca. 2,6 liter hvetemel

Smøret smeltes og melken has i til det er passe varmt. Bruker du tørrgjær skal det kjennes varmt ut mot innsiden av håndleddet. Bland det tørre, ikke riktig alt melet og ha i melken og smøret. Ha i mel til en passelig deig.

Hev en times tid. Bak ut, jeg fikk til 42 boller i dag. Etterhev i den tiden det tar å varme opp ovnen til ca. 240 grader. Stek på miderste rille i 12-15 min. Nammis!

Vi har akkurat hatt nystekte boller med hjemmelaget jordbærsyltetøy til middag. :o)

Om man bruker fersk gjær. Er det to pakker da også?

Skrevet

Om man bruker fersk gjær. Er det to pakker da også?

En pose tørrgjær tilsvarer vel en sånn terning med fersk gjær så jeg vil tro det ja.

Skrevet

En pose tørrgjær tilsvarer vel en sånn terning med fersk gjær så jeg vil tro det ja.

Mmm.. Nå har jeg smakt på en bolle,og de ble kjempegode :) Fikk 44 stk.. Men de forsvinner nok fort ;)

Takk for oppskriften :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...