Gå til innhold

Hvordan koke geitost?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har kommet hjem fra leirskole med selvmelket geitemelk, og forlanger at her skal kokes brunost. Noen som veit hvordan man gjør det?

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Hyggelig å hilse på en artsfrende, forresten!

*miau* Ha en fin kveld!

:)

Skrevet

Hvis han ikke har en masse liter melk så er det nok ganske håpløst å koke geitost av det dessverre.

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Hvis han ikke har en masse liter melk så er det nok ganske håpløst å koke geitost av det dessverre.

Men hun kunne spe på med annen melk, for å få lagd den etterlengtede osten..

Skrevet

Har vært på en seter det det ble kokt brunost. Mener å huske at en trenger ca 11 liter melk til å få 1 kilo ost. Og den skulle koke hele dagen, fra morgen til kveld.

For at den skal skille seg, må du ha i noe surt, og så er det det ostestoffet du lager ost av.

Ville ha funnet en oppskrift før jeg prøvde meg.... Hvor mye har han fått med seg da?

Skrevet

Men hun kunne spe på med annen melk, for å få lagd den etterlengtede osten..

Men det kreves uansett en god del melk for å få til noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...