Gjest soldier Skrevet 17. september 2006 Skrevet 17. september 2006 Stavangerdialekten er nydelig synes jeg Utrolig at det kan være så stor forskjell i oppfatning. Jeg syns Stavanger-dialekten er stygg rett og slett, og vel kanskje den meste "kjente" dialekten i Norge som er vanskeligst å forstå. 0 Siter
Gjest FraVestfold Skrevet 17. september 2006 Skrevet 17. september 2006 Toten-dialekt liker jeg Enig. Syns den er så laid-back, og utstråler mennesker med en slags trygghet på seg selv. 0 Siter
Gjest skal Skrevet 17. september 2006 Skrevet 17. september 2006 Halloen dokkar??? Det e jo bærgensk! *rister på hodet* Men vossamaol e ganske sjarmernde og da! 0 Siter
Gjest girasol Skrevet 17. september 2006 Skrevet 17. september 2006 Kristiansand, og også hardangersk, + at jeg er sjarmert av diverse valdres-dialekter! 0 Siter
Gjest Fiskermannens venn Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 Æsj. Trøndersk spyr jeg av. Jeg spyr også av bergensk. Og Bergen. Æsj! Jeg hater bergensere. Og sørlandsk... ÆSSJJJ!! Hørt på makan til dialekt, spesielt kristiansandsområdet... Yuck! 0 Siter
Lucretia Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 Jeg syns toten-dialekten er veldig morsom og sjarmerende. Verste dialekten er Stavanger/Sandnes. Den er bare fæl. uff jeg synes totendialekt er utrolig komisk (negativt). Jeg klarer ikke ta folk med den dialekta seriøst. Noen ganger tror jeg faktisk at de kødder.. men så gjør de ikke det. 0 Siter
org Skrevet 18. september 2006 Forfatter Skrevet 18. september 2006 Æsj. Trøndersk spyr jeg av. Jeg spyr også av bergensk. Og Bergen. Æsj! Jeg hater bergensere. Og sørlandsk... ÆSSJJJ!! Hørt på makan til dialekt, spesielt kristiansandsområdet... Yuck! Hvilken dialekt har du, da? 0 Siter
Lucretia Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 er jeg den eneste som liker nordlandsk? Dialekter fra troms og nordland liker jeg best. Og jeg som aldri har vært lenger nord enn stjørdal. Å, jeg vil opp dit! 0 Siter
KaVa Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 er jeg den eneste som liker nordlandsk? Dialekter fra troms og nordland liker jeg best. Og jeg som aldri har vært lenger nord enn stjørdal. Å, jeg vil opp dit! Hyggelig :-) 0 Siter
Gyda Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 Jeg liker i grunn alle dialektene våre, men favoritten er Sørlandsk (Kritiansand/Mandal). 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 Jeg har ikke særlig sans for trøndersk. Heller ikke for Østfold- og vestfolddialekt Ikke Bodø og Harstad.. tonefallet gjør jo at de bestandig høres misfornøyde ut? Liker godt Nord-Gudbrandsdal, f.eks. dialekten i Vågå. Og enkelte sørlandsdialekter, faktisk usikker på hvilke. Men må nok innrømme at det ikke skal mye til før jeg snur i min oppfatning av en dialekt. Husker Stavangerdialekt var det verste jeg visste - inntil jeg ble betatt av en siddis... 0 Siter
flisa Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 Jeg har ikke særlig sans for trøndersk. Heller ikke for Østfold- og vestfolddialekt Ikke Bodø og Harstad.. tonefallet gjør jo at de bestandig høres misfornøyde ut? Liker godt Nord-Gudbrandsdal, f.eks. dialekten i Vågå. Og enkelte sørlandsdialekter, faktisk usikker på hvilke. Men må nok innrømme at det ikke skal mye til før jeg snur i min oppfatning av en dialekt. Husker Stavangerdialekt var det verste jeg visste - inntil jeg ble betatt av en siddis... Jeg bør aldri snakke med deg jeg da - jeg snakker Østfoldsk men kan slå over til nordtrøndersk når det skal være ; 0 Siter
kaffepiken Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 Jeg syns dialekten på Voss er veldig fin. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 Jeg bør aldri snakke med deg jeg da - jeg snakker Østfoldsk men kan slå over til nordtrøndersk når det skal være ; Haha! Men som sagt - jeg endrer fort oppfatning etter å ha truffet/hørt noen hyggelige folk med dialekten(e)! :-) (eh, har jeg aldri truffet noen hyggelige trøndere eller østfoillinger?) 0 Siter
Lucretia Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 Jupp :-) Farfar er fra Lofoten så har mye slekt der oppe (ingen jeg kjenner, dog). En skam at jeg ikke har vært der. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 I alle fall ikke trondheims-dialekt!!! Jeg synes vossamål er kuult. Sognemål også. Totning er koselig. Østfoldsdialekt er bortimot grusomt, men får meg til å le... 0 Siter
Gjest dfgyhs Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 STAVANGER dialekta er finest! FRANSK språk er finest! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.