Gå til innhold

Pavens tale - antiislamsk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Vis meg bare hva Muhammed brakte som var nytt, og alt du vil finne er slett og umenneskelig, slik som hans ordre om å spre med sverdet den troen han forkynte".

Skrevet

"Vis meg akkurat hva Muhammed kom med som var nytt, der vil du finne bare onde og umenneskelige ting, slik som hans ordre om å spre troen sin ved hjelp av sverdet" het det i sitatet som har skapt slik oppstandelse.

Håper ikke noen oppdager at koranen er full av intoleranse 100 ganger verre enn dette, og at det blir sitert i moskeer hver dag hele året.

Historien forteller om massedrap og offensiver foretatt av profeten selv, de beseirede fikk valget om å bli muslimer eller dø. Islam er en erobrer- og undertrykkelsereligion. Historien som mulsimer selv har skrevet om sine stolte drap, ran, voldtekter og lignende stolt framferd finnes i tusenvis av bøker. I dag har opinionen endret seg og slike handlinger er ikke stolte lenger, defor prøver de å avlede oppmerksomheten fra disse pinlige hendelser. Slavehandelen og de enorme sjørøverstatene som Allah styrte skal glemmes.

Skrevet

Pavens tale var overhodet ikke anti noe annet enn krig og vold. Det er et helt fantastisk kunststykke i å plukke en setning og sitat ut fra sammenhengen, og konstruere en mening rundt den som ikke eksiterte i utgangspunktet. Men det var media som gjorde det, og man kan faktisk ikke skylde på muslimene som ikke får presentert annet enn medias direkte løgn. Men om han så hadde sagt noe slikt, så hadde islamistene tapt uansett iom. at de reagerer med "Si unnskyld for at du kalte oss voldelig, ellers dreper vi dere!"

"........................................."

Skrevet

"Vis meg bare hva Muhammed brakte som var nytt, og alt du vil finne er slett og umenneskelig, slik som hans ordre om å spre med sverdet den troen han forkynte".

Ja, men dette var jo et sitat av en eller annen keiser, som ønsket å vise at han var motstander av vold.

Det sitatet tatt ut av sin sammenheng er da ikke nødvendigvis synonymt med Pavens eller Kirkens syn?

Skrevet

Pavens tale var overhodet ikke anti noe annet enn krig og vold. Det er et helt fantastisk kunststykke i å plukke en setning og sitat ut fra sammenhengen, og konstruere en mening rundt den som ikke eksiterte i utgangspunktet. Men det var media som gjorde det, og man kan faktisk ikke skylde på muslimene som ikke får presentert annet enn medias direkte løgn. Men om han så hadde sagt noe slikt, så hadde islamistene tapt uansett iom. at de reagerer med "Si unnskyld for at du kalte oss voldelig, ellers dreper vi dere!"

"........................................."

Man kan lure på hva som feiler media i Norge.

Skrevet

Ah, men vi snakker ikke om "media i norge" her. Det var ikke norsk media som ble lest i afganistan, tror jeg :-)

Norsk media er ille nok det, men sammenliknet med en del andre steder i verden tror jeg de er langt fra være de verste.

I Nettavisen (tror jeg) står det jo en artikkel om hva som _egentlig_ ble sagt.

"......................................."

Skrevet

En venn av meg kaller det "Dagblad-katolisisme".

Det er en egen retning, og har lite med egentlig katolisisme å gjøre.

Skrevet

Ja, men dette var jo et sitat av en eller annen keiser, som ønsket å vise at han var motstander av vold.

Det sitatet tatt ut av sin sammenheng er da ikke nødvendigvis synonymt med Pavens eller Kirkens syn?

Og hva gjør islamistene som svar på påstanden om at deres ideologi oppfordrer til vold?

De drapstruer, brenner og bomber de som kommer med slike påstander!

Skrevet

Det var intet som var anti-muslimsk der.

Det "latterlige" er jo at han blir beskyldt for å hevde (eller hinte om) at en del muslimer er voldlige - og de som reagerer på en slik "feilaktig" uttalelse, truer med vold og gjennomfører vold som reaksjon.

