Gå til innhold

For noen vanvittig, utrolig, teite, mødre!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du skriver "De aller fleste forholdsvis oppegående mennesker vet at det er usunt å spise chips til lunsj hver dag, eller muffins, pizza, sjokolade og brus."

Enig i det.

Men hva er sunt? noen sier JA til leverpostei, og JA til syltetøy, JA til egg... andre mener det er usunt.

Vel, nå sklir vi litt ut...

Jeg responderte på hovedinnlegg- fordi jeg blir provosert av forhåndsdømming på den måten. Uten å høre fullstendig versjon.

Men her står det mellom "normal mat" og mat som dypper av fett og sukker og ikke mye annet. Da er det ikke noe problem å se hva som er det sunneste alternativet?

Og når de i tillegg opplevde at samtlige barn som gikk på astmamedisiner på en av skolene kunne slutte på medisiene etter kort tid - da skulle det ikke være nødvendig å forsvare kostomleggingen noe ekstra.

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

5

• Lillemus

5

• Sofline

4

• Glimtipper

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

:-)

Nei, jeg har ikke vært i en britisk skolkantine. Men tror du det er slik ved SAMTLIGE skoler i England?

Blås i det.

.-)

Det var en del skoler Jamie etterhvert involverte seg i og alle de hadde slike kantiner i alle fall...

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Men her står det mellom "normal mat" og mat som dypper av fett og sukker og ikke mye annet. Da er det ikke noe problem å se hva som er det sunneste alternativet?

Og når de i tillegg opplevde at samtlige barn som gikk på astmamedisiner på en av skolene kunne slutte på medisiene etter kort tid - da skulle det ikke være nødvendig å forsvare kostomleggingen noe ekstra.

Har ikke lest linken skikkelig. Men reagerte spontant på journalistikk- og forhåndsdømming.

Det her er sånn typisk tråd hvor alle skal være enig med trådstarter. Og alle skal sitte igjen med en god følelse av at "vi" vet i alle fall hva som er rett etc.

ja, jeg ble provosert- akkurat som jeg åpenbart vekker respons ved å stille spørsmål omkring hvorvidt mødrene var dumme eller ikke.

Skrevet

Nei, jeg har ikke vært i en britisk skolkantine. Men tror du det er slik ved SAMTLIGE skoler i England?

Blås i det.

.-)

Det tror jeg ikke er langt unna, i så fall - søstra mi hospiterte ved et universitet der ernæring og idrettsfag var blant hovedstudiene, og måtte faktisk (hoderystende) ordne seg med mat selv. Det de ble tilbudt i kantina var i alle fall uaktuelt.

- fritert, fritert, fritert..

Skrevet

Stakkars unger. Jamie presser dem til å bli så kresne at de bare liker sunn mat. :) Tror ikke disse damene skjønner noe jeg, men kanskje de ikke kan lage annet enn søppelmat selv heller?

Skrevet

??

Innlegg som forventer at alle skal være enige i at de mødrene er "vanvittig, utrolig, teite, mødre".

MEN:

En journalist har skrevet det fra sitt ståsted. En annen journalist ville kanskje fremhevet at elevene ble opplært i "gouret-vaner" for å sette det på spissen.

De mødrene stilte kanskje ikke sp.målstegn omkring sunn mat? men kanskje heller omkring denne TV kokken?

Ville du likt det om barnehagen/skolen insisterte på at karbohydratfri mat er sunnest- ergo skal alle unger KUN spise slik mat i barnehagen/skolen?

Jeg så programmene, og Jamie fikk de til å lage veldig allsidig mat. Sunn og god mat, barna trivdes med det og de ble ikke så raskt trøtte i løpet av dagen.

Skrevet

??

Innlegg som forventer at alle skal være enige i at de mødrene er "vanvittig, utrolig, teite, mødre".

MEN:

En journalist har skrevet det fra sitt ståsted. En annen journalist ville kanskje fremhevet at elevene ble opplært i "gouret-vaner" for å sette det på spissen.

De mødrene stilte kanskje ikke sp.målstegn omkring sunn mat? men kanskje heller omkring denne TV kokken?

Ville du likt det om barnehagen/skolen insisterte på at karbohydratfri mat er sunnest- ergo skal alle unger KUN spise slik mat i barnehagen/skolen?

Det er vel ingen som noensinne har påstått at mat som glinser av fett er sunt...

Skrevet

Enig i at det er tåpelig å la seg provosere av sunn mat ;-)

Men, det dukket plutselig en tanke opp i hodet mitt... Jeg husker det onde blikket jeg sendte datteren min da hun etter en matlagingstime på skolen påpekte at jeg vasket opp på feil måte :)

Skrevet

Enig i at det er tåpelig å la seg provosere av sunn mat ;-)

Men, det dukket plutselig en tanke opp i hodet mitt... Jeg husker det onde blikket jeg sendte datteren min da hun etter en matlagingstime på skolen påpekte at jeg vasket opp på feil måte :)

hihi

Skrevet

Har ikke lest linken skikkelig. Men reagerte spontant på journalistikk- og forhåndsdømming.

Det her er sånn typisk tråd hvor alle skal være enig med trådstarter. Og alle skal sitte igjen med en god følelse av at "vi" vet i alle fall hva som er rett etc.

ja, jeg ble provosert- akkurat som jeg åpenbart vekker respons ved å stille spørsmål omkring hvorvidt mødrene var dumme eller ikke.

Mødrene stakk BRUS inn til dem - alle oppegående skjønner jo at alternativet enten det er egg/leverposte eller ost er bedre enn det - de ga ungene GODTERI.

Skrevet

JEG er enig i at det kostholdet du beskriver er sunnest. Men jeg er TOTALT uenig i det du så tilføyer: "Hvis noen er uenige i at dette er det beste kostholdet for barn (og voksne), så er de faktisk dumme"

Hva som er sunt/ikke sunt har variert og vil variere over tid. Har ikke du lagt merke til det? For 10-15 år siden var potet omtrent slanke-mat- og nå er det FY-FY i følge Fedon.

Det eneste som ikke har endret seg er dette med gr.saker.

Egg var en periode FY-FY men nå er det sunt.

De mødrene som her blir kalt "vanvittig, utrolig, teite"...burde ikke vi høre demmes versjon før vi konkluderer med at DE er dumme??

Men hallo! Du er også dum da -om du mener at Brus og godteri noengang har blitt betegnet som sunn mat - nå tror jeg du kverulerer av prinsipp :)

Skrevet

OK.

Blir bare litt provosert av forhåndsdømming- slik tittelen til trådstarter bærer preg av. Og tilsvarende provosert om noen kalles DUM fordi de ikke er enig i det flertallet mener er sannheten.

Det var da ikke forndsdømming i og med at jeg skrev tittelten ETTER jeg leste linken - du burde kanskje lese den du også? hehe

Skrevet

"han presser barna til å bli kresne"... jaja....

Den reagerte jeg på også :o)Trodde han prøvde å gjøre det motsatte.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Det er vel ingen som noensinne har påstått at mat som glinser av fett er sunt...

jo, min svigerfar.

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...