Gå til innhold

når kompisen til kjæressten definitivt legger an på meg..

Anbefalte innlegg

Gjest ubekvem

hei,

hadde et innlegg her for en uke siden (lenger ned på siden).. og har prøvd å legge temaet fra meg. I går møttes vi igjen og det er ikke tvil. Kompisen til kjæresten min legger an på meg, hva i alle dager skal jeg gjøre? burde jeg si dette til kjæresten min? er det noen som har opplevd noe lignende?

dette føles rimelig ekkelt og ubekvemt...

på forhånd takk for gode råd

---

mitt forrige innlegg:

når kompisene til kjæresten (kanskje) legger an på meg

hei,

jeg og kjæresten min har vært sammen noen måneder nå. vi er begge 25, og har et flott forhold uten de helt store problemene. vi har gode venner på hver vår kant men går godt overens med hverandres venner også.

denne helga har vi vært på en fest og en middag med noen av hans kompiser, og jeg er virkelig forvirra. Fredag ble jeg sittende og snakke med en av de single kompisene hans. det var koselig men jeg la (selvfølgelig) ikke noe mer enn vennskap i det. i løpet av samtalen skjedde det imidlertid et par ting som fikk meg til å stusse litt. blant annet rufset han meg lett i håret mens bare jeg og han satt og snakka, la armen bak meg på sofakanten, lurte spøkefult på om ikke vi kunne gifte oss og gjorde tegn til de andre når de prøvde å delta i samtalen at dette var "mellom meg og han". jeg følte meg litt ubekvem men tenkte at det sikkert var meg som overdrev. kompisene vet at jeg og kjæresten min har det kjempefint og de har vært venner siden de var små. jeg la det fra meg og bestemte meg for å ikke tenke mer på det.

lørdagen skulle vi imidlertid hjem til denne ene kompisen igjen og spise middag. da jeg kom inn døra fikk jeg en stor klem. jeg ble (selvfølgelig?) straks på vakt igjen, og overdrev dermed muligens når jeg syntes han brukte en hver anledning til å legge hendene på skuldrene mine/klappe meg på låret/støtte seg til meg.. han foreslå også spøkefult at jeg kunne flytte inn hos han.

dette førte til at jeg bevist/uvevisst holdt meg unna han resten av kvelden. ble sittende og snakke med en annen, men denne ene kompisen lusket hele tiden i bakgrunnen klar til å "varte meg opp" (ikke så rart? vi var jo hjemme hos han på middag)

jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. gjengen til kjæresten min er ikke så stor at jeg bare kan unngå denne personen. jeg liker han, vi har mye å snakke om så det å unngå ville virke rart også. i tillegg er det jo mulig jeg overdriver, at han bare mener å være vennskapelig.. i det hele tatt.

jeg nevnte det sånn halvveis for kjæresten min. sa "xxx var veldig hjertelig i kveld" hvorpå kjæresten min svarte "ja, han er en kjempegrei gutt". jeg vil ikke si noe om mine mistanker i frykt for å skade vennskapet deres.

alle synspunkter og råd taes i mot med takk.

----

Fortsetter under...

Gjest been there

Hei!

I "gjengen" til mannen min var det en sånn en. En "kompis" som la an på damene til kompisene sine. Han tok for seg ei etter ei, og greide faktisk å ødelegge endel forhold før han ble "pælma" ut av gjengen... Synd at det måtte gå så langt før noe skjedde.

Jeg tror at det er en fordel at du sier til kjæresten din at du tror denne kompisen legger an på deg. Så får det jo være opp til ham hva han vil gjøre med det. Muligheten for at kjæresten din velger å overse det er jo alltid tilstede, men da har du jo iallefall gjort ham oppmerksom på hva som skjer...

Mvh

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Så lenge du er din kjærestes partner, synes jeg saken må være grei å ta stilling til.

Du må sette grenser mot andre som kliner seg innpå deg, ved å si fra og ved å vise det.

Det er vel naturlig at du først sier det til din kjæreste. Kanskje han har et råd også?

Det kan bli rotete forhold om det du beskriver får utvikle seg uten at det stoppes.

Hei ubekvem!

Jeg syns du skal fortelle det til kjæresten din. Deretter bør du fortelle kameraten hans at du ikke er interessert. Greit nok hvis det hadde vært en uskyldig flørt, men når han legger hånda på låret ditt, går han over streken. Sett grenser, du er sjef over din egen kropp!

Lykke til!

Jeg har vært borti det samme. En (nå eks-) kamerat av min mann har hele tiden mens vi har vært sammen kommet med kommentarer til meg uten at mannen min har hørt det. Kommentarer om pupper og diverse andre ting. Det siste var at han fortalte meg at han hadde seksuelle fantasier om meg. Han prøvde også å få meg til å innrømme at jeg hadde de samme tankene om ham!

Jeg sa det ikke til mannen min straks, for denne kameraten klarte å overbevise meg om at han kom til å bli lei seg. Men jeg tok til vett, fortalte ham det - og nå har han heldigvis brutt med idioten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...