Gå til innhold

Omregistreringsavgift på bil ved brudd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen der ute som vet om en må betale omregistreringsavgift ved samlivsbrudd? Bilen står på ham nå,men det er altså jeg som skal beholde den..

Skrevet

Etter hva jeg har hørt, så trenger dere ikke betale omreg. dersom dere er gift. Samboere må betale avgift.

Gjest Det trenger du ikke
Skrevet

Nei, ved brudd i et forhold trenger du ikke betale omregistreringsavgift.

Se om Oslo Tollvesen har noen sider, kanskje det står svart på hvitt der.

Jeg vet dette pga at noen bekjente akkurat har vært gjennom dette :)

Skrevet

Jeg var i samme situasjon, - bilen sto på ham men jeg skulle ha den. Så vi fikk den omregistrert på meg og trengte ikke å betale avgift i og med at det var pga samlivsbrudd.

Dette var ved separasjon, vet ikke om det samme gjelder hvis dere er samboere.

Skrevet

Takk for svar til dere alle! Vi har vært samboere i mange år,så da bør jeg kunne slippe unna avgiften ser det ut som.

Det er en kjedelig ekstra utgift! Skal ikke være billig å gå fra hverandre altså!

Skrevet

http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?doc=/usr/www/lovdata/for/sf/sv/td-20051124-1410-007.html&emne=omregistreringsavgift&

Det står ektefelle, så da må dere ha vært gift tror jeg, .... nå sies det jo at har du vært samboer i så og så mange år så har forholdet samme regler som et ekteskap ..... men jeg vet ikke jeg

"nå sies det jo at har du vært samboer i så og så mange år så har forholdet samme regler som et ekteskap "

Det sies, ja, men det blir ikke riktig av den grunn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...