Gå til innhold

Søke på jobber, men har 3 mnds oppsigelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er utdannet førskolelærer og driver å søker jobber.

Den jobben jeg er på nå (i buffe på et sykehus), jobber jeg annenhver uke.

Problemet er at jeg har 3 mnds oppsigelses tid på den.

Men går det ann å prate med arbeidsgiveren om å få slutte tidligere (nå på forhånd) om jeg skulle få den jobben som er relevant for min utdannelse?

Skrevet

De fleste av oss har vel 3 mnd. oppsigelse.

Mange ordner dette med å bruke litt ferie/får gå litt tidligere. Dersom gammel arbeidsgiver ikke finner noen noe til å overta etter deg kan det jo bli vanskelig. Men det er jo bare å prøve. De som skal ansette nye er vant til å måtte håndtere dette.

Skrevet

For de fleste arb.givere er ikke det noe problem.

Vil du søke hos meg? :)

*trenger ped.leder*

Skrevet

For de fleste arb.givere er ikke det noe problem.

Vil du søke hos meg? :)

*trenger ped.leder*

Hehe, ja hvor er du da?

Får ikke håpe at det er et problem, men jeg vet jo aldri. Syntes det er litt uggent å prate med arbeidsgiveren om det.

Men jeg får bare hive meg inn i det.

Skrevet

Hehe, ja hvor er du da?

Får ikke håpe at det er et problem, men jeg vet jo aldri. Syntes det er litt uggent å prate med arbeidsgiveren om det.

Men jeg får bare hive meg inn i det.

I Oslo øst :)

Skrevet

I Oslo øst :)

Ahh typisk da. _LITT_ langt vekke for min del.

Bergen :)

Skrevet

De fleste av oss har vel 3 mnd. oppsigelse.

Mange ordner dette med å bruke litt ferie/får gå litt tidligere. Dersom gammel arbeidsgiver ikke finner noen noe til å overta etter deg kan det jo bli vanskelig. Men det er jo bare å prøve. De som skal ansette nye er vant til å måtte håndtere dette.

Æsj, har ingen ferie igjen.

Men jobben jeg har er jo ikke UBER viktig da, de klarer jo å få noen inn der regner jeg med, og spesielt siden det også bare er annenhver uke.

*sukk*

Skrevet

Æsj, har ingen ferie igjen.

Men jobben jeg har er jo ikke UBER viktig da, de klarer jo å få noen inn der regner jeg med, og spesielt siden det også bare er annenhver uke.

*sukk*

Det kan jo også være mulig at du begynner i ny jobb annenhver uke. Det må jo være kjempepositivt for ny arbeidsgiver.

Skrevet

Ahh typisk da. _LITT_ langt vekke for min del.

Bergen :)

Ja, det blir et stykke :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...