Gå til innhold

3 mnds hus oppsigelse

Gjest NikotinNikotinNikotin

Anbefalte innlegg

Gjest NikotinNikotinNikotin
Skrevet

Leter etter ny leilighet.

Men den vi bor i har 3 mnds oppsigelse.

Jeg vil ikke:

- si opp og satse på å finne noe innen da.

- måtte betale to steder.

Min mann nekter begge deler så det er ikke noe valg mulighet der.

Så hva gjør man da? Hvis man finner en leilighet, er det da muligheter for at de kan "holde den" av i 3 mnd uten å måtte betale leie?

Kan man snakke med utleier og få til at man flytter før de 3 mnd er opp uten å måtte betale leie ?

Føler det er ingen utvei.

Skrevet

Du kan jo prøve å snakke med utleier - men jeg ville ikke ha latt dere flytte ut uten å betale ut oppsigelsesperioden med mindre jeg hadde noen ny leieboere for hånden.

Skrevet

Jeg skjønner problemet.

Vi leier selv ut en leilighet i vårt hus, og der har vi 3 mnd oppsigelse. Jeg hadde ikke latt leietaker slippe å betale 3 mnd husleie, men dersom man får inn en ny leietaker før de 3 mnd er gått så kan de slippe før. Vi som leier ut, leier jo ut fordi vi trenger pengene, og da tenker man jo helst på seg selv også. Det er jo en grunn til at man setter 3 mnd oppsigelse også.

Gjest sol etter regn
Skrevet

Jeg har også 3 mnd's oppsigelse og skal flytte om en mnd. Snakket med husverten og de har faktisk satt inn annonse og fått leid ut leiligheten før oppsigelsestiden min er gått ut. Så da kan jeg flytte før. :))

Du kan jo:

1) Sette inn annonse selv og søke etter leilighet fra utflytningsdato (om 3 mnd).

2) Søke på leilighetsannonser som har innflytningsdato om 3 mnd.

3) Høre med husverten om de kan være like greie som mine og ringe på annonser med tidligere innflytningsdato (om husverten er fleksible).

Å få tak i leilighet "i tide" kan uansett være et pes, men som regel ordner det seg.

Lykke til! :)

Skrevet

Skaff dem nye leietakere. Da slipper dere å betale.

Ellers må dere nok si opp nå og finne noe nytt innen 3 måneder.

Selvfølgelig vil ikke utleier godta at dere ikke betaler ut oppsigelsesperioden (med mindre de får nye leietakere).

Skrevet

Finn en ny leilighet + finn en ny leieboer der du leier. Ofte sier utleier at det er greit om du flytter uten å betale ettersom han allere har ny leietager.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...