Gå til innhold

Han vil ikke på ferie

Anbefalte innlegg

Gjest reisesjuk

Jeg elsker å reise og har en liste over steder jeg ønske å se. Han liker også å reise, men ikke å betale for det, i alle fall ikke utenfor Europa. Hvordan kompromisser man på dette? Det er ikke akkurat fordi vi mangler pengene til det, men på dette området er han gjerrig av seg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/246264-han-vil-ikke-p%C3%A5-ferie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest reisesjuk

Vis at du er selvstendig og reis alene, kanskje han hiv seg med når han ser at du faktisk drar uten han. Evt så finner du ei venninne å reise sammen med.

Viktig å realisere sine drømmer og partneren trenger ikke å være med på alt:)

Jeg vil gjerne reise alene, men så er det problemet med felles økonomi.

Det er vel et spørsmål om prioritering og interesse!

Kanskje det å reise ikke betyr like mye for ham som for deg, og dermed er han ikke villig til å bruke så mye penger på det heller...?

Kanskje han heller er typen som gjerne betaler 100.000,- kr mere for en bil, bare for å få litt større motor.

Eller som synes at et stereoanlegg er

verdt 50.000,-?

Eller rett og slett foretrekker en annen type ferier enn det du ønsker ??

Dette har nok rett og slett med interesse å gjøre.

Så for å inngå et kompromiss, bør du vel prøve å finne ut hva han evt ønsker istedet, og se om det finnes mulighet for å møtes på halv veien. Eller bli enige om å prioritere tid/penger til det dere har lyst til annenhver gang...

Gjest ferietuppa

Ta deg en tur alene. Så kan han sitte der med skjegget i postkassa mens du ligger på en eller annen strand i Thailand og nyter utsikten til paradis.

Det skal jeg gjøre:))

Vi har samme problemstilling her i heimen.

Tenk om jeg finner ut at det er hyggeligere på ferie alene....

Er forresten litt trist å ikke være samstemte når det gjelder reisebehov, for det betyr så mye for meg. Og reiseopplevelser er jo en av de tingene det er hyggelig å dele med kjæresten...

Gjest reisesjuk

Det er vel et spørsmål om prioritering og interesse!

Kanskje det å reise ikke betyr like mye for ham som for deg, og dermed er han ikke villig til å bruke så mye penger på det heller...?

Kanskje han heller er typen som gjerne betaler 100.000,- kr mere for en bil, bare for å få litt større motor.

Eller som synes at et stereoanlegg er

verdt 50.000,-?

Eller rett og slett foretrekker en annen type ferier enn det du ønsker ??

Dette har nok rett og slett med interesse å gjøre.

Så for å inngå et kompromiss, bør du vel prøve å finne ut hva han evt ønsker istedet, og se om det finnes mulighet for å møtes på halv veien. Eller bli enige om å prioritere tid/penger til det dere har lyst til annenhver gang...

Han er ikke interessert i noen av tingene du nevner, eller andre ting som koster mye penger for den saks skyld. Som sagt så vil han gjerne reise, men han vil ikke betale for det.

Gjest reisesjuk

Det skal jeg gjøre:))

Vi har samme problemstilling her i heimen.

Tenk om jeg finner ut at det er hyggeligere på ferie alene....

Er forresten litt trist å ikke være samstemte når det gjelder reisebehov, for det betyr så mye for meg. Og reiseopplevelser er jo en av de tingene det er hyggelig å dele med kjæresten...

Forstår godt hvordan du har det.

Annonse

Men han ønsker seg ikke noe, annet enn mat på bordet.

Men skal du leve resten av livet uten å unne deg noe som du har lyst til? Her må du bare stå på krava,skjønner ikke at noen vil ha det slik at felles økonomi skal si slutt på egne ønsker.

Gjest reisesjuk

Men skal du leve resten av livet uten å unne deg noe som du har lyst til? Her må du bare stå på krava,skjønner ikke at noen vil ha det slik at felles økonomi skal si slutt på egne ønsker.

