Gå til innhold

Søke på jobber, men har 3 mnds oppsigelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er utdannet førskolelærer og driver å søker jobber.

Den jobben jeg er på nå (i buffe på et sykehus), jobber jeg annenhver uke.

Problemet er at jeg har 3 mnds oppsigelses tid på den.

Men går det ann å prate med arbeidsgiveren om å få slutte tidligere (nå på forhånd) om jeg skulle få den jobben som er relevant for min utdannelse?

Skrevet

De fleste av oss har vel 3 mnd. oppsigelse.

Mange ordner dette med å bruke litt ferie/får gå litt tidligere. Dersom gammel arbeidsgiver ikke finner noen noe til å overta etter deg kan det jo bli vanskelig. Men det er jo bare å prøve. De som skal ansette nye er vant til å måtte håndtere dette.

Skrevet

For de fleste arb.givere er ikke det noe problem.

Vil du søke hos meg? :)

*trenger ped.leder*

Skrevet

For de fleste arb.givere er ikke det noe problem.

Vil du søke hos meg? :)

*trenger ped.leder*

Hehe, ja hvor er du da?

Får ikke håpe at det er et problem, men jeg vet jo aldri. Syntes det er litt uggent å prate med arbeidsgiveren om det.

Men jeg får bare hive meg inn i det.

Skrevet

Hehe, ja hvor er du da?

Får ikke håpe at det er et problem, men jeg vet jo aldri. Syntes det er litt uggent å prate med arbeidsgiveren om det.

Men jeg får bare hive meg inn i det.

I Oslo øst :)

Skrevet

I Oslo øst :)

Ahh typisk da. _LITT_ langt vekke for min del.

Bergen :)

Skrevet

De fleste av oss har vel 3 mnd. oppsigelse.

Mange ordner dette med å bruke litt ferie/får gå litt tidligere. Dersom gammel arbeidsgiver ikke finner noen noe til å overta etter deg kan det jo bli vanskelig. Men det er jo bare å prøve. De som skal ansette nye er vant til å måtte håndtere dette.

Æsj, har ingen ferie igjen.

Men jobben jeg har er jo ikke UBER viktig da, de klarer jo å få noen inn der regner jeg med, og spesielt siden det også bare er annenhver uke.

*sukk*

Skrevet

Æsj, har ingen ferie igjen.