Gå til innhold

Hva gjør man da?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man vet om et lite småbruk man godt kunne tenke seg og ad omveier (naboer) får man vite at vedkommende som bor der er gammel (snart 90) og ved dårlig helse. Vedkommende har ett barn som bor i en by et godt stykke unna og er sannsynligvis ikke særlig interessert i å overta stedet selv.

Hvordan skal man få formidlet at man er interessert i stedet? Skal man gjøre det via barnet mens den gamle fremdeles i er live? Eller skal mange henge på tråden så fort den gamle er i jorda? Det er ikke nødvendigvis sikkert at dette stedet kommer ut for salg via megler, det er langt ute på landet. Vil det uansett være sylfrekt?

Vi sysler bare med tanken på dette stedet altså, vi har ikke tenkt lenger enn at det er et fint sted og at vi kunne tenke oss det. :o) Så ikke skyt meg!

Skrevet

Dere kan jo skrive et hyggelig lite brev, (og ordlegge deg som om dere skriver dete til flere småbruk i området) og si at dere (på sikt) kunne tenke dere et småbruk i området.

Skriv det til eier med familie.

lalala1365380457
Skrevet

ring barnet på mobil og si at du fikk oppgitt h*n som eier og lurte på om de var interessert i å selge. Du trenger ikke si at du vet at eieren egentli er den gamle faren.

Skrevet

Dere kan jo skrive et hyggelig lite brev, (og ordlegge deg som om dere skriver dete til flere småbruk i området) og si at dere (på sikt) kunne tenke dere et småbruk i området.

Skriv det til eier med familie.

Jaaaaa, det er jo en mulighet. *Noteres* Takk for tipset! :o)

Skrevet

Vi blir rett som det er kontaktet med spørsmål om selge hele, eller deler av huset - fra folk som overhodet ikke kjenner oss.

Så jeg synes du godt kan ringe sønnen. Si du fikk oppgitt ham som eier, at du lenge har ønsket deg akkurat dette stedet, og lurer på om han har vurdert å selge, siden han ikke bor der?

Skrevet

Vi blir rett som det er kontaktet med spørsmål om selge hele, eller deler av huset - fra folk som overhodet ikke kjenner oss.

Så jeg synes du godt kan ringe sønnen. Si du fikk oppgitt ham som eier, at du lenge har ønsket deg akkurat dette stedet, og lurer på om han har vurdert å selge, siden han ikke bor der?

Så det er ikke sylfrekt altså? Ikke for det, min kjære tar ikke fem øre for å ta sånne telefoner, jeg hater det og unngår det så langt som overhode mulig. :o)

Skrevet

Så det er ikke sylfrekt altså? Ikke for det, min kjære tar ikke fem øre for å ta sånne telefoner, jeg hater det og unngår det så langt som overhode mulig. :o)

Nei - egentlig ikke...

Eller, det er mulig det er det, men jeg synes ikke det. Kanskje fordi vi har blitt så vant til at folk spør?

Skrevet

Nei - egentlig ikke...

Eller, det er mulig det er det, men jeg synes ikke det. Kanskje fordi vi har blitt så vant til at folk spør?

Det må jo være lov til å spørre, man kan jo ikke annet enn et nei i verste fall. :o)

Skrevet

Det må jo være lov til å spørre, man kan jo ikke annet enn et nei i verste fall. :o)

Nei, og de vet jo ikke hvem dere er :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...