Gå til innhold

Gresk eller tyrkisk youghurt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor kan ikke Tine eller Q-meieriene lage Gresk eller Tyrkisk Youghurt. Den er jo kjempegod både og spise som den er, og til matlaging. Passer på å kjøpe et par spann når jeg er i Sverige, men det blir jo heller sjelden.

I Sverige får man også youghurt helt uten tilsatt sukker.

Kanskje vi skal starte en epostkampanje til Tine?

Skrevet

Før du starter kampanje, sjekk ut Tines eksisterende produkter... hehe

Tine Matyoghurt er ganske lik gresk/tyrkisk:

http://www.tine.no/page?id=26&key=6060&cat=629

Ellers er det ikke tilsatt sukker i andre typer naturell yoghurt heller. Dvs. i Biola naturell er det dessverre sukker, men ikke i Matyoghurt, Mild og Lett Naturell, eller Naturell Original. Man kan jo da tilsette frukt/bær etter ønske, og få helt sukkerfri yoghurt.

Men personlig skulle jeg gjerne hatt fruktyoghurt med fruktose (og ikke sukker eller kunstige søtstoffer). Men det er jo en litt annen sak.

Har du ellers en innvandrerbutikker, kanskje særlig de som drives av tyrkere, så får du kjøpt tyrkisk yoghurt der.

Skrevet

Før du starter kampanje, sjekk ut Tines eksisterende produkter... hehe

Tine Matyoghurt er ganske lik gresk/tyrkisk:

http://www.tine.no/page?id=26&key=6060&cat=629

Ellers er det ikke tilsatt sukker i andre typer naturell yoghurt heller. Dvs. i Biola naturell er det dessverre sukker, men ikke i Matyoghurt, Mild og Lett Naturell, eller Naturell Original. Man kan jo da tilsette frukt/bær etter ønske, og få helt sukkerfri yoghurt.

Men personlig skulle jeg gjerne hatt fruktyoghurt med fruktose (og ikke sukker eller kunstige søtstoffer). Men det er jo en litt annen sak.

Har du ellers en innvandrerbutikker, kanskje særlig de som drives av tyrkere, så får du kjøpt tyrkisk yoghurt der.

Den greske og tyrkiske youghurten er mye mildere i smaken enn Tines Matyoughurt. Jeg kjøper mye av den. I tillegg så selges Gresk og Tyrkisk Youghurt i spann på 1 kilo så det blir mye billigere. Den youghurten uten tilsatt sukker er tilsatt frukt og er veldig god. Betalte vel ca 14 kroner for en kartong som jeg antar er en liter.

Skrevet

Den greske og tyrkiske youghurten er mye mildere i smaken enn Tines Matyoughurt. Jeg kjøper mye av den. I tillegg så selges Gresk og Tyrkisk Youghurt i spann på 1 kilo så det blir mye billigere. Den youghurten uten tilsatt sukker er tilsatt frukt og er veldig god. Betalte vel ca 14 kroner for en kartong som jeg antar er en liter.

Har du prøvd å sjekke ut innvandrerforretninger? Eller har du ikke noen i området det du bor?

Jeg har i alle fall god erfaring med å kjøpe tyrkisk yoghurt hos disse.

Skrevet

Har du prøvd å sjekke ut innvandrerforretninger? Eller har du ikke noen i området det du bor?

Jeg har i alle fall god erfaring med å kjøpe tyrkisk yoghurt hos disse.

Joda det fins en bråte med innvandrerbutikker her i Trondheim. Har kjøpt tyrkisk youghurt der tidligere men det er en stund siden jeg så det sist. Men hadde Tine begynt å selge det så hadde dte nok vært enklere å få tak i på nærbutikkene også.

Skrevet

Joda det fins en bråte med innvandrerbutikker her i Trondheim. Har kjøpt tyrkisk youghurt der tidligere men det er en stund siden jeg så det sist. Men hadde Tine begynt å selge det så hadde dte nok vært enklere å få tak i på nærbutikkene også.

Da kan du regne med at den hadde blitt atskillig dyrere hvis du skulle få kjøpt den på nærbutikken.

Bare se kgprisen på fetaost. 70 kr på innvandrerforretningene og 25 kr for et lite glass på nærbutikken. Og den er jammen ikke god engang.

Skrevet

De har på Rema :)

Store blå spann, står sammen med melken.

Skrevet

Ojsann- Det må jeg sjekke. *løper og kjøper*

Skrevet

Glemte å si tusen takk for tipset!

Skrevet

Æsj, noen ganger er det kjipt å bo "på landet". I dag har jeg fått to tips om varer man får kjøpt på Rema, både denne yoghurten som du tipset om, og hvitløksfylte grønne oliven. Fant ingen av delene da jeg var innom min lokale Rema i ettermiddag.

Skrevet

Æsj, noen ganger er det kjipt å bo "på landet". I dag har jeg fått to tips om varer man får kjøpt på Rema, både denne yoghurten som du tipset om, og hvitløksfylte grønne oliven. Fant ingen av delene da jeg var innom min lokale Rema i ettermiddag.

Hm, her får jeg det på begge Remaene i akseptabel avstand, Ultra selvfølgelig og alle sjappene på Grønland...

Du får ta den en bytur og hamstre :)

Skrevet

Hm, her får jeg det på begge Remaene i akseptabel avstand, Ultra selvfølgelig og alle sjappene på Grønland...

Du får ta den en bytur og hamstre :)

Får nok det. Eller smiske litt med en kollega av meg (hun som tipset om de olivenene), så kjøper hun nok med for meg.

:-)

Skrevet

Får nok det. Eller smiske litt med en kollega av meg (hun som tipset om de olivenene), så kjøper hun nok med for meg.

:-)

Hvor bor du da? Sånn omtrent...

Skrevet

Hvor bor du da? Sånn omtrent...

Sånn omtrent i Drammens-distriktet.

Skrevet

Sånn omtrent i Drammens-distriktet.

Ah - det er litt langt unna for meg...

Men om du beveger deg til Tiger-staden, så kan jeg fortelle deg nøyaktig hvor du skal gå :)

Skrevet

Ah - det er litt langt unna for meg...

Men om du beveger deg til Tiger-staden, så kan jeg fortelle deg nøyaktig hvor du skal gå :)

Jeg har bodd i Oslo tidligere, og har som sagt en kollega som bor i Oslo, så det skal nok ordne seg. Men takk for at du ville prøve :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...