Gå til innhold

Tilstedeværelsesproblem

Anbefalte innlegg

Gjest studina_80
Skrevet

Jeg bare lurer, hva gjør dere?

Samboeren driver og spiller kortspill med 3 kompiser, den som vinner arrangerer neste kveld. Da starter de gjerne 19 med mat, og drikker og spiller kort til rundt kl 03.

Problemet er at når det skal arrangeres hos oss, har jeg ikke noe sted å gjøre av meg. Fra kl 19 til kl 03, har ingen venner her vi bor, er veldig opptatt med skole for tida siden jeg tar 60 studiepoeng isteden for 30. Jeg har innleveringer stort sett hver uke nå, og bruker masse tid på å sitte og skrive disse på pc'n, som vi har i stua. (Vi har ikke store leiligheta, stue,kjøkken,soverom,bad.....)

I tillegg har vi en valp, og jeg vil nødig la disse ha ansvaret for han da de blir gode og fulle etterhvert.

Er jeg ego hvis jeg sier at det passer svært dårlig framover?? Jeg mener, 2 av de andre bor helt alene, det hadde jo vært ypperlig å hatt det hos en av de... Men jeg skjønner at de vil bytte på. Jeg aner ikke hvor jeg skal gjøre av meg i 8 timer på en lørdagskveld når jeg har så mye å gjøre hjemme.

Hva gjør dere i lignende situasjoner?

Skrevet

Du har ikke en bærbar PC som du kan ha på soverommet da? Eller muligens flytte PC'n dit for en kveld?

Ellers hadde det kanskje vært mulig å spørre de andre om det kunne vært der om dere tar med mat o.l.?

Gjest passer ikke
Skrevet

Jeg synes godt du kan si at det ikke passer akkurat nå. Du kan jo sitte på soverommet, men så hører du vel musikk osv. og da kan det være vanskelig å få lest.....

Gjest studina_80
Skrevet

Du har ikke en bærbar PC som du kan ha på soverommet da? Eller muligens flytte PC'n dit for en kveld?

Ellers hadde det kanskje vært mulig å spørre de andre om det kunne vært der om dere tar med mat o.l.?

Tror kanskje de andre ville syntes "synd" på meg, sitte inne der hele kvelden. Men kan jo høre med sambo

Gjest studina_80
Skrevet

Kan du ikke sette deg på skolen og jobbe der da?

Fjernstudent....Tar det online. Godt forslag anyway =)

Skrevet

Det hadde kommet an på hvor ofte dette hadde vært da... Når samboern min skal ha guttekveld så tar jeg med meg poden og reiser til mamma og blir der. Men dette skjer ikke veldig ofte.

Hvis du har mye å gjøre som ikke kan vente 8 timer, så kan du si det ikke passer.. men synes han kan få en guttekveld hjemme en gang i blant.

Blir fort til at han er tøffel og du er sjefinna hvis han sier han ikke kan ha det hos seg. :)

Skrevet

Tror kanskje de andre ville syntes "synd" på meg, sitte inne der hele kvelden. Men kan jo høre med sambo

Om du sitter der og jobber noen timer så burde jo det være OK. Og så legger vel du deg før festen er slutt også.

Om det blir veldig kjedelig kan du vel alltids gå deg en liten tur også:-)

Skrevet

Hvis dette er snakk om en skjelden gang, og du får beskjed på forhånd. Ville jeg gjort det beste ut av situasjonen. Kanskje lest litt på rommet, tatt meg en tur med hunden.

Kanskje ved en senere anledning er det din tur til å ha jentekvelder når du får et større nettverk.

Evt så får du være med på kortspillet:)

Skrevet

Du får be samboeren din om å sørge for å tape hver gang da vet du! ;)

Skrevet

Flytt pc'n på soverommet, kjøp deg en haug med snop og godt drikke og vær der sammen med valpen. Ikke noe problem. Tregner du nett og ikke har nett-tilgang på soverommet så skaff en laaaaang signalkabel.

Gjest Infiltrator
Skrevet

Om du sitter der og jobber noen timer så burde jo det være OK. Og så legger vel du deg før festen er slutt også.

Om det blir veldig kjedelig kan du vel alltids gå deg en liten tur også:-)

Samboeren din bør være så glad i deg at han tar hensyn til deg.

Kjører han ofte egotrip av dette slaget, bør du vurdere forholdet. Det er sjangser for at han kjører samme løpet selv om dere får barn.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Mannen din kan tilby seg å lage mat hjemme hos en av de andre.

Skrevet

Samboeren din bør være så glad i deg at han tar hensyn til deg.

Kjører han ofte egotrip av dette slaget, bør du vurdere forholdet. Det er sjangser for at han kjører samme løpet selv om dere får barn.

Dette svaret var vel ikke til meg:-)

Men jeg forsto det ikke slik at dette var noe som skjedde ofte, men at det var noe som gikk på rundgang en gang inni mellom. Synes ikke det hadde vært så ille jeg.

Evt. ville jeg tatt en tur og besøkt noen venner.

Skrevet

Nei, jeg synes ikke du er egositisk hvis du sier det passer dårlig fremover, spesielt ikke når de andre bor alene. Hadde det vært min samboer, hadde han spurt om jeg ville være med hvis han absolutt skulle ha det hjemme.

Skrevet

"..den som vinner arrangerer neste kveld."

Du får be ham om å tape nå i høst, da...

Skrevet

det ville vært for dumt om det alltid skal være hos dere. spør om det ikke kan arrangeres hos de andre og, ikke etter hvem som vinner/taper. at du trenger litt rom, du og.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...