Gå til innhold

Om det å ha en pen mann

Anbefalte innlegg

Gjest trinelise

Jeg har nå i 7 år hatt et flott ekteskap med en fantastisk mann. Vi er en symbiose, vi er hverandres beste venner, vi fungerer topp på alle plan,

og kan glede oss over å utvikle oss sammen, stadig forbedre

vår kommunikasjon og stadig lære nye sider av hverandre å kjenne.

Vår harmoni er tydelig for andre, og det er mange som misunner meg det gode forholdet jeg har. Men de misunner meg også mer, min mann.

Jeg er en vanlig jente, noen kaller meg søt og sjarmerende, javel, men jeg er ikke noen billedskjønnhet. Min mann derimot, er nettopp dette. I

tillegg til å ha en fantastisk personlighet, varm omtanke for alle mennesker, høy moral og et uttalt verdisyn og krav til livet, så har han også et flott utseende. Dette virker provoserende på mange menn og

tiltrekkende på kvinner.

Når jeg traff ham var hans utseende noe som mer var til ulempe enn til fordel for ham, siden jeg fordomsfull vurderte hans personlighet og dybde utfra hans glatte ytre. Etterhvert lærte jeg ham å kjenne, og i dag tenker jeg overhodet ikke på hvordan han ser ut. Men jeg blir minnet

på det av andre, når jeg stadig får høre at jeg har en pen mann og at jeg er heldig. Mange sender sjalu signaler samtidig som de begjærer han med blikket.

Men jenter, hvis dere tenker dere om, ville dere egentlig

hatt mannen min, hvis dere klarte å få tak i ham?

Jeg har ingen venninner lenger. Jeg hadde, men ble såret og sjokkert over at de kunne smile og være hyggelige mot meg, mens de straks jeg hadde snudd ryggen til kaster ut sin kvinnelige sjarm og triks for å

fange hans interesse, og uten betenkeligheter legger forholdene til rette for et lite sidesprang. Og etter å ha tilbudt han diverse usmakelige tilbud snakker de med meg som om at ingenting har skjedd.

Min mors venninner, mine arbeidskamerater og andre spiser han med øynene. Til og med min svigerinne rødmer når han snakker til henne, hun

sender ham blikk som ikke kan misforstås og sliter tydelig med følelsene hun vet hun ikke burde ha, siden hun selv er i et forhold. I likhet med

mange andre har hun trukket seg unna meg, det fine vennskapsforholdet vi hadde er borte, for hun kan ikke lenger forholde seg til kvinnen som

er i veien for henne, eller som hun skammer seg for, og dermed ikke tør se i øynene lenger.

Når mørket kommer og diskolysene slås på, lar alkoholen tungene tale friere, og tilbudene er mer direkte. Jeg eksisterer ikke for dem, de

vil danse med ham, de vil drikke ham full og ta han med hjem og sier til ringen han viser fram: "Hva så?".

Før han traff meg falt han ofte for disse søte fristelsene, og levde et utsvevende liv med vakre kvinner i ulike senger, helt til han så tomheten i denne tilværelsen. Tomheten drev ham ut et liv med alkohol

og narkotika, på en måte lå han i ei grøft, og jeg plukket han opp. Jeg er glad for at han har gjort seg disse erfaringene, slik at han nå ikke lenger lar seg friste. Og slik at jeg kan være hundre prosent sikker

på min mann, selv når han er alene sammen med gutta på byen.

Men forholdet til mitt eget kjønn er forandret. Jeg er overrasket over hvor lite de respekterer at en mann er gift, hvor lite et vennskap betyr når de begjærer sin venninnes mann. Må jeg være en kandidat for

Elite modeller for at forholdet skal oppfattes som urørlig? Er et forhold basert på skjønnhet alene? Hvorfor kan noen i det hele tatt tenke at de selv, blonde og fagre, fortjener ham mer enn meg? Rent bortsett fra å fornærme meg, så reduserer de min manns intelligens til en Ken-dukke.

Ingenting kan ødelegge vårt forhold. Men min manns behagelige utseende og vinnende vesen har vist meg en ny side av mine medsøstre, og jeg kan

ikke si annet enn at jeg er skuffet.

Så til alle mine gamle venninner, alle jenter jeg en gang kjente, min tause svigerinne og mors venninne, ville dere virkelig likt å ha mannen min, hvis dere fikk ham? Jeg vet at hans dype tanker og krevende konversasjoner ville skremt de fleste av dere unna, men ville dere takle de utfordringene det medfølger å ha en pen mann? At deres egne venninner nå får et anstrengt forhold til dere og går nak ryggen på dere med alskens tvilsomme knep for å ødelegge deres forhold. Eller er dere så overfladiske at andres misunnelse er noe dere soler dere i, og kanskje gjerne drivkraft for å kapre en mann med et slikt utseende?

