Gå til innhold

Så har det altså skjedd igjen (link)

Anbefalte innlegg

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

10

• Pingogirl

6

• petter smart

5

• Prozak

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Endelig en liten motvekt til alle "Så har det skjedd igjen"-innleggene, som går andre veien.

Skrevet

Alle regler har jo unntak.

Men veldig ofte er voldtektsmannen av utenlandsk opprinnelse, men selvsagt finnes det normenn som også voldtar.

Skrevet

Tja...det er jo bra at en og annen er etnisk europeeisk også, så ser vi enda klarere tendensene til at de fleste er fra asia eller midtøsten. Hadde det aldri vært én eneste bleiking som gjorde dette, så hadde det luktet av korrupsjon i rapporteringen.

"........................................"

Skrevet

Alle regler har jo unntak.

Men veldig ofte er voldtektsmannen av utenlandsk opprinnelse, men selvsagt finnes det normenn som også voldtar.

"I de fleste voldtekter er gjerningsmannen ukjent

Galt. De fleste voldtektsmenn er ektemenn, kjærester, samboere (ca. 75%), ca. 20 % er venner, naboer eller slektninger og bare ca. 5 % av voldtektene begås av ukjent gjerningsmann. Likevel gjelder ca. 90 % av alle anmeldelser ukjent gjerningsmann."

Det er ingen grunn til å tro at flyktninger/innvandrere er overrepresentert i denne statistikken.

Skrevet

Syntes dette var et bra innlegg. Jeg har, i min lille tid her, fått nok av den konstante fokuseringen på innvandrere/flykninger som den store stygge ulven. Det er fint at noen stiller med litt motvekt og setter fokus på at det faktisk ikke kun er disse gruppene som utfører voldtekt.

Faktisk ser man jo også at overfallsvoldtekt utgjør kun 5 % av voldtekter utført i Norge. Det er ingenting som indikerer at etnisk norske nordmenn stiller dårligere her når man ser på helheten.

Skrevet

Syntes dette var et bra innlegg. Jeg har, i min lille tid her, fått nok av den konstante fokuseringen på innvandrere/flykninger som den store stygge ulven. Det er fint at noen stiller med litt motvekt og setter fokus på at det faktisk ikke kun er disse gruppene som utfører voldtekt.

Faktisk ser man jo også at overfallsvoldtekt utgjør kun 5 % av voldtekter utført i Norge. Det er ingenting som indikerer at etnisk norske nordmenn stiller dårligere her når man ser på helheten.

Uhm...jo, den siste tids statistikk viser at det er langt flere ikke-nordiske som begår overfallsvoldtekter. (Hvis jeg ikke tar helt feil - noen kan kanskje vise til en nøytral statistikk?)

Det faktum at det er lov å voldta kvinner i f.eks Pakistan, og inntil nylig i praksis var lovlig også f.eks i Tyrkia, bør tale litt for muligheten til litt andre tendenser blant en del nasjonaliteter enn andre.

Vi kan godt legge all skylden på kulturkræsj/forskjeller, men da glemmer vi at det faktisk er viktigere å unngå voldtekter blant både nordiske og ikke-nordiske, enn å være PK og ikke risikere å virke generaliserende.

"......................................."

Skrevet

Synd det ikke har noe effekt på keinstein o.l. Man må ha litt selvinnsikt for å kunne forbedre seg. Ikke at jeg tror de ser på atferden sin som problematisk heller.

Skrevet

Uhm...jo, den siste tids statistikk viser at det er langt flere ikke-nordiske som begår overfallsvoldtekter. (Hvis jeg ikke tar helt feil - noen kan kanskje vise til en nøytral statistikk?)

Det faktum at det er lov å voldta kvinner i f.eks Pakistan, og inntil nylig i praksis var lovlig også f.eks i Tyrkia, bør tale litt for muligheten til litt andre tendenser blant en del nasjonaliteter enn andre.

Vi kan godt legge all skylden på kulturkræsj/forskjeller, men da glemmer vi at det faktisk er viktigere å unngå voldtekter blant både nordiske og ikke-nordiske, enn å være PK og ikke risikere å virke generaliserende.

"......................................."

