Gå til innhold

FU: Gjeld

Gjest gjeldslaven

Anbefalte innlegg

Gjest gjeldslaven
Skrevet

Har dere mye lån?

Hvor mye i forhold til sikkerheten?

Er dere redd renta skal øke,og at dere da får økonomiske problemer?

Gjest Nei - ikke i dag
Skrevet

Har 350.000. (Eier enebolig, 2 biler, eget firma med en del verktøy/lager).

Har penger på bok så vi tenkte å betale inn 150.000,- på lånet denne mnd.

Har også aksjer til 1,7 mill.

Alder: 36 og 40 år.

Skrevet

3 millioner i gjeld.

Men har 60 % sikkerhet,for huset er taksert til 5,5 millioner.

Håper absolutt ikke at rente blir skyhøy.

Skrevet

I underkant av 500" i gjeld. Leiligheten er verdt over 3 ganger så mye og jeg har så det går rundt, så jeg klager ikke.

Skrevet

Vi har gjeld på 800" og det tilsvarer vår samlede brutto årsinntekt. Så vi klarer oss fint, også om renta stiger.

Skrevet

Ingen gjeld.

Eier egenbolig, bil, campingvogn, penger på bok osv.

Hilsen

Skrevet

Har rundt 600.000 i lån. Vi tåler godt en renteøkning, så jeg er ikke bekymret for det.

Gjest enn du da?
Skrevet

Har studielån og lite billån. Det går ok, men jeg gleder meg til billånet er borte... Det betaler vi 1400 i måneden på og det merkes.

Skrevet

Knapp million i samlede lån (boliglån og studielån).

Husstanden har cirka 400k brutto inntekt.

Det går rundt, men ikke mer.

Ser ikke frem til større renteøkning.

Skrevet

>Har rundt 3 mill. i gjeld på huset og 400 000 på bil.

Håper ikke renta blir skyhøy nei!

Hilsen

Skrevet

Tja, hvor mye har jeg da tro? Ca. 3.5 mill.. tror jeg, har vært oppe i ca. 4. Men er innenfor 60 % og er ikke så veldig redd en renteøkning.

Vurderer å kjøpe meg en annen bil snart så noe går nok gjelda opp.

Skrevet

Vi har snart ca 1.8 mill i lån. Det er innenfor 60 % sikkerhet i huset i Norge, men har også snart en leilighet i Kroatia :)

Ingen problemer hvis det skulle bli renteøkning, dog tåler vi ikke renter som på Island.

Skrevet

Vi har litt over en mill i gjeld, men vi sitter i nytt hus, så sett i forhold til det , er det ikke så mye.

Vi har kalkulert inn at vi greier en renteøkning. Klart, blir den veldig høy, må vi tenke oss om med pengebruk.

Vi er ikke rike, men det går rundt, og vi lider ingen nød.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Vi har snart ca 1.8 mill i lån. Det er innenfor 60 % sikkerhet i huset i Norge, men har også snart en leilighet i Kroatia :)

Ingen problemer hvis det skulle bli renteøkning, dog tåler vi ikke renter som på Island.

"men har også snart en leilighet i Kroatia :)"

Kanskje vi blir naboer?;)

Skrevet

"men har også snart en leilighet i Kroatia :)"

Kanskje vi blir naboer?;)

Har dere kjøpt? Vår er ikke ferdig før om 1 år. Ligger i nærheten av Trogir. Det er faktisk 7 nordmenn som har kjøpt i dette leilighetskomplekset allerede.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Har dere kjøpt? Vår er ikke ferdig før om 1 år. Ligger i nærheten av Trogir. Det er faktisk 7 nordmenn som har kjøpt i dette leilighetskomplekset allerede.

Kjøpte for nærmerere 2 år siden. Den ligger i Rogosznica. En 5-6 km unna Trogir?, tror jeg.

Veldig koselig område.

Skrevet

Kjøpte for nærmerere 2 år siden. Den ligger i Rogosznica. En 5-6 km unna Trogir?, tror jeg.

Veldig koselig område.

Leier dere ut? Har sett flere utleieleiligheter i det området.

Kan du komme med noen råd da :) Bør vi leie ut, er det mye pes med aksjeselskap. Hvordan kjøpte dere møbler, har dere kjørt bil nedover og gikk det greit?

Håper du svarer. Vi har ikke engang vært i Kroatia, men har hørt det er flott der :)

Skrevet

jeg har ca 600000 i boliglån (kjøpte leiligheten for 700000), ikke noe billån (den gamle sliteren holder stand enn så lenge:P). jeg eier leiligheten alene, samboer'n leier av meg.

han har kanskje 2-300000 kr(?) i billån + andre lån.

vi tjener ca 300000 hver, så vi klarer oss helt fint, men ønsker oss jo ikke renteøkning til jul, akkurat.

blir nok verre når vi en gang realiserer husdrømmen:)

Skrevet

Jeg får da inderlig håpe at renta øker!

MOOOAhahahahahaaaa

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Jeg får da inderlig håpe at renta øker!

MOOOAhahahahahaaaa

Du har ikke gjeld, forstår jeg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...