Gå til innhold

Anorektisk, helsefarlig fedme eller blindhet?

Anbefalte innlegg

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Jeg tenkte med overvekt å være så overvektig at man kan få et hjerteinnfark når som helst. Man vet med andre ord ikke om man er i live neste måned eller neste dag.

Merk deg at vi snakker om helsefarlig fedme her og ikke vanlig overvekt.

Hvis valget sto mellom å veie 200 kg og kunne dø når som helst, eller bli blind og ellers være i god helse, hadde jeg valgt det siste.

Nettopp dette jeg også mente

:)

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ylvali1365381015

16

• Gemini

8

• Dorthe

5

• flisa

1

Mest aktive i denne tråden

ylvali1365381015
Skrevet

Håper du leste rettelsen. Vi har nok forskjellig oppfatning av helseskadelig overvekt. Jeg har brukt feil begrep her, forstår jeg, da jeg ikke er helt inne i de forskjellige navn og grenser på overvekt, i følge bmi.Jeg tenkte på meget sterk overvekt, og det er helsefarlig, selv om det heter noe annet på bmi- skalaen(Dødelig overvekt, kanskje)

Men jeg tenkte på en overvekt som medfører disse livsstilssykdommene som tidligere nevnt. Du snakker her om behandling og operasjoner, men dette var ikke med i min vurdering.

Varig røyker vs blind, sier du. Det var ikke det som var spørsmålet her. men jeg måtte vel begynne å røyke igjen, en halv sigarett daglig.

Og det er så mye jeg skal gjøre i dette livet som jeg godt kan gjøre som blind, men ikke som sterkt overvektig.

Men det er min sak, hva dette er.

blotte deg i en klubb for tynne mennesker, mens du akrobatisk vis knuller en mannlig supermodell med førerhundfetisj?

ja, _det_ må det være...

hver sin lyst!

;-)

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

så mange understrekninger at man kan bli fristet til å føle seg dum, som får alt inn med dråpeteller?

jeg kan fremdeles ikke se en blind i fri og aktiv livsutfoldelse, hverken joggende i skogen, syklende til stranda eller ute på byn for å sjekke opp kjekkaser. heller ikke på kino, eller med armen om sin kjære og blikket fetet på solnedgangen.

men man lever sikkert lenger, dersom man ikke dør av andre årsaker enn hjerte-kar-sykdommer da.

vel. vi skiller vel veier da vi to- du til mørket og jeg til omfangsrikheten. mer passivt blir det jo i begge tilfeller! ;-)

og ikke vær så snurt da! :-)

Se forresten innlegget til Avinaa; det beskriver hva vi mener med helsefarlig overvekt.

Og jeg er ikke ute etter å leve _lenge_.

Men et best mulig liv.

Er det et bra liv for deg, å når som helst omkomme av hjerteinfarkt, bare du får ha synet i behold?

Værsågod. Det er ditt valg, og så må jeg få ha mitt valg. Jeg setter pris på at folk er forskjellige, og respekterer andres meninger. Men setter også pris på å bli respektert for mine valg.

Skrevet

ja best å gjøre noe med det mens man kan. Plutselig endag så sitter man der med utslitte og ødelagte knær. Man kan ikke trene, og det å gå ned i vekt blir enda mer uoverkommelig

Hos meg går hele vektnedgang prosjektet rimelig greit.Men det tar tid da.er så mye lettere når jeg går på skolen og har mere å gjøre og er mere i aktivitet. Ikke så mye "kosetid" foran pc og tv lenger. eller kjedespising

Hadde det enda vært så vel, men jeg har allerede ødelagte knær. Egentlig forårsaket av en sykkelulykke for mange år siden, samt en revmatisk diagnose (arvelig), men selvsagt har jo ikke overvekten bidratt i positiv retning heller. Så jeg kan ikke trene hva som helst, dessverre.

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

blotte deg i en klubb for tynne mennesker, mens du akrobatisk vis knuller en mannlig supermodell med førerhundfetisj?

ja, _det_ må det være...

hver sin lyst!

;-)

Å, du skulle bare vite...

Du viser her ikke respekt for mitt syn, men deg om det. Om du har glede av det, så unner jeg deg det, du vil dermed leve lengre...

Ha en fortryllende aften!

Pass på så jeg ikke tryller deg til en fet mus og _eter_ deg..

;)

ylvali1365381015
Skrevet

Se forresten innlegget til Avinaa; det beskriver hva vi mener med helsefarlig overvekt.

Og jeg er ikke ute etter å leve _lenge_.

Men et best mulig liv.

Er det et bra liv for deg, å når som helst omkomme av hjerteinfarkt, bare du får ha synet i behold?

Værsågod. Det er ditt valg, og så må jeg få ha mitt valg. Jeg setter pris på at folk er forskjellige, og respekterer andres meninger. Men setter også pris på å bli respektert for mine valg.

herregud, du snakker som om dette var en realitet og at jeg krenket deg fordi du valgte et liv som blind? ;-)

jeg må da få spørre deg hvordan du tenker?

eller forklare hvordan jeg tenker?

hvis det ikke skal kommenteres eller kunne bli stilt spørsmål ved, er det lite lurt å legge ut her inne.

det handler da ikke om respekt for deg eller noe? :-)

ylvali1365381015
Skrevet

Å, du skulle bare vite...

Du viser her ikke respekt for mitt syn, men deg om det. Om du har glede av det, så unner jeg deg det, du vil dermed leve lengre...

