Gå til innhold

jeg er så sint og skuffet

Anbefalte innlegg

Gjest sjalu eller bare forbannet?

Min mann er privatpraktiserende lege med bare en helsesekretær ansatt.

En eldre kvinne som nå skal slutte.

Jeg var tidlig ute å la frem mitt sterke ønske om å overta hennes jobb.Jeg er helsesekretær,men har vært arbeidssøkende i to mnd.

Synes dette vær helt perfekt og trodde jeg var selvskrevet til denne stillingen.

Men nei,han fortalte meg i dag at han hadde ansatt en annen kvinne,ingen ringere enn sin egen eks-kjæreste!! En kvinne som jeg rett og slett ikke kan tenke meg til å dele min mann med.Jeg liker henne ikke og det vet min mann utmerket godt.

Hun har også ved tidligere anledninger gitt uttrykk for at hun ønsker han tilbake( har også vært litt frem og tilbake den tiden min mann og jeg var forlovet) Nå skal altså disse to jobbe så tett på hverandre hver eneste dag.

Jeg ble sint og han sa at det nå var for sent å angre seg,men hadde skrevet kontrakt.Han fikk også frem at han faktisk ønsker å ha meg hjemme. Han fortalte at han hadde det så bra når han fikk komme hjem til dekket bord og rent hus etter en stressende dag på jobb.

Jeg føler meg forbigått,degratert (til hushjelp?),mindre verd og skikkelig forbanna.

Er kanskje sjalu også.Min mann og jeg har/hadde et fint forhold;men vet ikke omjeg takler dette forholdet lengre.

Føler han gikk bak ryggen min.Han har ofte fortalt hvor bra han og denne kvinnen hadde det sammen og hvor høyt han setter henne som PERSON.Her er det vel snakk om faglige kvalifikasjoner han burde lete etter og en runde med intervjuer??

Synes det hadde vært helt greit om han ville ansatt en annen en meg,men HENNE?!

Jeg overreagerer kanskje..har akkurat fått denne nyheten og sitter bare å skjelver og er sint og lei.

Noen som kan få meg ned på jorden igjen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/246271-jeg-er-s%C3%A5-sint-og-skuffet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner godt at du ble forbanna - det hadde sannerlig jeg også blitt!

Synes det han har gjort, er lavmåls! Man ansetter da ikke eksen som man vet vil ha deg tilbake. Det er respektløst ovenfor deg. Når han så "add insult to injury" og nærmest sier at han liker å ha deg som hushjelp, ja, da hadde jeg rett og slett eksplodert!

Jeg ville tatt en skikkelig prat med han om dette, hva hans handlemåte har fått deg til å føle, hvordan du vil bli behandlet og hva i all verden tenkte han på???

I kontrakten må det da finnes noe om prøvetid?

Du søkte selvfølgelig ikke på jobben? Med skriftlig søknad mener jeg... Nå har det jo vært noen avisoppslag rundt her jeg bor ihvertfall, vedr folk som følte seg forbigått i ansettelses prosedyrer. De klaget til ett eller annet,og fikk gå igjennom/høre om hvilke kvalifikasjoner vedkommede som fikk jobben hadde... Er ikke sikkert det kan hjelpe deg, og det er ikke sikkert at det fungerer sånn lenger, men jeg ville prøvd jeg... På pur f...! Forstår deg igrunn veldig godt jeg, synes i det minste han kunne informert deg FØR de skrev kontrakt.

Jøss.

Jeg synes det er en ærlig sak at mannen din ikke vil jobbe sammen med deg. Det kan sikkert fort bli litt i overkant, men han burde hatt vett til å forklare dette på en grei måte.

Derimot synes jeg det er svært spesielt å ansette eksen sin. Sært.

Først - jeg synes det er helt greit at han ikke vil jobbe med deg, det hadde ikke jeg villet heller (altså med min bedre halvdel).

Men - det er IKKE greit å ansette eksen!

Når det er sagt, ingen kontrakter er skrevet i blod og bindende for livet - det handler bare om prisen man vil betale.

Han kan fortsatt avtale med henne at hun sier opp og for lønn for et visst antall mndr. f.eks - uten at hun jobber der.

Annonse

Gjest pittpottnøtt

Syns du har rett til å bli sinna!

Du har blir oversett og blitt dårlig behandlet...

Selvfølgelig syns mannen din at det er best at du er hjemme...slik at han får det bra sammen med eksen.

Han vil ha i pose og sekk.

Dette hadde jeg ikke godtatt!

Han har gjort en ting som er greit, og to ting som ikke er greit.

Det som er greit er at han ikke ønsker å jobbe sammen med sin egen kone. Da kan det lett bli til at man ser litt vel mye til hverandre, og jeg kan forstå at han ikke ønsker det.

Det som ikke er greit er at han ansetter en eks - og spesielt uten å rådføre seg med deg først. Det grenser sterkt til å være utilgivelig - og er i beste fall svært lite hensynsfullt.

Det som heller ikke er greit er hans kommentarer om at han også ønsker å ha deg hjemme.

Selvfølgelig bør han kunne få si hva han selv ønsker, men i så fall bør han også gjøre det helt klart at det hele er helt opp til deg.

Det som i dette tilfellet ikke gjør det greit er timingen sett i forhold til hans andre valg her.....

Det som er greit er at han ikke ønsker å jobbe sammen med sin egen kone. Da kan det lett bli til at man ser litt vel mye til hverandre, og jeg kan forstå at han ikke ønsker det.

Det som ikke er greit er at han ansetter en eks - og spesielt uten å rådføre seg med deg først. Det grenser sterkt til å være utilgivelig - og er i beste fall svært lite hensynsfullt.

Det som heller ikke er greit er hans kommentarer om at han også ønsker å ha deg hjemme.

Selvfølgelig bør han kunne få si hva han selv ønsker, men i så fall bør han også gjøre det helt klart at det hele er helt opp til deg.

Det som i dette tilfellet ikke gjør det greit er timingen sett i forhold til hans andre valg her.....

Godt innlegg. Tiltredes.

ostepop1365380989

Jeg signerer på dette innlegget!

Jeg har problemer med å ta dette alvorlig. Det høres ut som en såpeopera / legeroman.

Jeg tror jeg hadde advart denne fyren om at han sto i fare for å bli skrevet ut av serien ganske snart.

*he he* tenkte det samma sjøl!

Dersom jeg tar feil, så signerer jeg på Goliaths innlegg istedet! ;-)

Annonse

Det er en ting jeg liker med slike innlegg, de får mine feil og mangler som mann til å virke ubetydelige.

At mannen din ikke ønsker å arbeide sammen med deg synes jeg er forståelig. Det er ikke sunt å væer for mye sammen. Han kunne kanskje strukket seg til å gi deg jobben inntil du fant noe annet, gitt at du hele tiden søkte aktivt.

Men at han ønsker at du skal være hjemme fordi det er behagelig å ha en hjemmeværende kone er helt horribelt. Hvilket århundre lever han i? Og jeg trodde leger var intelligente, han må være komplett idiot får si noe som dette (en ting er å mene det, noe helt annet å si det).

Videre er det TOTALT uakseptabelt å ansett en eks-kjæreste. Uansett hvor godt kvalifisert hun er. Skjønner han virkelig ikke at du reagerer på dette? Er det mulig?!

Du underreagerer. Du burde gitt idioten et spark i ræva og funnet deg noen som elsker hele deg som person, ikke en idiot som ønsker en hushjelp som stiller opp på sex når det passer han.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...