Jeg hører gjerne fra dere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/2464-om-det-%C3%A5-ha-en-pen-mann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 211
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• marionett

20

• KaVa

19

• Babette

17

• asterix

10

Mest aktive i denne tråden

ojsda! :-O

Jeg syns du bare skal være glad for at du har en kjekk, snill og flott mann. Kanskje du ser spøkelser på høylys dag, i og med at halve byen ligger som blaute katter etter han? hehe

Tror du skal se på ditt eget selvbilde, jente, - du er HELT sikkert verdig han - du er HELT sikkert pen, kjekk, grei og snill nok for han. Det er DEG han har valgt, husk det! :-))

Annonse

Gjest trinelise

Jøss, for en ordflom om et for oss andre uinteressant tema, får en følelse av at jeg ikke liker deg...but who cares?

De ulike svarene jeg har fått fra mitt innlegg, forteller meg

at mange av skribentene på denne siden er svært unge og kanskje ikke har noe her og gjøre? Dette blir for useriøst, og jeg mener dere burde lese over sidens tips om takt og tone før dere svarer på innlegg skrevet av voksne mennesker. Hvis dere ikke evner å ta i mot budskapet, eller hvis

temaet ikke engasjerer dere, tror jeg mange vil ha seg frabedt kommentar.

at mange av skribentene på denne siden er svært unge og kanskje ikke har noe her og gjøre? Dette blir for useriøst, og jeg mener dere burde lese over sidens tips om takt og tone før dere svarer på innlegg skrevet av voksne mennesker. Hvis dere ikke evner å ta i mot budskapet, eller hvis

Unnskyld, men hvem sine svar sikter du til ? Ingen av disse faller inn under den kategorien du nevner:

Gyrken er i slutten av tyveårene, jeg er "noen og tredve", flisa vet jeg ikke men hun er nok en plass litt over meg...:-)

Gjest Queenie

Jeg fortaar deg paa en maate. Jeg har en nydelig og deilig som har akkurat sent meg blomster *smiler*. Han er ikke perfekt, men pen. Jeg opplevde at en vennine eller eks venninne kastet seg over han mens jeg var paa arbeidsmoete i utlandet.

Jeg har ikke mistet venner pga det men hun andre har jeg lite kontakt med. Jeg tror at du maa ha mer tillit til mannen din, og det dere har skapt sammen. Han er sikkert klok og glemmer ikke deg.

Folk er forskjellige. Noen har mindre respekt for vennskap enn andre. Det gjelder aa velge sine venner med omhu! Gode venner svikter deg ikke paa same maate som de falske.

Slapp av. Ikke blir sykelig sjalu pga det som har skjedd. Det ble jeg en stund, men jeg har tro paa oss selvom jeg er ikke vakker som han :)

Aa ha gode venner er som aa ha stoetfanger. De kan redde liv!

klem

Jekk deg ned jeg er faktisk 37 år.

Gjest Nottinghill

Jeg ønsker ikke å kommentere så mye dette her siden jeg(naturlig nok) ikke har fått observert det du sier. Du uttaler deg nok veldig subjektivt.

Ivertfall må jeg få si at du ikke må trekke alle kvinner under en kam. Langt ifra alle tiltrekkes blindt av et vakkert utseende. Og jeg vet ivertfall at _mange_ viker unna så fort de får vite mannen er gift eller forlovet. Ivertfall de moralske gjør det.

Du stoler på mannen din og det er kjempebra. Men da må du prøve å bruke den tilliten til din egen fordel. Bare tenk over hvordan de driter seg ut de som sitter og sikler på mannen din mens du sitter ved siden av. Tenk å oppføre seg slik? Ta å godte deg litt over at han vil ha akkurat _deg_.

Synd at du har hatt slike opplevelser. Men hva sier egentlig han om denne saken? Legger han like godt merke til det som du selv gjør? Kanskje du overdriver litt problemet? Eller kanskje ikke...

Snakk med han om det, for menn også kan gjøre en del for å "unngå" storflørting. Han kan lære å være hyggelig _men_ ikke direkte oppmuntrende til flørt. Sier ikke at det er hans feil, men tenk over det. Han rygger vel unna når det er et eller anna kvinnfolk som går for langt.

Dine gifte veninner, legger de også seg etter han? Merkelige folk du har vært utsatt for da... huffa meg.

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei trinelise!

Jeg ser du har fått mange tilbakemeldinger og at du selv reagerer på disse.

Min tilbakemelding til deg er at dette var trist. Jeg blir lei meg på dine vegne. Så sårt at et godt parforhold langsomt skal ødelegge for deg pga din manns vakre utseende og vinnende vesen.

Du må prøve å holde fast ved at parforholdet ditt er godt og riktig for dere.

Jeg er mer usikker på hvordan du har blitt så opphengt i saken, at du nå har mistet både venninner og kontakt med kvinnelige familiemedlemmer.