Nå tror jeg du misforstår meg litt. Jeg uttalte meg ikke om overfallsvoldtekter, men voldtekt statistikken i sin helhet.Den gir ingen indikasjon på at innvandrere er overrepresentert i den _totale_ oversikten. Og jeg vil jo tro at vi vil forholde oss til hele bildet, og ikke en brøkdel av den.

Men, forstår jeg deg korrekt når du sier at mye kan forklares med kulturforskjeller når det kommer til overfallsvoldtekt? I såfall er jeg veldig interessert i høre dine synspunkter i forhold til hva som kan gjøres med dette? Forøvrig vil jeg kanskje ikke si meg enig der, da problemet nok er litt mer sammensatt til å kunne bortforklares med "kultur".

Jeg er også enig med deg i at man skal passe seg for å ikke bli for politisk korrekt, men ha fokus på menneskeverd.

Skrevet

Synd det ikke har noe effekt på keinstein o.l. Man må ha litt selvinnsikt for å kunne forbedre seg. Ikke at jeg tror de ser på atferden sin som problematisk heller.

Jeg synes det er en uting å nevne andre menneskers nick i en tråd hvor de ikke en gang har deltatt.

Skrevet

"I de fleste voldtekter er gjerningsmannen ukjent

Galt. De fleste voldtektsmenn er ektemenn, kjærester, samboere (ca. 75%), ca. 20 % er venner, naboer eller slektninger og bare ca. 5 % av voldtektene begås av ukjent gjerningsmann. Likevel gjelder ca. 90 % av alle anmeldelser ukjent gjerningsmann."

Det er ingen grunn til å tro at flyktninger/innvandrere er overrepresentert i denne statistikken.

"Det er ingen grunn til å tro at flyktninger/innvandrere er overrepresentert i denne statistikken."

Hvorfor ikke? De er jo overrepresentert i de aller fleste andre voldsstatistikker, så hvorfor ikke også i denne?

Skrevet

Nå tror jeg du misforstår meg litt. Jeg uttalte meg ikke om overfallsvoldtekter, men voldtekt statistikken i sin helhet.Den gir ingen indikasjon på at innvandrere er overrepresentert i den _totale_ oversikten. Og jeg vil jo tro at vi vil forholde oss til hele bildet, og ikke en brøkdel av den.

Men, forstår jeg deg korrekt når du sier at mye kan forklares med kulturforskjeller når det kommer til overfallsvoldtekt? I såfall er jeg veldig interessert i høre dine synspunkter i forhold til hva som kan gjøres med dette? Forøvrig vil jeg kanskje ikke si meg enig der, da problemet nok er litt mer sammensatt til å kunne bortforklares med "kultur".

Jeg er også enig med deg i at man skal passe seg for å ikke bli for politisk korrekt, men ha fokus på menneskeverd.

Den totale voldtektsstatistikken blir noe annet, det er jeg nok rimelig enig i. Det er jo, som du sier, bare en forsvinnende andel av alle voldtekter som skjer på den måten.

"Men, forstår jeg deg korrekt når du sier at mye kan forklares med kulturforskjeller når det kommer til overfallsvoldtekt? I såfall er jeg veldig interessert i høre dine synspunkter i forhold til hva som kan gjøres med dette?"

Ja, det mener jeg. Men nei - HVA vi kan gjøre, spesifikkt, vet jeg ikke. Men alt det som ikke blir gjort - ingegrering, opplæring etc. - er mest sannsynligvis forutsetninger.

"Forøvrig vil jeg kanskje ikke si meg enig der, da problemet nok er litt mer sammensatt til å kunne bortforklares med "kultur"."

Det er ikke snakk om å bortforklare noe. Det er selvfølgelig flere ting som spiller inn, men at to kulturer som er fundamentalt forskjellige kræsjer når de bare kastes sammen, er rimelig åpenbart. Kvinnesyn, hvordan oppførsel etc. tolkes etc., og hvordan man føler seg i forhold til tilpass- eller mistilpassethet i den sammenhengen, er selvfølgelig viktige faktorer.

".........................................."

Skrevet

Jeg synes det er en uting å nevne andre menneskers nick i en tråd hvor de ikke en gang har deltatt.

Tiltredes.

"..................................."

Skrevet

Jeg kunne selvsagt skrevet "han som skriver 2 innleggg om innvandrere hver dag". Da ville det kanskje vært 3 personer som ikke ville visst hvem jeg mente.

