Tussi731365381023 Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Min mann og jeg har prøvd og få barn nå i 3 år. Har hatt 5 spontanaborter på denne tiden. I oktober i fjor hadde jeg en graviditet utenfor livmor, legene måtte da fjerne den ene egglederen min.Etter det, hadde jeg regelmessig mens i noen måneder( og en spontanabort til ), men i april kom den ikke som vanlig, det drøyde vel ca. 3 uker. (utelukket graviditet)Så kom den og varte i 6 uker, fikk da hormonpiller av legen min som stoppet blødningen og noen som gjorde at den ble regelmessig igjen. Tok da disse i tre måneder. Jeg ventet første mens etter og ha avsluttet pillene 7.september, men den har fortsatt ikke kommet. (negativ graviditetstest)Min frustrasjon er nå veldig stor, er det p.g.a. den manglende egglederen dette skjer?? Har jeg rett og slett ikke eggløsning?? Kan det være noe annet galt? Håper du kan hjelpe meg og besvare noen av mine spørsmål. På forhånd takk :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246399-uteblitt-mensturasjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Den manglende eggleder betyr ikke noe for funksjon av eggstokk, men at den mangler vil redusere mulighet for graviditet noe. Din uregelmessige menstruasjoner tyder på sjeldne eller fraværende eggløsninger som igjen kan ha ulike årsaker, for eksempel tilstanden PCOS (polycystisk ovarie syndrom), lavt stoffskifte, overproduksjon av hormonet prolaktin. Det bør utredes med hormonprøver og ultralyd av eggstokker. Eggløsning kan stimuleres med clomifen (pergotime), ev kan man tilby prøverørsbehandling. Du bør få en henvisning til gynekolog, evt til avdeling for barnløshet. Noen hormonforstyrrelser (PCOS) kan øke risiko for abort, men det kan man forsøke å forebygge. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246399-uteblitt-mensturasjon/#findComment-1925817 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.