Gå til innhold

Er du redd for å dø?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neida, snart har de funnet vaksiner for alle salgs typer kreft *Tjoho*, og i tillegg tar jeg all verdens undersøkelser (føles det som) jevnlig. Jeg tar masse blodprøver hver år, flere celleprøver hvert år, mammografi hvert år, scanner meg overalt, spiser masse frukt og grønt, tar mine vitaminer, røyker ikke, drikker aldri sprit og vin, har hatt samme partner i over 20 år.

Hva mer kan jeg gjøre for å stå det over?

Blir jeg dødelig syk, kan jeg bare lene meg tilbake og si jeg gjorde akkurat alt hva jeg kunne for ikke å daue.

Det er mye værre med de som aldri sjekker seg, de kan ha lumske og dødelige sykdommer uten å merke det. Når de til slutt oppsøker lege kan det allerede ha kommet langt og være for sent.

Jeg er syk selv, men ikke dødelig syk heldigvis.

Jeg kan bare dø raskt ved en tilfeldighet tror jeg, bilulykke eller uhell. Og da går det så fort at jeg ikke rekker å grue meg engang.

Lev mens dere kan, så godt som dere klarer med den helsa dere har, men husk å ta årlig helsesjekk, av det mest elementære iallefall. Da skulle du ha et bra utgangspunkt for å leve lenge.

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Velouria

4

• Goliath

4

• McLoud

2

• ShitDiddelyDo

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg er ikke redd for å dø. Er mer redd for sykdom, mye smerter og gradvis svekkelse. Den dagen det blir min tur, så håper jeg sovner stille inn, uten smerter og mett på livet.

Skrevet

Jeg er mere redd for å skulle leve evig.

Ja, det kan man godt tenke litt over.

Jeg var med min snart 90 år gamle bestemor på kirkegården på det lille tettstedet hun bor.

Hun så seg rundt, og sa: "Ja, her kjenner jeg nesten alle.."

Skrevet

Jeg er ikke redd for å dø, men jeg vil helst leve noen år til først - det er for mange ting ugjort ennå. Det som skremmer meg mest er å dø _fra_ de som er tettest bundet til meg; spesielt barna mine, men også annen nær familie.

Skrevet

Jeg er livredd for å dø før tiden, altså under gjennomsnittsalder etc.

Redd for å ikke skal få oppleve mer i livet, følge opp barna mine. Angre på ting jeg (enda ikke ) har fått gjort.

Synes livet går altfor fort, og er livredd for at det skal gå fra meg, mens jeg er midt i den travleste karusellen.

Skrevet

Veldig vanskelig spørsmål. Jeg vil si at jeg heller er redd for ikke å leve, om du skjønne forskjellen.

Jeg aner jo ikke hva det er å dø, men det virker jo på de døde jeg har sett som om det er godt. Men likefullt er det noe ukjent.

Det å leve kan jeg! Og jeg har lyst til å fortsette med det.

Skrevet

Ja, vanvittig! - Jeg klarer ikke å se for meg en verden uten meg.

Skrevet

Ja, vanvittig! - Jeg klarer ikke å se for meg en verden uten meg.

He he

Godt sagt

Skrevet

Ja, jeg er redd for å dø, men da på grunn av at jeg vil gå glipp av å se ungene mine vokse opp og alt jeg ikke har fått gjort sammen med kjæresten min og sånt.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Ja. Jeg er altfor glad i livet.

Altfor glad i familien og absolutt alt!

Ja- så jeg er også redd for alvorlig sykdom.

Direkte redsel for døden blir feil. Det er skikkelig redsel for å ikke få leve...

hmm.. vet ikke om jeg fikk frem forskjellen.

Skrevet

Døden er jeg ikke redd for; det er og blir en naturlig konsekvens av å leve.

Lidelse og smerte er jeg derimot ikke veldig hyppen på.

ylvali1365381015
Skrevet

ja! jeg er redd for å dø.

da mener jeg før jeg er gammel og mett av dage.

ikke redd smerte generelt, men er redd for det håpløse ved å kjenne dødssmerter og den angsten det måtte fremkalle.

har født to barn, det var en konstruktiv og livgivende smerte. døden er jo bare håpløshet og uvisshet fra ende til annen.

og jeg er også redd for hva min eventuelle død måtte medføre for mine barn. foreldre skulle ikke dø! :-(

skulle ønske jeg var religiøs.

men jeg tror ikke.

Skrevet

Det er en bra sang å synge i en begravelse.

Folk blir vel snart lei av å høre de samme sangene igjen og igjen, låter som stort sett ikke betyr noe for noen andre enn den religiøse bestemora på 85, og den eneste grunnen til at sangene betyr noe for henne er at hun har hørt dem i 30 begravelser de siste 50 årene.

Kanskje jeg burde finne en låt jeg vil ha spilt jeg også. Sånn i tilfelle det jævla pianoet ramler ned fra syvende og treffer meg. Hvis noen i det hele tatt vurderer å spille disse religiøse hymnene i min begravelse, kommer jeg til å spøke for de ansvarlige.

Jeg har tenkt masse på hva jeg vil skal spilles og jeg sliter veldig med å velge det er så mange fine, det må bli noe som betyr noe. Og ikke bare de samme gamle salmene etc.

Og når du finner Playlisten din, så husk å skriv den ned og gi ut til flere du kjenner og stoler på.

Skrevet

Ja, jeg er redd for å dø. Det passer så dårlig nå. Håper jo jeg får leve til jeg blir gammel og grå.

Skrevet

Godt svart:-)

Skrevet

Jeg har tenkt masse på hva jeg vil skal spilles og jeg sliter veldig med å velge det er så mange fine, det må bli noe som betyr noe. Og ikke bare de samme gamle salmene etc.

Og når du finner Playlisten din, så husk å skriv den ned og gi ut til flere du kjenner og stoler på.

"Over the rainbow" ble spilt i begravelsen til min beste venn, og den har for alltid fått en meget spesiell plass i mitt hjerte.....

Skrevet

"Over the rainbow" ble spilt i begravelsen til min beste venn, og den har for alltid fått en meget spesiell plass i mitt hjerte.....

Med Eva Cassidy....bare som en tilleggsskommentar.

Hører jeg den nå, uansett anledning, så føler jeg noe helt spesielt - og godt.

Skrevet

Det er en bra sang å synge i en begravelse.

Folk blir vel snart lei av å høre de samme sangene igjen og igjen, låter som stort sett ikke betyr noe for noen andre enn den religiøse bestemora på 85, og den eneste grunnen til at sangene betyr noe for henne er at hun har hørt dem i 30 begravelser de siste 50 årene.

Kanskje jeg burde finne en låt jeg vil ha spilt jeg også. Sånn i tilfelle det jævla pianoet ramler ned fra syvende og treffer meg. Hvis noen i det hele tatt vurderer å spille disse religiøse hymnene i min begravelse, kommer jeg til å spøke for de ansvarlige.

Som nevnt for Velouria nedenfor - "Over the rainbow" meget godt sunget av Eva Cassidy.

En sang som godt kunne vært spillt i min begravelse.....

Skrevet

Jeg er redd for å dø fra barna mine før de er blitt så voksne at de ikke har "bruk" for meg mer...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...