Skrevet

En ting er at innvandrere fra den tredje verden er overrepresentert når det gjelder overfallsvoldtekter, men hvor mange innvandrerkvinner tror du tør anmelde voldtekt? De vet kanskje ikke at det er ulovlig i Norge engang. Og vet de risikerer livet om de anmelder.

Skrevet

Jeg skjønner hva du prøver på, men innlegget blir bare latterlig.

Hvilken tilknytning har en etnisk norsk mann til Sverige?

Det er slik at alle har sorte får og de må takle disse sorte fårene. Fordi etniske nordmenn hører hjemme i Norge må vi takle dem her og straffe dem her. De som kommer fra andre land derimot kunne godt blitt sendt tilbake dit de kom fra og har etnisk tilhørighet til.

Du prøver å flytte fokus vekk fra det faktum at personer av utenlandsk opprinnelse fra den tredje verden er sterkt overrepresentert innen voldskriminalitet. Du ønsker ikke å gjøre noe med kriminaliteten. Du ofrer gjerne voldsofferne på din PK-trone, i en håpløs tro på at alle mennesker er like og har samme grunnleggende moral.

Skrevet

Jeg skjønner hva du prøver på, men innlegget blir bare latterlig.

Hvilken tilknytning har en etnisk norsk mann til Sverige?

Det er slik at alle har sorte får og de må takle disse sorte fårene. Fordi etniske nordmenn hører hjemme i Norge må vi takle dem her og straffe dem her. De som kommer fra andre land derimot kunne godt blitt sendt tilbake dit de kom fra og har etnisk tilhørighet til.

Du prøver å flytte fokus vekk fra det faktum at personer av utenlandsk opprinnelse fra den tredje verden er sterkt overrepresentert innen voldskriminalitet. Du ønsker ikke å gjøre noe med kriminaliteten. Du ofrer gjerne voldsofferne på din PK-trone, i en håpløs tro på at alle mennesker er like og har samme grunnleggende moral.

Oi, her var det mange påstander om hva jeg mener...

"Hvilken tilknytning har en etnisk norsk mann til Sverige?"

Like stor tilknytning som mange innvandrere har til forfedrene sine sitt land.

"Det er slik at alle har sorte får og de må takle disse sorte fårene. Fordi etniske nordmenn hører hjemme i Norge må vi takle dem her og straffe dem her. De som kommer fra andre land derimot kunne godt blitt sendt tilbake dit de kom fra og har etnisk tilhørighet til."

Definitivt ikke. Mange som begår disse overfallsvoldtektene er psykisk syke og flyktninger fra sitt eget land. Det vitner om et grusomt menneskesyn om man ønsker å "sende de tilbake ditt de kom fra", bare fordi vi (et av verdens rikeste land), ikke klarer å behandle/takle de psykiske traumene deres.

I tillegg inneholder sikkert en del av denne statistikken som enkelte konstant refererer til både 2. og 3. generasjons innvandrere. Er ikke de norske heller? Hvor setter man grensen?

"Du prøver å flytte fokus vekk fra det faktum at personer av utenlandsk opprinnelse fra den tredje verden er sterkt overrepresentert innen voldskriminalitet. Du ønsker ikke å gjøre noe med kriminaliteten. Du ofrer gjerne voldsofferne på din PK-trone, i en håpløs tro på at alle mennesker er like og har samme grunnleggende moral."

Hehe. Søte påstander om meg og mine meninger, basert på et ironisk innlegg. Prøv å kommenter på det jeg faktisk har sagt, ikke antakelser.

Jeg ønsker veldig gjerne å gjøre noe med kriminaliteten. Første bud er mye bedre helsetilbud til psykisk syke flyktninger. Man må også se på integreringen, selvfølgelig.

Om disse krigshisserene (du får unnskyld uttrykket) på dette forumet faktisk diskuterte med en grunnleggende holdning om at man må finne løsninger på problemene og ikke bare sende de vekk, så hadde de trådene faktisk vært viktige. Det skremmer meg hvor mange som uttaler seg som om et liv i Norge er verdt mer enn et liv Somalia.