Jeg mener absolutt ikke at felles økonomi skal gjøre slutt på egne ønsker. Men det er utrolig slitsomt når han mener jeg er sløsete når jeg vil bruke penger på ferie. Vi mangler ikke penger i hverdagen og har nok av dem på bok. Jeg er et av de minst sløsete menneskene jeg kjenner.

Gjest ferietuppa

Han er ikke interessert i noen av tingene du nevner, eller andre ting som koster mye penger for den saks skyld. Som sagt så vil han gjerne reise, men han vil ikke betale for det.

Han høres litt gjerrig ut..

Det er jo en prioriteringssak, og kanskje det også handler om hva han er vant med.Er det vanlig å reise og bruke penger på ferie i hans familie?

Min samboer er ikke vandt til feriereiser, men har vært med på mange turer. Men det er alltid litt om og men, og det er litt gledeskiller.

Nå vil han imidlertid ikke være med, men vi var i Hellas i juni,og har vært på to storbyferier siden påske,så jeg kan ikke klage:)

Da er han vel rett og slett en av de som er fornøyd med enkle krav og verdier.

Han er kanskje heller ikke så eventyrlysten som deg?

Er enig i at han virker litt gjerrig. Hvis dere har god råd, men han allikevel ikke vil bruke penger på noe annet enn mat!

Regner med at dere har to inntekter selvom dere har felles økonomi?

Isåfall ville jeg insistert på å bruke min egen inntekt til reising sålenge felles utgifter var betalt.

Virker litt gammeldags å ha penger "på bok" og kalle det sløseri hvis man unner seg noe.

Det minner om dengang man sparte til "dårligere tider"

Men vil han ikke være med, så må du vel finne andre å reise sammen med, eller reise alene.

Gjest reisesjuk

Han høres litt gjerrig ut..

Det er jo en prioriteringssak, og kanskje det også handler om hva han er vant med.Er det vanlig å reise og bruke penger på ferie i hans familie?

Min samboer er ikke vandt til feriereiser, men har vært med på mange turer. Men det er alltid litt om og men, og det er litt gledeskiller.

Nå vil han imidlertid ikke være med, men vi var i Hellas i juni,og har vært på to storbyferier siden påske,så jeg kan ikke klage:)

Ja, foreldrene hans bruker i alle fall mange penger på ferie. De var nettopp på en ukes ferie til rundt 30 000 kr.

Gjest reisesjuk

Da er han vel rett og slett en av de som er fornøyd med enkle krav og verdier.

Han er kanskje heller ikke så eventyrlysten som deg?

Er enig i at han virker litt gjerrig. Hvis dere har god råd, men han allikevel ikke vil bruke penger på noe annet enn mat!

Regner med at dere har to inntekter selvom dere har felles økonomi?

Isåfall ville jeg insistert på å bruke min egen inntekt til reising sålenge felles utgifter var betalt.

Virker litt gammeldags å ha penger "på bok" og kalle det sløseri hvis man unner seg noe.

Det minner om dengang man sparte til "dårligere tider"

Men vil han ikke være med, så må du vel finne andre å reise sammen med, eller reise alene.

Eventyrlyst har han nok av. Han sier stadig: "skulle ønske jeg hadde en jobb som programleder for det og det reiseprogrammet". Men han synes det er sløseri å betale for det selv.

Nå skal det nevnes at han gjerne tar på kortere ferier, f.eks. en langhelg i en europeisk storby, men blir det mer enn en gang i året er det sløsing, mener han. Jeg vil heller dra på en lengre tur annethvert, hvert tredje år, enn flere korte ferier. Det er som om prisen på ferien virker billigere når den kommer i tre blokker i stedet for en (les tre korte ferier i stedet for en til Langtvekkistan).

Vi har ikke to inntekter, for jeg er student for tiden, men jeg har en del spart opp fra tidligere jobbing.

Takk for råd!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...