Gå til innhold

Vi skal flytte, men leiligheten ser ikke ut

Gjest Nervøs og drit lei den stygge leiligheten.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leiligheten vi bor i nå, leier vi for 5800 kr.

Da vi flyttet inn, var den ikke mye å skryte av, men vi trengte noe kjapt pga hasteovertakelse av en katt og sa ja.

Nå når vi skal flytte, så faller flisene ned fra kjøkkenveggen, vi har derfor teipet de fast.

Noen av skuffene er ikke mulig å bruke.

Ingenting av dette er vår feil, vi har bare bodd her i 2 år.

Badet, som ikke så ut i måneskinn da vi flyttet inn, ser ikke akkurat bedre ut nå.

"tapeten" faller av og "eser ut". Slik var det da vi flyttet inn.

Katten har klort noen av veggene og i etterkant har vi teipet opp noen bossekker for å spare ytterligere av veggen.

Det er møkkete flekker i taket og på veggene (som igjen var slik da vi flyttet inn).

Så hva skjer nå når vi flytter? jeg er livredd han vil ta OSS i betaling for hvordan det ser ut! Men det så slik ut da vi flyttet inn.

Men så klart kloremerkene var ikke der. ER redd enten han vil at vi må pusse opp badet når vi drar, eller han tar depositumet vårt og pusser opp et bad som ikke så ut FØR vi flyttet inn.

Hva tror dere?

Skrevet

Jeg går ut fra at dere kan dokumentere hvordan leiligheten så ut ved innflytting? Da skjer det ingen ting, ellers vil nok eier prøve å få dette over på dere.

Skrevet

Jeg går ut fra at dere kan dokumentere hvordan leiligheten så ut ved innflytting? Da skjer det ingen ting, ellers vil nok eier prøve å få dette over på dere.

Nei vi kan ikke det. Hvordan skulle vi kunne det? Skrive ned alt på et papir og datostemplet det? Uansett, vi gjorde ikke det.

Men HAN vet hvordan det så ut!

Han vet det så altfor godt. Han driter i hele leiligheten nemlig.

VI har sagt ifra at flisene faller fra hverandre, han sa ingenting til det da han var her å fikset en dør.

Skrevet

Utleier må regne med slitasje, og det skal mye til før utleier kan kreve noe. Utleier må godta ødelagt tapet, flekker, avskallet maling, fukt osv i massevis. Hvis det ikke er direkte hærverk så skal det passere. Ofte må utleiere pusse opp hele leiligheten hvert annet år når de leier ut. Du betaler for slitasjen i husleien. Om du f eks hadde 10 barn og sleit den helt ned.

Hvis du er i tvil, så be om en samtale og visning med utleier. Be utleier utbedre slitasjen så alt blir normalt bra igjen og virker som det skal. Ta det opp på bånd uten at utleier vet det (noe som er lovlig så lenge du selv er til stede) og få med et vitne som også vet hvordan det så ut før dere kom. Det er banken som hjelper til og avgjør om du skal få pengene. Spør i banken. Ta med vitnet.

Skal du pusse opp, så skal utleier betale alt pluss en rimelig lønn til den som pusser opp.

Neste gang du leier og det ikke ser bra ut, få det filmet med et vitne før du flytter inn og gå gjennom alt med utleier.

Skrevet

Nei vi kan ikke det. Hvordan skulle vi kunne det? Skrive ned alt på et papir og datostemplet det? Uansett, vi gjorde ikke det.

VI har sagt ifra at flisene faller fra hverandre, han sa ingenting til det da han var her å fikset en dør.

Jeg tipper det ikke blir problemer. Utleier kan ikke laste leier for slitasje av noe slag, enten det var der fra før eller ikke. Men da er det viktig å få dokumentert hvordan det så ut da du flyttet, så det ikke "dukker opp" nye skader etter at du har flyttet.

Skrevet

Hver gang jeg flyttet inn i leie-leilighet tok jeg bilder av rommene, både skader og det som var bra. Grei dokumentasjon å ha i ettertid.

Skrevet

Hver gang jeg flyttet inn i leie-leilighet tok jeg bilder av rommene, både skader og det som var bra. Grei dokumentasjon å ha i ettertid.

Glemte å skrive at jeg også tok bilder når jeg flyttet ut, slik at ikke utleier eller neste leietaker kunne komme i ettertid og påstå at tilstanden var verre enn den faktisk var da jeg forlot leiligheten siste gang.

Skrevet

Glemte å skrive at jeg også tok bilder når jeg flyttet ut, slik at ikke utleier eller neste leietaker kunne komme i ettertid og påstå at tilstanden var verre enn den faktisk var da jeg forlot leiligheten siste gang.

Jaha. Dette hjelper meg jo ikke noe særlig da, siden vi ikke har gjort noe av dette.

Derimot gjør det meg veldig mer nervøs.

Skrevet

Jaha. Dette hjelper meg jo ikke noe særlig da, siden vi ikke har gjort noe av dette.

Derimot gjør det meg veldig mer nervøs.

Det hjelper deg kanskje ifbm. innflytting i ny leilighet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...