Gå til innhold

Kan det å putte grønnsåpe direkte på sår fjerne blemmer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått en stor rød blemme ved tommelen, Det tyter verk ut, har forsøkt å sprekke blemmen,men det kom bare blod.

har forsøkt å ha tommelen i et glass vann med grønnsåpe, men uten effekt.

Kan jeg putte grønnsåpe direkte på såret og ta plaster over?

jeg vet jeg KAN, men er det bra?

lalala1365380457
Skrevet

ja, det er kjempebra og kjempeeffektivt. Ha masse grønnsåpe på et plaster og ligg med det over natten!

Skrevet

Grønnsåpe er sterkt og det anbefales ikke ublandet på huden.

Sitt gjerne med tommelen i vann fem munutter om gangen og tørk godt etterpå.

Ikke stikk hull på blemmen heller. Den vil sprekke av seg selv når huden under er klar. Ellers risikerer du ny infeksjon.

Lykke til!

Skrevet

Bruk honning.

God bedring

Hilsen

Honning?

har jeg aldri hørt om. kan man bruke hvilken som helst type honning?

Skrevet

Honning?

har jeg aldri hørt om. kan man bruke hvilken som helst type honning?

Ja, honning er naturlig bakteriehemmende.

Hilsen

lalala1365380457
Skrevet

kom på det forresten, da min mor hadde tatt en operasjon sa legen det var bra hun hadde lagt på grønnsåpeomslag over natten da hun fikk infeksjon. så det anbefales av leger også :)

Skrevet

Min helsesøsternabo anbefalte grønnsåpevann da minsten fikk småflis i foten i sommer, men advarte faktisk samtidig om at det var rene bakterie-bomba. Vi skulle bruke løsningen til å trekke ut flisene, men skylle godt etterpå og helst pensle jod e.l. på.

Skrevet

Grønnsåpe trekker til seg bakterier, så å ha grønnsåpen der særlig lenge er ikke lurt. Da får man mer bakterier inn i såret. Om man har på grønnsåpe en stund og så skyller GODT så trekker grønnsåpen bakteriene ut av huden. Eller noe.

Mener jeg å ha lest... eller hørt... eller blitt fortalt.

Skrevet

Du får kjøpt såpesprit på apoteket, og den er beregnet til sårvask. Den består av grønnsåpe og sprit. Det er en myte at bakterier kan overleve i grønnsåpe, da må det i såfall være de utvannede greiene man kjøper i billigbutikker. Ekte tjukk geleaktig grønnsåpe er for alkalisk til at bakterier kan leve der. Det er den varianten du bør tynne ut med kokt vann og bruke til sårvask

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...