Gå til innhold

få barn uten å være samboere

Anbefalte innlegg

Gjest elsker barn

Om jeg og kjæresten valgte å få barn, men ikke bo sammen.

Vil jeg da få samme rettigheter som enslige forsørgere? Det er jo himla dyrt å bo alene. Sitter på et stort og dyr enebolig og det går bare så vidt rundt, men har så jeg greier meg altså:)

Fortsetter under...

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

13

• Atene

10

• petter smart

6

• hidi

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest elsker barn

Dette er nok tøys tror jeg...

Hvorfor vil dere ikke bo sammen om dere får barn? Det er nok det beste for barnet. Og jeg tror ikke du får støtte for å ha en stor enebolig.....

Jeg ønsker meg barn før det blir forsent, ikke alle møter noen som de ser på som den store kjærligheten.

Synes jeg ogkjæresten har det greit at vi kan møtes innimellom, men så gå vært til vårt.

Har ikke lyst på samboer, men er det så galt å få barn uansett, de fleste flytter jo fra hverandre etterhvert uansett, så da slipper barnet et opprivende brudd:)

Jeg ønsker meg barn før det blir forsent, ikke alle møter noen som de ser på som den store kjærligheten.

Synes jeg ogkjæresten har det greit at vi kan møtes innimellom, men så gå vært til vårt.

Har ikke lyst på samboer, men er det så galt å få barn uansett, de fleste flytter jo fra hverandre etterhvert uansett, så da slipper barnet et opprivende brudd:)

Det er ca. halvparten av folk som skiller seg. Da er det vel ikke helt rett å skrive at de fleste går fra hverandre?

Annonse

Det er ca. halvparten av folk som skiller seg. Da er det vel ikke helt rett å skrive at de fleste går fra hverandre?

Halvparten av alle _ektepar_ skiller seg, ja. Tallet på samboerskap som oppløses vet man ikke, men det er grunn til å anta at det er ganke mye høyere enn for de som er gift. Dermed kan man si at de fleste går fra hverandre.

Hvorfor ikke? Hun vil jo bli alenemor?! Hva vil hun evt. ikke få?

Nei, trygdekontoret definerer deg ikke som enslig forsørger hvis du har et kjæresteforhold til barnefaren. Dermed får man ingen enslig-forsørgerstønader.

Man må jo oppgi på søknadsskjemaene hvor mye kontakt man har utenom det nødvendige i forhold til barnet.

Gjest Nå lærte du noe nytt

Hvorfor ikke? Hun vil jo bli alenemor?! Hva vil hun evt. ikke få?

Hun beskriver at hun kommer til å ha ET FORHOLD TIL BARNEFAR.

Trygderegler angående morstrygd sier at hun ikke kan ha det, hvis hun skal motta morstrygd.

Trygderegler angående morstrygd sier at hun ikke kan ha det, hvis hun skal motta morstrygd.

Jeg har ikke noe forhold til faren til mine barn så akkurat det punktet har jeg ikke festet meg ved. :o)

Men jeg må da få lov til å spørre uten at du skal hyle i øret på meg?

Nei, trygdekontoret definerer deg ikke som enslig forsørger hvis du har et kjæresteforhold til barnefaren. Dermed får man ingen enslig-forsørgerstønader.

Man må jo oppgi på søknadsskjemaene hvor mye kontakt man har utenom det nødvendige i forhold til barnet.

Akkurat. Da kommer det vel bare an på hvor ærlig hun er overfor trygdekontoret antar jeg. :o)

Har ikke festet meg ved det punktet da jeg overhode ikke har noe forhold til mine barns far skjønner du.

Akkurat. Da kommer det vel bare an på hvor ærlig hun er overfor trygdekontoret antar jeg. :o)

Har ikke festet meg ved det punktet da jeg overhode ikke har noe forhold til mine barns far skjønner du.

Jeg tror ikke det er så veldig lurt av henne å lyve om dette. Vi får vel i utgangspunktet gå ut fra at hun ikke er interessert i å svindle også.

Annonse

Det er bare vås.

Du kan ha et forhold til hvem du vil - forhold betyr ikke det samme som økonomisk støtte.

Så lenge du bor alene, og ikke er gift med barnefar - så er du å betrakte som enslig forsørger.

Jo - så lenge han ikke har barnet alene, og de ikke har felles økonomi, så gjør de det.

Ihvertfall gjorde de det inntil nå for et vennepar - hvor de var kjærester, men bodde på hver sin kant av landet pga studier, og bare møttes i helger/ferier.

Det er bare vås.

Du kan ha et forhold til hvem du vil - forhold betyr ikke det samme som økonomisk støtte.

Så lenge du bor alene, og ikke er gift med barnefar - så er du å betrakte som enslig forsørger.

Nei, det er ikke vås.

Man kan ikke ha et forhold til barnefar.

"Omfattende samvær med den andre av barnas foreldre kan også betraktes som samliv" sier Trygdeetaten.

Jo - så lenge han ikke har barnet alene, og de ikke har felles økonomi, så gjør de det.

Ihvertfall gjorde de det inntil nå for et vennepar - hvor de var kjærester, men bodde på hver sin kant av landet pga studier, og bare møttes i helger/ferier.

Se sitat ovenfor.

Nei, det er ikke vås.

Man kan ikke ha et forhold til barnefar.

"Omfattende samvær med den andre av barnas foreldre kan også betraktes som samliv" sier Trygdeetaten.

Ja, det er jo klart - man kan ikke bo sammen i praksis, men ikke på papiret...

Ei heller være sammen hver eneste dag - det kan bare være innimellom.

Ja, det er jo klart - man kan ikke bo sammen i praksis, men ikke på papiret...

Ei heller være sammen hver eneste dag - det kan bare være innimellom.

Jeg har ihvertfall hørt at man ikke kan være kjærester overhodet.

Hovedinnlegger bør ta en telefon til trygdekontoret og sjekke, bare der får hun sikkert svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...