Gå til innhold

Ville du heller vært blind enn feit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

feit!

ikke snakk om at jeg skulle blitt blind.da hadde jeg mista muligheten til å "se" 4åringen min vokse opp og forandre seg.

ylvali1365381015
Skrevet

en gal, gal verden!

jeg ville selvfølgelig vært feit!

(også med tanke på at det er en reversibel tilstand... og ikke er til hinder for å delta i det sosiale liv på lik linje mad andre.)

de som velger å miste en av sine viktigste sansefunksjoner i stedet må være stokk dumme.

ylvali1365381015
Skrevet

Jeg ville også valgt feit. Naturligvis. Det å miste synet må være noe av det desidert verste som kunne skjedd meg.

fremdeles enig...

Skrevet

fet

Og det blir jeg nå etter å ha bakt 4 eplekaker i dag ;o)

Skrevet

feit selvfølgelig. Det er muligheter for å kvitte seg med fettet. Er synet borte, så er det borte.........

Skrevet

Også villig til å gå opp til 350 kg?

*Lett overrasket* i blikket.

Vel, det er jo et definisjonsspørsmål hva feit er - ikke sant. Du sa ikke noe om 350 kg.

Og nei, jeg har ikke lyst til å bli 350 kg. Det blir vanskelig å svare på spørsmålet da

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Trenger ikke veie 350 kg for å være feit da.

Jeg hadde også heller valgt å fortsette å være feit som jeg er framfor å miste synet.

Ja, vi var ute for et defineringsproblem i begge trådene, nå er jeg ærlig talt lei av "blind og fet".

Jeg har nettopp sluttet å røyke, og håper å kunne ha god helse. Og jeg ønsker deg også en god helse, og god natt.

Skrevet

Feit. Det kan jeg gjøre noe med..

Og uansett om jeg ikke hadde kunnet gjort noe med det, feit, da kan jeg leve normalt uansett. (ikke i forhold til min livsstil da, men i forhold til standarden da)

Skrevet

Det var det verste jeg har hørt! Ingen vil vel miste noen av de grunnleggende sansene istedet for å være feit?

Jeg er heller såkalt feit hele livet, ville ikke byttet hverken syn, hørsel eller taleevne mot å slippe å være tjukk. Uten de sansene ville livet mistet mye av verdien for min del, og man blir sosialt amputert i RL. Da tror jeg det hadde blitt bare dol, ikke det heller uten syn kanskje? Eller kun RL med likesinnede.

Skrevet

Det var det verste jeg har hørt! Ingen vil vel miste noen av de grunnleggende sansene istedet for å være feit?

Jeg er heller såkalt feit hele livet, ville ikke byttet hverken syn, hørsel eller taleevne mot å slippe å være tjukk. Uten de sansene ville livet mistet mye av verdien for min del, og man blir sosialt amputert i RL. Da tror jeg det hadde blitt bare dol, ikke det heller uten syn kanskje? Eller kun RL med likesinnede.

Man kan fint bruke PC som blind. Og med førerhund, og div. tekniske hjelpemidler klarer man mer enn mange skulle tro dersom man ikke kjenner noen blinde og deres liv. Men det krever ofte mye mer av den blinde.

Og som jeg har svart i den andre tråden med lignende problemstilling, så vil jeg heller forbli feit enn å bli slank OG blind.

Skrevet

Eg er feit. Ganske durabeleg, faktisk. Det er riktignok ikkje toppen av lykke, det er mange ulemper ved det, og eg skulle nok ønske at det ikkje var slik. Men å bytte til meg ein slank kropp mot å miste synet? Hallo?!?!? Seriøs feilkobling. No way.

Ulempen med slik fedme eg har, er jo risiko for kommplikasjonar som på sikt kan koste synet. Er eg uheldig får eg i pose og sekk. Så ein skal prise seg lykkeleg for det ein har mens ein har det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...