Gå til innhold

Er du redd for å dø?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er redd for å dø, men vil ikke være det. Skulle ønske en fant en tilværelse som gjorde døden til noe fryktløs, heller som noe fredfylt. Jeg er redd for sykdom/smerte og langvarig pinelse i forbindelse med død.

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Velouria

4

• Goliath

4

• McLoud

2

• ShitDiddelyDo

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg tror ikke jeg er redd for selve døden, men jeg er redd for måten å dø på (om jeg kan si det slik).

Skrevet

Jeg tenker minimalt på å dø. Jeg vil ikke si at jeg er spesielt redd for å dø. Jeg er derimot redd for sykdom, lidelse og smerte. Jeg er redd for å miste de jeg er glad i. Men ikke redd for å dø.

Skrevet

Jeg er redd for å dø for ung. Og for smertefulle sykdommer eller smertefull død. Men akkurat det å dø er jeg ikke redd for. Tror jeg.

Men jeg liker ikke å tenke på at dersom jeg dør ung så vil barnet mitt miste mamma'n sin.

Og jeg vil ikke være klar for å dø, da vil jeg gå glipp av alt jeg har igjen å oppleve i livet.

Så jeg håper jeg dør gammel og mett av dage som de sier, uten smertefull sykdom o.l.

Skrevet

Jeg er mye mer redd for å dø fra barna mine, enn jeg frykter selve døden.

Skrevet

Tror ikke jeg er så voldsomt redd for å dø. Det er utrolig mange som har dødd før meg og likevel ... vel, ikke overlevd, men de har i hvert fall kommet ut av det ... på en eller annen måte. Tror jeg.

Nei, jeg aner faktisk ikke. Men døden er i hvert fall ikke noe jeg går rundt og frykter.

Death is not the End, synger Nick Cave. Jeg stoler på Nick.

Skrevet

Jeg er ikke redd for å dø, men prøver å unngå det. Er også redd for smerter. *pingle*

Skrevet

Nei, jeg er ikke redd for å dø hvis det skjer plutselig. Men å få vite at snart er det slutt, håper jeg å slippe.

Skrevet

jeg er redd for å dø fra sønnen min... Men selve døden rykter jeg ikke. Vil jo gjerne leve mange år til da. Er redd for sykdommer som medfører smerte og død ja. Vil jo helst slippe det.

Skrevet

Nei, jeg er ikke redd for å dø.

Derimot er jeg redd for å få sykdom som trekker ut over lang tid og som gir smerter eller kognitiv svikt.

Skrevet

Tror ikke jeg er så voldsomt redd for å dø. Det er utrolig mange som har dødd før meg og likevel ... vel, ikke overlevd, men de har i hvert fall kommet ut av det ... på en eller annen måte. Tror jeg.

Nei, jeg aner faktisk ikke. Men døden er i hvert fall ikke noe jeg går rundt og frykter.

Death is not the End, synger Nick Cave. Jeg stoler på Nick.

En kompis og en venninne av meg sang denne i begravelsen for en annen kompis, etter den avdødes ønske.

Veldig spesiell stemning i begravelsen akkurat da, foreldrene hans og resten av familien var litt usikre på hvordan de skulle ta det, mens vi som var vennene hans nikket smilte litt og sang med.

Skrevet

Døden skal man ikke frykte, for når den er, er jeg ikke.

Og når jeg er, er den ikke.

Jeg er ikke redd for å dø, men jeg er redd for den evt. sorgen mine barn vil ha. Det er kjipt å miste en mor eller far når man er ung.

Skrevet

En kompis og en venninne av meg sang denne i begravelsen for en annen kompis, etter den avdødes ønske.

Veldig spesiell stemning i begravelsen akkurat da, foreldrene hans og resten av familien var litt usikre på hvordan de skulle ta det, mens vi som var vennene hans nikket smilte litt og sang med.

Det er en bra sang å synge i en begravelse.

Folk blir vel snart lei av å høre de samme sangene igjen og igjen, låter som stort sett ikke betyr noe for noen andre enn den religiøse bestemora på 85, og den eneste grunnen til at sangene betyr noe for henne er at hun har hørt dem i 30 begravelser de siste 50 årene.

Kanskje jeg burde finne en låt jeg vil ha spilt jeg også. Sånn i tilfelle det jævla pianoet ramler ned fra syvende og treffer meg. Hvis noen i det hele tatt vurderer å spille disse religiøse hymnene i min begravelse, kommer jeg til å spøke for de ansvarlige.

Skrevet

ja jeg er redd for å dø.. Man vet jo ikke hvordan det er å være død.. Kanskje det egentlig er helt forferdelig.. :P

Skrevet

Ja, i perioder frykter jeg døden. Det er ikke selve døden jeg da tenker på - men tapet, og eventuell lidelse.

I andre perioder har jeg et mer "forsonet" forhold til det å dø (for tidlig). Det er takk og lov mest av dette siste :)

tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg er ikke redd for å være død. Men jeg er redd for det å dø - for smerten, frykten, mangel på kontroll.

Og jeg er veldig redd for å dø fra de jeg er viktig for her i livet.

Skrevet

Jeg er vel litt redd for å dø, men jeg tenker lite på det. Jeg skyver det bare foran meg som alt annet ubehagelig!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg er mer redd for å bli liggende syk lenge før jeg dør enn for døden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...