Gå til innhold

God lønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke jobber gir god lønn uten at man har gått så mye skole? Hvilken utdannelse kreves?

Gjest MiaMariaa
Skrevet

Svigerfar er journalist. Han har ikke gått mer enn ungdomsskolen og tjener 700 000 +.

Skrevet

Megler?

Mannen min megler transport(bil,båt og fly),tjener godt og har kun vidergående skole..

Hilsen

Skrevet

Svigerfar er journalist. Han har ikke gått mer enn ungdomsskolen og tjener 700 000 +.

I dag er det nok litt vanskeligere å komme inn i journalistyrket. Veldig få aviser tar inn ufaglærte, men de KAN gjøre det dersom man begynner som freelanser og skriver kjempegodt.

Skrevet

Nå for tiden er det vel riktignok mer eller mindre umulig å få jobb som journalist uten en journalistutdannelse så lenge man ikke er 50-60 med 20 års erfaring bak seg..

Gjest Jobber som journalist
Skrevet

Nå for tiden er det vel riktignok mer eller mindre umulig å få jobb som journalist uten en journalistutdannelse så lenge man ikke er 50-60 med 20 års erfaring bak seg..

Det kommer helt an på. Jeg begynte som 15-åring i lokalavisa og har jobbet meg oppover. Og nei, det er ikke 40 år siden jeg var 15. Bare åtte. :-)

Skrevet

Det kommer helt an på. Jeg begynte som 15-åring i lokalavisa og har jobbet meg oppover. Og nei, det er ikke 40 år siden jeg var 15. Bare åtte. :-)

Så mener jeg også det er "mer eller mindre" umulig, ikke helt umulig. Sånne som deg finnes det bare promiller av. Og da må man begynne tidlig med skoleavis osv som du har gjort. Noe værre gitt å bare kaste seg ut i det sånn som trådstarter er på utkikk etter.

Skrevet

Har hørt at enkelte innen butikknæringen kan tjene bra uten skole, stemmer dette?

Er vel ikke så god lønn i dagligvare kanskje, men i klesbutikker f.eks. får man jo provisjon osv...?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...