Gå til innhold

Er kredittkortnummer det samme som kortnummer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal betale for noe på nettet, og får deti kke til.

Jeg får beskjed om å oppgi kredittkortnummer. Er ikke det det nummeret som står foran på kortet?. Eller kan de mene kontonummer.

Og Card holder er vel mitt navn?

Er ikke vant med å betale ting på nettet utenom nettbank.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Kortnummeret står foran på kortet, ja, det er 4x4 tall som må skrives inn uten mellomrom. Det som er viktig er å passe på at alle opplysninger stemmer, som gyldig til-dato og den lille sikkerhetskoden bak på kortet.

Cardholder er eier av kortet.

Noen ganger må man aktivisere kortene sine i nettbanken før man kan bruke de på nett, det har jeg vært nødt til de to siste gangene jeg har fått nytt Visa-kort. Men da skal du få beskjed om dette underveis.

Skrevet

Jeg har kort fra Sparebank1 som skal puttes inn i en slik blå dings og det går ikke an å betale med det på nettet. Det virker kun på nettbanken min.

Jeg har prøvd mange ganger men det er helt umulig. Jeg har ingen betalingsanmerkninger så det er ikke grunnen.

Jeg har forstått at jeg må skaffe meg et annet kort.

Skrevet

Jeg har kort fra Sparebank1 som skal puttes inn i en slik blå dings og det går ikke an å betale med det på nettet. Det virker kun på nettbanken min.

Jeg har prøvd mange ganger men det er helt umulig. Jeg har ingen betalingsanmerkninger så det er ikke grunnen.

Min mor har også et kort fra Sparebank1 som ter seg merkelig. Det går fint an å bestille reiser med f.eks NSB eller Norwegian med det, men hun får ikke ladet telefonen på nett! :) Hun bruker Chess kontant.

Skrevet

Har sparebank1 og en sann blå dings jeg også... funker overhode ikke til noe. Kommer en gang ikke innpå nettbanken og bruker fortsatt "gamlemåten" å logge meg innpå...

Skrevet

Min mor har også et kort fra Sparebank1 som ter seg merkelig. Det går fint an å bestille reiser med f.eks NSB eller Norwegian med det, men hun får ikke ladet telefonen på nett! :) Hun bruker Chess kontant.

Godt å høre at det er flere enn meg, jeg begynte å tro at jeg var teit ;o)

Skrevet

Har sparebank1 og en sann blå dings jeg også... funker overhode ikke til noe. Kommer en gang ikke innpå nettbanken og bruker fortsatt "gamlemåten" å logge meg innpå...

Den blå greia er helt idiotisk. Greit at det skal være sikkert å logge seg på, men det skal da ikke være så sikkert at vi sjøl ikke greier det......

Skrevet

Den blå greia er helt idiotisk. Greit at det skal være sikkert å logge seg på, men det skal da ikke være så sikkert at vi sjøl ikke greier det......

Funker jo helt fint det - bruker det til å handle på nett med jeg.

Skrevet

Godt å høre at det er flere enn meg, jeg begynte å tro at jeg var teit ;o)

ikke direkte teit men.......:)

Skrevet

Funker jo helt fint det - bruker det til å handle på nett med jeg.

Mitt funker ikke, kun på nettbanken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...