Gå til innhold

Teksten til låta han ville skulle spilles i begravelsen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lenge før han ble alvorlig syk, hadde han bestemt av denne gamle Blood, Sweat & Tears låta skulle spilles i hans begravelse...

---------

And When I Die

I'm not scared of dying

and I, don't really care

if it' s peace you find in dying,

well then, let the time be near

If it's peace you find in dying,

well then dying time is near

just bundle up my coffin,

'cause it's

cold way down there,

I hear that it's

cold way down there, yeah

crazy cold, way down there

And when I die, and when I'm gone

there'll be, one child born

in this world

to carry on, to carry on

Now troubles are many

there as

deep as a well

I can swear there ain't no Heaven

but I pray there ain't no hell

Swear there ain't no Heaven

and I'll pray there ain't no hell

but I'll never know by livin'

only my dyin' will tell, yes only my

dyin' will tell, oh yeah,

Only my dyin' will tell

And when I die, and when I'm gone

there'll be, one child born, in this world

to carry on, to carry on

yeah yeah

Give me my freedom

for as long as I be

All I ask of livin'

is to have no chains on me

All I ask of livin'

is to have no chains on me

And all I ask of dyin' is to

go natrually, only wanna

go naturally

Here I go!

hey hey

Here come the devil

right behind

look out children, here he come

here he come, heyyy

Don't wanna go by the devil

don't wanna go by the demon

don't wanna go by satan

don't wann die uneasy

just let me go

naturally

And when I die, and when I'm dead

dead and gone

there'll be

one child born, in our world

to carry on, to carry on

-------------

Det kan neppe påstås at han fikk oppfylt sitt ønske til livet; "all I ask of living i to have no chains on me", men jeg sørget i det minste at hans fikk oppfylt sitt ønske om at "all I ask of dying is to go naturally"...

--------

Det har vært en heftig kveld, Jeg hentet min niese på 12 år som kom hjem fra ferie i Syden i dag med sine besteforeldre, og som ikke visste noe om det som har skjedd. Hun hadde kjøpt gaver til sin onkel og gledet seg vilt til å komme til oss denne helgen fordi hennes foreldre er bortreist. Hun er totalt knust, og snakker om alle rommene han hadde fylt i henne og at det er helt umulig at han er død.

Hun hadde kjøpt sjokolade og bamse til han, men vi har bestemt at det skal legges i kista og kremeres sammen med han. Og så vil hun at vi skal gå og kjøpe noen dyre sigarer som han skal ha med. Bildene hun ga ham av seg selv for noen måneder siden måtte han også ha. Også synes hun vi skal pynte i kapellet med bilder av noen av de sportsstjernene han hadde størst respekt, så hun mener bestemt at det må være et bilde av Lance Amstrong der... Og av Peter Gabriel...

Også vil hun være med å bære kista.

Begravelsesagenten kommer til å freake helt ut når jeg skal møte ham på mandag. Han som ikke engang trodde at presten ville godta å være uten organist. Her blir det ingen organist eller salmesang, men Blood, Sweat and Tears, Genesis, The Hollies og Procul Harem. Og i ekte Ole Brumm stil har vi en prest som gjør sin del av ritualet i samsvar med sin tro...

For

I swear there is no heaven, I pray there is no hell - but only dying can tell...

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Så fint at du ordner det etter hans ønske. Du har mye å tenke på. Støttende klem fra meg.

Skrevet

Jeg både ler og griner her.. Armstrong og P Gabriel... Å sparke organisten er noe av det mest vettuge jeg har hørt om på lang tid!

Det kjennes hel uutholdelig nå..? Du vil overlve frida.. du vil komme deg igjennom dette.. men det tar tid..og mange mange tårer.. Bruk oss.. skriv så godt du kan, du vet vi leser og du vet vi er her.

Håper søndagen blir..overlevelsesbar.

Varm klem -bella

Skrevet

Tenker på deg frosken og vet så inderlig hvordan du har det om dagen. Har selv mistet et barn så virkelig kjent sorgen jeg også, men tro det eller ei: det blir bedre. Vi lærer oss å leve med sorgen og alle minnene for alt dette følger oss bestandig. Ha det så godt du kan! Mange klemmer fra meg.

Skrevet

Kjære frosken, vonde dager for deg nå når sorgen er så rå og hudløs! Men det vokser hud frem etterhvert!

Skulle gjerne ha møtt denne mannen!

Og du, begravelsesagenter trenger å bli kraftig ristet en gang i blant!

Skrevet

Spenstig kis :)

There'll be one child born in our world to carry on..carry on! ;)

Er ikke sikkert det er slutten.

Tenker på deg frosken, og det er det godt mulig han også gjør hvor han er.

"all i ask of liveing is to have no chains on me"

Så tenker jeg noe man ikke rakk og gjøre, noe man ikke fikk fortalt før man dør.

Gjorde man sitt beste, elsket og var elsket,fant fred, så er det vel ingen chains som blir med over. Ingen byrde.

Beklager hvis jeg sa no feil..

Skrevet

Åh, kjære frosk...

Niesen din er så klok, og jeg er så enig med henne i det med sigarene.

*klemmer frosken og niesen*

Skrevet

Da får han bare freake ut så mye han vil!

(agenten)

*forsiktig klem: hang on

Skrevet

Det er du som skal leve videre med dette, også minnene fra begravelsen. Så agenter skal bare si ja og ha de. Det er du og niesen din og eventuelle andre nære som bestemmer.

Høres sterkt ut, kommer til å bli en "fin" begravelse hvis du skjønner hva jeg mener... Jeg har spilt Procol Harum i begravelse selv jeg. Fint det.

Skrevet

Jeg gråter så fælt nå jeg leser innleggene dine, frosken...

Jeg ønsker deg virkelig alt godt, og er imponert over hvor sterk du er!!

Skrevet

Jeg gråter så fælt nå jeg leser innleggene dine, frosken...

Jeg ønsker deg virkelig alt godt, og er imponert over hvor sterk du er!!

Takk skal du ha, Persille.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...