Gå til innhold

Å sende jobb-søknad over mail?


Anbefalte innlegg

Gjest jobbsøker
Skrevet

Jeg skal søke på en stilling og skal sende søknaden over mail.

Men jeg er litt usikker på hvordan jeg skal sende denne.

Skal jeg skrive selve søknaden i mailen og legge CVen som vedlegg? og hvor skal jeg merke søknaden? I stillingsannonsen står det: "Søknad vedlagt CV merket 1110-0055 sendes..." Hvor skal jeg plassere dette nummeret?

Håper noen kan hjelpe:-)

Skrevet

Jeg merker søknaden i emne på mailen og i selve søknaden. Sendte med selve søknaden og cv som tillegg men kopierte også søknaden og la den i mailen.

Skrevet

Jeg ville lagt ved både søknaden og CV'en.

I selve mailen skriver du referansen i emnefeltet, sammen med f.eks teksten "Søknad på stilling som xxx, ref.nr: yyyy.

I teksfeltet i mailen kan du skrive noe slikt som (og uten det som er satt i parentes):

Hei, Viser til stillingsutlysning i "nnnnn" (der du fant stillingsutlysningen). Vedlagt ligger søknad samt CV. Attester, vitnemål og referanse oppgis på forespørsel (så fremt det ikke er bedt om skal legges ved i utlysningen). Med vennlig hilsen......

I tillegg skriver du inn referansen i selve søknaden som du har lagt ved.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...