Skrevet

"Det er slik at alle har sorte får og de må takle disse sorte fårene. Fordi etniske nordmenn hører hjemme i Norge må vi takle dem her og straffe dem her. De som kommer fra andre land derimot kunne godt blitt sendt tilbake dit de kom fra og har etnisk tilhørighet til."

Definitivt ikke. Mange som begår disse overfallsvoldtektene er psykisk syke og flyktninger fra sitt eget land. Det vitner om et grusomt menneskesyn om man ønsker å "sende de tilbake ditt de kom fra", bare fordi vi (et av verdens rikeste land), ikke klarer å behandle/takle de psykiske traumene deres.

I tillegg inneholder sikkert en del av denne statistikken som enkelte konstant refererer til både 2. og 3. generasjons innvandrere. Er ikke de norske heller? Hvor setter man grensen?

"Du prøver å flytte fokus vekk fra det faktum at personer av utenlandsk opprinnelse fra den tredje verden er sterkt overrepresentert innen voldskriminalitet. Du ønsker ikke å gjøre noe med kriminaliteten. Du ofrer gjerne voldsofferne på din PK-trone, i en håpløs tro på at alle mennesker er like og har samme grunnleggende moral."

Hehe. Søte påstander om meg og mine meninger, basert på et ironisk innlegg. Prøv å kommenter på det jeg faktisk har sagt, ikke antakelser.

Jeg ønsker veldig gjerne å gjøre noe med kriminaliteten. Første bud er mye bedre helsetilbud til psykisk syke flyktninger. Man må også se på integreringen, selvfølgelig.

Om disse krigshisserene (du får unnskyld uttrykket) på dette forumet faktisk diskuterte med en grunnleggende holdning om at man må finne løsninger på problemene og ikke bare sende de vekk, så hadde de trådene faktisk vært viktige. Det skremmer meg hvor mange som uttaler seg som om et liv i Norge er verdt mer enn et liv Somalia.

Dersom en er født og oppvokst i Norge, dvs alltid har hatt norsk statsborgerskap er en norsk og har ikke noe annet land å sendes tilbake til.

De jeg snakker om, og som er hovedproblemet, er de som kommer hit selv. Og de kan godt sendes tilbake dit de kom fra. Norge har verken ressurser eller noen forpliktelser til å hjelpe alle med psykiske traumer.

Problemet er jo at vi slipper inn masse psykiatriske tilfeller og slipper dem løs. De burde enten få behandling, sendes tilbake eller skjermes fra samfunnet. Å gi alle behandling er ikke mulig, vi har ikke ressurser til det. Å skjerme dem fra samfunnet er ikke akseptert i samfunnet og det ville blitt bråk ut av en annen verden. Hvilke muligheter står en igjen med da?

Videre er det en bortforklaring dette med krig og traumer. Det er ikke krig i f.eks. Pakistan. Det er ikke traumer som gjør at disse personene er mer kriminelle enn andre, det er kulturen deres. De er vant til å bruke vold, de mener kvinner er lite verdt.

Hva med tamiler? De kommer fra et krigsherjet land og har sikkert masse traumer. Likevel er de sjeldnere kriminelle enn etniske nordmenn. De tar gode utdannelser og får fine jobber.

Hvorfor denne forskjellen?

Jeg sier ikke at den eneste eller beste løsningen er å sende dem tilbake. Det ville uansett ikke vært en mulighet for de psykisk syke, kun de som er overlagt kriminelle. Og de hadde kanskje holdt seg i skinnet om de visste at de risikerte å bli sendt hjem.

For oss som bor i Norge er et liv her mer verdt enn i Somalia. Vi må først og fremst tenke på oss selv. Vi skal ikke glemme alle andre, men vi har ikke noe ansvar for psykisk syke personer fra andre land.

Skrevet

Men vi kan da for f.. ikke ta på oss å psykologibehandle alle utlendinger som kommer!

Vi har jo ikke resurser nok til å dusje gamle tante Tomine, eller bestemor Marri engang. Det er mye annet som må komme først i rekka.

Dersom trusselen om hjemsendelse ved kriminell handling ble reell tror jeg vi hadde løst mange problemer.

Det skjønner de bedre en prat, penger og sukkersnakking.

Jeg blir så eitrende sint på denne overforståsegpå som mange normenn har. Utlendingene ler av oss for dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...