Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er i uke 14, og lurer på hvor langt opp livmoren rekker på dette stadiet i svangerskapet?

Jeg synes jeg kjenner en liten kul rett over skambeinet, men det kjennes ut som det sparker rett under navlen.?...(Jeg har kjent bevegelser siden uke 11, men i starten var det liksom rett over skambeninet.)

Jeg trodde ikke livmoren rakk så langt opp allerede i uke 14, men nå begynner jeg å bli usikker...

Hvor stort er forresten fosteret i uke 14?

Dette er 6. gangen jeg er gravid, jeg har født to barn, og hatt tre spontanaborter, så livmoren strekker seg kanskje litt fortere da enn ved førstegangsgraviditet?

Takker på forhånd for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24639-str-p%C3%A5-livmoren-i-uke-14/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

I litteraturen står det beskrivet att i vecka 12 så är livmodern ungefär lika stor som din knytväve och i vecka 16 som ett nyfött barnhuvud. Alltså borde livmodern i vecka 14 vara något mitt emellan detta. Livmodern skall nu nå lite över skambenet. Om du kjänner att det sparkar rätt under naveln, så borde du vara i vecka 20-24. Jag tro inte att du är det, men det kanske kjänns så, för att sparkarna börjar att kjännas mera nu. Det är vanligt att man får fortare och större mage om man födt bran förut, då livmodern har varit uttänjd tidigare. lycka till vidare och god påsk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...