Men det som dette nok en gang viser er at islamitter leter etter årsaker til å utøve mer vold, og undertrykke ytringsfriheten så godt de kan.

Gjest Streker paa veggen..!
Skrevet

Nei, vet ikke åssen de tenker, de er så touchy..

Men hvis jeg skal PRØVE og bli fornærmet av det han sier så er det at han drar fremm en 100000 år gammel diskusjon noen tapere hadde.

Og at man i den diskusjonen mener at mohammed har ment ::

erobre og spre tro.

at paven bruker tid på og nevne det.

Skrevet

Og hva gjør islamistene som svar på påstanden om at deres ideologi oppfordrer til vold?

De drapstruer, brenner og bomber de som kommer med slike påstander!

Er så drit lei av å lese/høre om muslimer!

At de virkelig ikke kan forstå at de gjør seg selv utrolig latterlige....

Skjønner ikke at de får lov til å uttale seg i media engang når de aldri har noe fornuftig å si!

Skrevet

Er så drit lei av å lese/høre om muslimer!

At de virkelig ikke kan forstå at de gjør seg selv utrolig latterlige....

Skjønner ikke at de får lov til å uttale seg i media engang når de aldri har noe fornuftig å si!

Antallet har ti-dobla seg på 15 år. Så du skal nok få høre mer om/fra disse.

Styret i hovedmoskeen i Oslo er nå oppe i 40 menn. Moskeen kosta over 90 mill å bygge, så det er ikke smågutter som er her.

Skrevet

Antallet har ti-dobla seg på 15 år. Så du skal nok få høre mer om/fra disse.

Styret i hovedmoskeen i Oslo er nå oppe i 40 menn. Moskeen kosta over 90 mill å bygge, så det er ikke smågutter som er her.

Jeg vet det. Ikke lett å være anti-muslimsk. Men jeg advarer ihvertfall mine barn om muslimer og jeg har faktisk lest koranen på norsk.

Har en datter som aldri kommer til å gifte seg med en muslim....

Skrevet

Jeg vet det. Ikke lett å være anti-muslimsk. Men jeg advarer ihvertfall mine barn om muslimer og jeg har faktisk lest koranen på norsk.

Har en datter som aldri kommer til å gifte seg med en muslim....

Anbefaler Ibn Warraq sin bok "Hvorfor jeg ikke er muslim" og "Islam" av Paul Lunde.

Disse er to motpoler. Du kan sitte og lure på hvorfor den godeste Paul utelater så mye. Paul utelater ALT det negative, ABOLUTT ALT. Og bare det er en bragd.

Skrevet

Anbefaler Ibn Warraq sin bok "Hvorfor jeg ikke er muslim" og "Islam" av Paul Lunde.

Disse er to motpoler. Du kan sitte og lure på hvorfor den godeste Paul utelater så mye. Paul utelater ALT det negative, ABOLUTT ALT. Og bare det er en bragd.

Finnes disse bøkene på biblioteket?

Kunne virkelig tenkt meg å lese dem. Utrolig at oppegående intelligente mennesker blir muslimer av egen fri vilje....

Skrevet

Finnes disse bøkene på biblioteket?

Kunne virkelig tenkt meg å lese dem. Utrolig at oppegående intelligente mennesker blir muslimer av egen fri vilje....

Begge finnes. Flere andre også, men disse er to motpoler.

Mye om orientalisme også.

Underlig at f eks kvinner konvereterer til islam, det er jo som å gå fra asken til ilden.

Menn må omskjæres, og det kan få hår både her og der til å reise seg spontant på en hvilken som helst voksen mann. Han vet utmerket godt hva det vil føre til av forsakelse.

Gjest Kaate Muhammed
Skrevet

Muslimene har gitt paven og alle oss i vesten dødsdom på grunn av dette, nå blir det mere terror, den syke troen og de hjernevaskede folka er i gang igjen.

All religion burde forbys!

Skrevet

Muslimene har gitt paven og alle oss i vesten dødsdom på grunn av dette, nå blir det mere terror, den syke troen og de hjernevaskede folka er i gang igjen.

All religion burde forbys!

Mener du det alvorlig, at all religion bør forbys?

Hvordan definerer du "religion"?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...