Ha en fortryllende aften!

Pass på så jeg ikke tryller deg til en fet mus og _eter_ deg..

;)

da fikk du jo sikkert bare hjerteinnfarkt! ;-)

jeg respekterer da ditt syn?!

jeg lurer bare på bakgrunnen for ditt syn i dette hypotetiske spørsmål.

(det kan da ikke være egnet til å støte selv den mest pms-plagede, manisk-depressive stoffmisbruker? og dermed ikke deg heller! ;-D)

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

herregud, du snakker som om dette var en realitet og at jeg krenket deg fordi du valgte et liv som blind? ;-)

jeg må da få spørre deg hvordan du tenker?

eller forklare hvordan jeg tenker?

hvis det ikke skal kommenteres eller kunne bli stilt spørsmål ved, er det lite lurt å legge ut her inne.

det handler da ikke om respekt for deg eller noe? :-)

Det må gå an å respektere andres syn?

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

da fikk du jo sikkert bare hjerteinnfarkt! ;-)

jeg respekterer da ditt syn?!

jeg lurer bare på bakgrunnen for ditt syn i dette hypotetiske spørsmål.

(det kan da ikke være egnet til å støte selv den mest pms-plagede, manisk-depressive stoffmisbruker? og dermed ikke deg heller! ;-D)

Bakgrunnen kan du dessverre ikke få vite.

Jeg er ikke redd for å støte noen, men det har med anonymiteten å gjøre.

ylvali1365381015
Skrevet

Det må gå an å respektere andres syn?

ja det må da det?

?

ylvali1365381015
Skrevet

Bakgrunnen kan du dessverre ikke få vite.

Jeg er ikke redd for å støte noen, men det har med anonymiteten å gjøre.

for meg er du like anonym selv om du avslører den store hemmeligheten om hvorfor du heller vil være blind enn sykelig fet.

men som du vil.

skal ikke spørre deg mer jeg.

:-)

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

ja det må da det?

?

"Ja, det må da det", sier du. _Må_ det støte noen, mener du?

Tenk, det tror jeg ikke.

God natt, og takk for praten.

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

for meg er du like anonym selv om du avslører den store hemmeligheten om hvorfor du heller vil være blind enn sykelig fet.

men som du vil.

skal ikke spørre deg mer jeg.

:-)

Skal vi lage en spillefilm om den sykelig fete og den blinde katten?

Katten døde en voldsom død, da kjempekvinnen satte seg på den, før den enset noe, der den lå i godstolen til kvinnen, for den kunne ikke _se_, stakkars.

ylvali1365381015
Skrevet

Skal vi lage en spillefilm om den sykelig fete og den blinde katten?

Katten døde en voldsom død, da kjempekvinnen satte seg på den, før den enset noe, der den lå i godstolen til kvinnen, for den kunne ikke _se_, stakkars.

du er på ferten av noe stort her pus! dette lukter kunst!

penger og stor kunst!

litt finpuss må nok til, men der skal jeg legge meg i selen og øse av mitt talent.

dette blir bra! :-)

ylvali1365381015
Skrevet

Tenk, det tror jeg ikke.

jeg tror jeg fikk et svar fra deg som var tiltenkt noen andre nettopp?

som du avsluttet med "god natt og takk for praten"?

vel, vi kan uansett ønske god natt da. er sliten som bare det, jeg... :-)

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

du er på ferten av noe stort her pus! dette lukter kunst!

penger og stor kunst!

litt finpuss må nok til, men der skal jeg legge meg i selen og øse av mitt talent.

dette blir bra! :-)

Ok. Du sørger for å bli fet, og så skal jeg sørge for å bli blind!

Ordner du med resten, så gi meg klarsignal, så skal jeg foreta en øyeoperasjon når innspillingen nermer seg.

* Drømmer om store penger*

ylvali1365381015
Skrevet

Tenk, det tror jeg ikke.

jeg sier "ja,det må da det?" som svar på ditt spørsmål:"det må da gå an å respektere andres syn?"

ingenting med noe annet å gjøre. og i et hvert fall ikke noe å bli fortørnet over!

er du litt småtrøtt og uggen i dag, tro? ;-)

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

jeg tror jeg fikk et svar fra deg som var tiltenkt noen andre nettopp?

som du avsluttet med "god natt og takk for praten"?

vel, vi kan uansett ønske god natt da. er sliten som bare det, jeg... :-)

Det gikk litt fort i svingene, om mulig. Unnskyld. Ja, du får ha god natt, det var bare hyggelig å diskutere med deg.

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

jeg sier "ja,det må da det?" som svar på ditt spørsmål:"det må da gå an å respektere andres syn?"

ingenting med noe annet å gjøre. og i et hvert fall ikke noe å bli fortørnet over!

er du litt småtrøtt og uggen i dag, tro? ;-)

Jeg fant ikke innlegget du svarte på, derfor antok jeg at det var dette du mente. Da det var det siste jeg hadde skrevet til deg.

Men vi er enige.

ylvali1365381015
Skrevet

Ok. Du sørger for å bli fet, og så skal jeg sørge for å bli blind!

Ordner du med resten, så gi meg klarsignal, så skal jeg foreta en øyeoperasjon når innspillingen nermer seg.

* Drømmer om store penger*

gleder meg til masse deilig mar framover.

ikke like appellerende med en operasjon?

men vi ofrer oss for kunsten og livet. noen måtte bare lage denne filmen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...