Er du negativ til andres naturlige nyskjerrighet og interesse? Har det blitt rene manien for deg å granske de kvinnene dere møter?

Er det slik at folk værer din holdning (kanskje av og til forakt?) slik at de synes synd på mannen din?

Det er mulig jeg er på feil spor.

Men jeg håper du forsøker å drøfte situasjonen med andre seriøse venner eller fagfolk, slik at dette blir mindre plagsomt etter hvert.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon hos lege eller familiekontor.

Annonse

Beklager, men jeg tror at dette ikke er et seriøst innlegg.

Les innlegget ditt selv en gang til - det innlegget hvor du refererer til takt og tone.

Gikk ikke du selv over streken for takt og tone?

Å herregud det var da fælt til skryt da. Tenk å ha en sånn mann som ALLE er helt ville etter. Sikker på at han er så pen som du vil ha det til? Men hva så?? Tror du må jekke deg ned noen hakk

Hisen

37 år, og dette er alt du har å komme med til svar på et slikt inlegg. Hvis du synes hun er tett og alt det der så la vær å svare. Hun ber om seriøse svar.

Jeg har ikke vært på disse sidene så lenge, men det synes som om noen har en glede av sleivspark av ymse slag - noe som trinelise feilaktig tror er fra tenåringer!

I DOL står det:

"Det forventes at brukerne tar hensyn til hverandre og viser alminnelig god folkeskikk."

Hva legger du og andre i det?

Hvis du sier "jeg har et problem", og andre svarer "skjerp deg, gjekk deg ned" synes du det er i henhold til DOLs takt og tone?

37 år, og dette er alt du har å komme med til svar på et slikt inlegg. Hvis du synes hun er tett og alt det der så la vær å svare. Hun ber om seriøse svar.

Jeg har ikke vært på disse sidene så lenge, men det synes som om noen har en glede av sleivspark av ymse slag - noe som trinelise feilaktig tror er fra tenåringer!

I DOL står det:

"Det forventes at brukerne tar hensyn til hverandre og viser alminnelig god folkeskikk."

Hva legger du og andre i det?

Hvis du sier "jeg har et problem", og andre svarer "skjerp deg, gjekk deg ned" synes du det er i henhold til DOLs takt og tone?

skulle det være. Det falt bort. Fy så dum jeg er!

Jeg holdt på å le meg i hjel da jeg leste det øverste innlegget ditt trinelise. Har ikke noe tro på at du mente det så veldig seriøst. Men _hvis_ det var seriøst har du min fulle sympati, kan jo ikke være lett å ha en mann som er sååååå pen at _alle_ damer vil ta han fra deg. *hehe*

Jeg er forøvrig ikke så "svært ung" lenger med mine 31 år, i tilfelle du lurte på det.

http://www.angelfire.com/tv/janebj

"Før han traff meg falt han ofte for disse søte

fristelsene, og levde et utsvevende liv med vakre

kvinner i ulike senger, helt til han så tomheten i

denne tilværelsen. Tomheten drev ham ut et liv

med alkohol og narkotika, på en måte lå han i ei

grøft, og jeg plukket han opp."

Jeg lurer på om ikke ditt sterke fokus på kvinner i deres omgangskrets bunner i usikkerhet på i forhold til din mann? Er du redd for at han skal ønske seg tilbake til søte fristelser?

Et annet alternativ er at du faktisk stoler på din mann, men at du føler at du ikke fortjener ham Du er jo svært opptatt av at ditt utseende ikke matcher hans.

Det hele må være utrolig slitsomt for deg, men også for ham og omgivelsene deres?

Hei, Jeg vil gjerne komme med noen kommentarer/betrakninger her selv om

jeg er en mann. Jeg har en kamerat som går for å være meget kjekk. Vi er

begge skilte og single , når vi går ut sammen får vedkommende utrolig mye

oppmerksomhet. Jenter kommer direkte bort å prøver å sjekke. Noen

henvender seg til meg, men legger ikke skjul på at det er min kamerat de er

ute etter. Følere meg litt brukt og sjangseløs i den sammenheng. Jeg har

inntrykk at mye har forandret seg de siste 10-15 år og mange jenter

oppfører seg slik vi menn alltid har blitt kritisert for. Jeg er selv rundt 40 og

tror jeg vet litt om dette. Min kamerat benytter seg overhode ikke av dette

og ønsker egentlig en jente som ikke er så fokusert på utseende, men mer på

andre verdier. Jeg skjærer ikke alle over en kam, men kommer bare med

mine egne observasjoner. Mange jenter sier de setter verdier som trofasthet,

ærlighet, ømhet, oppmerksomhet,et godt farsbilde for barna, omsorgsfullhet,

selvstendighet o.a føre det å være kjekk, sexy og maskulin, men jeg

opplever praksis som litt anderledes, ihvertfall når det gjelder opptakten til et

forhold.. Igjen, for all del jenter, jeg sier ikke at alle dere er sånn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...