Gå til innhold

Dyrt med gartner-hjelp til hagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vi trenger hjelp til å finne ut hvordan vi skal fikse opp hagen. Har stoooor hage, som de forrige eiere har latt forfalle. Nå må vi gjøre noe drastisk, og skulle hatt hjelp til å se alle potensialer...

Er det gartner el landskapsarkitekt vi må henvende oss til? Og for all del, vi vet det går mot vinter, men planleggingen begynner nå ;-)

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Du kan få gjort det billig, i tillegg, hvis du får avtale med gartnerlærlinger.

:)

Skrevet

Vi brukte en landskapsarkitekt tilknyttet et hagesenter. Det er vinteren som er årstiden for hageplaner, på sommeren er fagfolket opptatt med andre ting :-)

Vi betalte drøyt 3000,- for å lage en grovplan til hagen vår. Hun tok normal konsulenttimepris, uten at jeg husker hvor mye det var. Ett hjemmebesøk og resten kontorarbeid.

For vår del har investeringen absolutt vært verdt pengene. Vi kjøper riktig type planter med en gang, og slipper å tabbe oss ut på store busker som skygger for små, planter som ikke trives sammen etc.

Blomsterbed har jeg fått alldesels gratis hjelp til å planlegge. Jeg handler hos en lokal dame som selger blomster privat. Dersom jeg reiser dit når det er få andre der, lager hun planteplan mens jeg venter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...