Gå til innhold

få barn uten å være samboere

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

13

• Atene

10

• petter smart

6

• hidi

6

Mest aktive i denne tråden

Prozak syns det er urettferdig at han ikke kan ha tv uten å betale - selv om han ikke vil se NRK -det blir som å må betale barnebidrag fordi noen har en vugge....:)uten barn oppi.

Ja, og samme tid hudflettet han en kvinne fordi hun lastet ned gratis musikk.....

Han er en hykler!

Åndsverk!!! Jasså, jeg vil heller ikke ha noe med dem å gjøre men jeg har ikke noen valg for det er ulovlig å la være å betale....

Jeg er ikke enig med deg når det gjelder dette enten er du lovlydig eller du er det ikke.

Kan ikke være som Ole Brumm å si jatakk begge deler.

Gjør du det frasier du deg retten til å komme med kvasse bemerkninger til andre som driver med sin egen lille ulovlighet.

Hyklersk kalles det, lille venn.

Du får selvfølgelig kalle det hva du vil. Ditt forsøk på hersketeknikk ved å bruke "lille venn" *LOL* gjør at du kan få mene hva du vil uten at jeg tar deg seriøst nok til å diskutere det med deg :-)

"........................................."

Men det er bare den biologiske faren som gjelder...er ikke det rart? - om broren hennes flytter inn gjelder det ikke -enda HAN kanskje hjelper til økonomisk -så vi blir fratatt penger om vi har sex - hehe

Jeg aner ikke. Det har aldri vært en problemstilling for meg, og for de jeg har kjent hvor det har vært det, så har jeg aldri spurt :-)

"........................................"

Du får selvfølgelig kalle det hva du vil. Ditt forsøk på hersketeknikk ved å bruke "lille venn" *LOL* gjør at du kan få mene hva du vil uten at jeg tar deg seriøst nok til å diskutere det med deg :-)

"........................................."

u gotta be kidding!

Annonse

Du elsker ikke barn, du elsker å ha barn.

En slik ordning er ikke god for barnet. En ting er å skille seg dersom en finner ut at en ikke passer sammen, noe helt annet å ikke bo sammen fra starten av. Da vet du jo at barnet ikke får en mor og far i huset i oppveksten.

Men ordningen fungerer sikkert for deg.

Det fins et ord for slikt, egoisme.

Dette var da strengt tatt ikke spørsmålet hennes! Vurderingene er vel opp til henne, og ikke vilt fremmede folk på DOL......

Jeg tror ikke det er barnets beste dersom mor og far i utgangspunktet ikke vil bo sammen, men gjør det likevel på grunn av barnet. Det kan bli en belastning for barnet. Heller er det bedre at barnet er litt hos mor og litt hos far, men opplever et harmonisk hjem hos hver av dem. Det finnes _utallige_ eksempler på at det er bedre for barnet at foreldrene bor hver for seg enn at de bor sammen.

Selvfølgelig er det ikke bra at mor og far bor sammen dersom de kun gjør det for barnet og egentlig ikke vil bo sammen. Og slikt skjer. Men å planlegge med at mor og far ikke skal bo sammen blir noe helt annet.

Dette var da strengt tatt ikke spørsmålet hennes! Vurderingene er vel opp til henne, og ikke vilt fremmede folk på DOL......

Når du skriver et innlegg her inne må du forvente å få svar, også på ting du ikke har spurt direkte om.

Dersom jeg skrev et innlegg der jeg spurte om gode råd for å være utro uten å bli oppdaget måtte jeg akseptert fordømmelse av min utroskap.

Jeg aner ikke. Det har aldri vært en problemstilling for meg, og for de jeg har kjent hvor det har vært det, så har jeg aldri spurt :-)

"........................................"

Ja - men er det ikke rart da? Økonomisk hjelp fra staten skal jo være en kompensasjon fordi man er alene med det økonomiske- ikke fordi man er alene med sex'en?

Ja, og samme tid hudflettet han en kvinne fordi hun lastet ned gratis musikk.....

Han er en hykler!

nei - han er ikke det. Han nekter å betale for å ha et apparat som han bruker til andre ting enn å ta imot tvsignaler. Som om han hadde en vugge med blomster i i stedet for barn i......*surresurr*

Du elsker ikke barn, du elsker å ha barn.

En slik ordning er ikke god for barnet. En ting er å skille seg dersom en finner ut at en ikke passer sammen, noe helt annet å ikke bo sammen fra starten av. Da vet du jo at barnet ikke får en mor og far i huset i oppveksten.

Men ordningen fungerer sikkert for deg.

Det fins et ord for slikt, egoisme.

Takk skal du ha. Jeg ble gravid ved et "uhell" og det var klart at jeg og barnefaren ikke kom til å ha noe forhold. Likevel valgte jeg å fullføre svangerskapet. Gutten som i dag er seks har likevel alltid hatt to foreldre som ensker ham over alt på jorden. Han er en harmonisk og glad gutt.

Synes du jeg er en egoist? Hvis ikke, hvor går grensen. Går den et sted mellom planlegging (som elsker barn) og uforsiktighet (som meg)?

Nå har jeg sjekket med en som har peiling selv, og fått følgende svar:

"Nei, hun vil ikke regnes som enslig siden hun er kjæreste med barnefar.

Det er ikke lov med ekteskaplig samkvem, overnattinger og slike ting.

For å få enslige stønader må de skrive under på at de ikke er kjærester (bruddserklæring). Gjør de dette og fremdeles er sammen vil de (om det blir oppdaget eller innmeldt) bli tiltalt for trygdesvindel. Eller han vil ikke det. Alt ansvar og straff for dette vil falle på henne siden det er hun som mottar stønadene."

"bruddserklæring"???? Noe sånt har jeg aldri sett/skrevet under.

Annonse

Takk skal du ha. Jeg ble gravid ved et "uhell" og det var klart at jeg og barnefaren ikke kom til å ha noe forhold. Likevel valgte jeg å fullføre svangerskapet. Gutten som i dag er seks har likevel alltid hatt to foreldre som ensker ham over alt på jorden. Han er en harmonisk og glad gutt.

Synes du jeg er en egoist? Hvis ikke, hvor går grensen. Går den et sted mellom planlegging (som elsker barn) og uforsiktighet (som meg)?

Det jeg kritiserte var at hun planla å få barn uten å bo sammen med barnefaren. Uhell skjer, de er ikke planlagte.

Så, som du sier, grensen går ved å planlegge en slik situasjon.

Det jeg kritiserte var at hun planla å få barn uten å bo sammen med barnefaren. Uhell skjer, de er ikke planlagte.

Så, som du sier, grensen går ved å planlegge en slik situasjon.

...bevisst planlegging - ubevisst planlegging - ta sjansen - uforsiktig - uheldig...

Jeg klarer ikke å sette streken der egoismen begynner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...