Gjest Aviaana Skrevet 17. september 2006 Skrevet 17. september 2006 Jeg har alltid snakket med a-endelser i språket, da jeg er i fra østkanten i Oslo. Nå har jeg til min store forskrekkelse merket at jeg nå sier "boken", og "flasken". Ikke vet jeg hvorfor jeg har blitt så fin i språket heller. Hvordan få sosiolekten min tilbake?. Vil ikke dra hjem og snakke om en vestkantfrue heller 0 Siter
citygirl Skrevet 17. september 2006 Skrevet 17. september 2006 Hehe. Ring noen "hjemmefra" som snakker skikkelig utpreget østkant, så plukker du av deg denne uvan_a_ på null komma niks;-) 0 Siter
Gjest streker paa veggen..! Skrevet 17. september 2006 Skrevet 17. september 2006 *gremmes...* fan a, taræ sammen a.... 0 Siter
Gjest Aviaana Skrevet 17. september 2006 Skrevet 17. september 2006 *gremmes...* fan a, taræ sammen a.... 0 Siter
dolores83 Skrevet 17. september 2006 Skrevet 17. september 2006 du kan jo snakke litt med meg, jeg er vestfolding og har nok av a-endelser. nei, men gjør som du har fått tips om under her; ring noen du kjenner som snakker sånn som du vil snakke. det pleier å hjelpe. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 Nå fårru faenmæ' skjerperæ! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.