Gå til innhold

Navn en ikke kan mobbes for

Anbefalte innlegg

Skrevet

Susanne, Kristian, Elisabeth?

Kristian er kristen han.

Kan jeg få en suss Susanne?

Dronning Elisabeth

Gjest løvinne71-motstander av "rare" navn
Skrevet

De aller fleste "normale" navn kan nok vris og vrenges på hvis man går inn for det...

Men hvis poenget er å unngå at ungen skal bli mobbet eller få problemer pga navnet sitt. Så synes jeg man skal velge et vanlig og velklingende navn som de fleste kjenner. Og som ikke virker "rart" i folk flest sine ører...

Da har man ihvertfall gitt barnet sitt de beste forutsetninger for å føle seg komfortabel med navnet sitt hele livet igjennom.

Stort mer kan man ikke gjøre, for unger som "mobber" hverandre har god fantasi.

Men forhåpentligvis vil man da slippe å slite med navnet sitt også som voksen.

Skrevet

jeg heter Nora, har aldri blitt mobbet =)

Fått høre NORA DEN HORA, ca tre ganger i hele mitt liv, og ikke siden barneskolen.

Da ropte jeg tilbake "jeg heter ikke Nora, jeg heter Nora Katrin, og Nora Katrin Hora går ikke AN!" (brukte aldri mellomnavnet mitt til vanlig)

Da sa han ikke mer, såvidt jeg husker. Er ikke så vanskelig å slå tilbake i den alderen=)

hehe, om noen sier det nå som jeg er voksen, lite sannsynlig, så skal jeg svare: "So where's my money?!?!"

navn en ikke kan mobbes for må være Katrine? f-eks...

Christian? Sarah?

Katrine - Kattetryne, Katta osv

Skrevet

De aller fleste "normale" navn kan nok vris og vrenges på hvis man går inn for det...

Men hvis poenget er å unngå at ungen skal bli mobbet eller få problemer pga navnet sitt. Så synes jeg man skal velge et vanlig og velklingende navn som de fleste kjenner. Og som ikke virker "rart" i folk flest sine ører...

Da har man ihvertfall gitt barnet sitt de beste forutsetninger for å føle seg komfortabel med navnet sitt hele livet igjennom.

Stort mer kan man ikke gjøre, for unger som "mobber" hverandre har god fantasi.

Men forhåpentligvis vil man da slippe å slite med navnet sitt også som voksen.

Man bør også passe på at det passer med etternavnet. En jeg vet om kommer fra gård og har et normalt fo- og etternavn - men samme er de vanvittige:

Dag Roos

Skrevet

Man bør også passe på at det passer med etternavnet. En jeg vet om kommer fra gård og har et normalt fo- og etternavn - men samme er de vanvittige:

Dag Roos

Jeg vet om noen som heter Skalle til etternavn, de vurderte å kalle barnet for Tom, men fant ett annet navn.

Skrevet

Jeg vet om noen som heter Skalle til etternavn, de vurderte å kalle barnet for Tom, men fant ett annet navn.

I Trondheim fins det en hudlege som heter Per Skalle *fnis*

Skrevet

Jeg håper inderlig at min datterdatter som heter Thømt ikke gifter seg med sønnen til en jeg kjenner som heter Balle :)

Skrevet

Dag Roos

He he... Stakkars fyr!!

Ja. viktig poeng det også!

Bør være et visst samsvar mellom klangen i for og etternavn.

Men det kan jo bli litt feil å trekke det for langt den veien også:

Jeg vet om en som heter

Anders Andre Andersen....

Dårlig fantasi?? eller bare VELDIG glad i det navnet??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...