Gå til innhold

FU: Gjeld

Gjest gjeldslaven

Anbefalte innlegg

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Jeg får da inderlig håpe at renta øker!

MOOOAhahahahahaaaa

*tusler avgårde og pantsetter det som er*..

I tilfelle renteøkning...

:/

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Ups.

Ja, for ellers måtte de da være gal, som kom med et slikt utbrudd...

Forresten, får man noen slags rus av røkte, grønne bananer?

Skrevet

Ja, for ellers måtte de da være gal, som kom med et slikt utbrudd...

Forresten, får man noen slags rus av røkte, grønne bananer?

Det gikk faktisk rykter om at banan inneholder et stoff; bannadin, som gir rus når det røykes, men det er oppspinn. Banan inneholder ingen rusmidler.

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Det gikk faktisk rykter om at banan inneholder et stoff; bannadin, som gir rus når det røykes, men det er oppspinn. Banan inneholder ingen rusmidler.

*pui*, da slipper jeg å være redd for det!

Takker for raskt svar, jeg begynte å bli _litt_ bekymret.

Skrevet

Det kommer jo også mye an på hvor høy inntekt en har, hvorvidt lånet en har er stort og om en tåler en renteøkning.

Leser nedover her om lån både større og mindre enn vårt, men ingen sier noe om inntekt - så det kan jo være at noen med høyt lån har høye inntekter og faktisk klarer seg bedre enn de som har svart de har lite lån.

Men til det du spurte om. :-)

Vi tar nå opp lån på 1,8 mill, og sikkerheten er grei, for huset er verdt 4 mill. Men - det vil bli ganske stramt en stund for oss, før vi kan begynne å leie ut og få inntekter derfra. Fordi inntektene våre er ganske lave, og en av oss betaler flere tusen kr i måneden i barnebidrag.

HÅper IKKE renta går opp. Tror vi må binde renta kanskje.

Men når leieinntektene kommer, da... :-D hehe

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Jeg har vansker med å rive meg løs.

Kan du tråkke meg litt på halen?

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Tror vi 2 har sånn ca 50% av innleggene skrevet i dag.

Tror du det må mye mere til før hele gjengen blir erklært _gal_?

(Du husker vår plan?)

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Tror vi 2 har sånn ca 50% av innleggene skrevet i dag.

Tror du det må mye mere til før hele gjengen blir erklært _gal_?

(Du husker vår plan?)

Ikke si at du har fortrengt det! Delte vi for mange bananer i går, vi to?

Vi skulle, etter hele gjengen er erklært g.., åpne et privat g...hus, du og jeg. Og så skulle jeg ta meg av utdeling av tabletter og bananer, og så skulle du , iført frank-einstein- kostyme springe rundt og skremme opp pasientene, så de aldri ble friske. Og du måtte foreskrive sterkere og sterkere bananer.Ingen ville noensinne blitt friske!

Og vi ville bli stein-rike.

Vårt livsverk, vårt kall!

:)

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Se innlegget lenger ned. viktig. feilsendt

Skrevet

Vi skulle, etter hele gjengen er erklært g.., åpne et privat g...hus, du og jeg. Og så skulle jeg ta meg av utdeling av tabletter og bananer, og så skulle du , iført frank-einstein- kostyme springe rundt og skremme opp pasientene, så de aldri ble friske. Og du måtte foreskrive sterkere og sterkere bananer.Ingen ville noensinne blitt friske!

Du er gal.

Skrevet

Jeg tror du bør begynne å røyke igjen.

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Du er gal.

Lett å komme med slike påstander, når du ikke husker hva du sa i går...men vi glemmer den saken.

Har du forresten flere av de små lyseblå som jeg fikk smake i går? Jeg trenger noe å roe meg på, etter styrtlandingen i bakhagen..

Værsåsnill, så skal jeg ikke være til mer bry..

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Jeg tror at du bare er sjalu, på vår listige plan..

Begynne å røke igjen, sier du?

Nei, vet du hva, jeg greier dette fint.

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Leser du annen manns post?

Du er ikke sann!

Konfidensielt, var konvolutten merket med

*snurt*

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg tror h*n er en smule manisk.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Leier dere ut? Har sett flere utleieleiligheter i det området.

Kan du komme med noen råd da :) Bør vi leie ut, er det mye pes med aksjeselskap. Hvordan kjøpte dere møbler, har dere kjørt bil nedover og gikk det greit?

Håper du svarer. Vi har ikke engang vært i Kroatia, men har hørt det er flott der :)

Ja, vi leier ut. Vi har noen folk der nede som ordner det for oss.

De kjøpte senger og garderobeskap som alt går i mørk eik. Sofa,alt av kjøkkenutstyr, sengetøy og hånduker, kjøpte de også.

Ellers kjøpte vi noen bilder selv for ha på veggen.

Iom at vi leier ut, er det enkelt innredet og vi har ikke satt noe personlig preg på leiligheten.

"Bør vi leie ut, er det mye pes med aksjeselskap"

Aner ikke egentlig. Mannen min som ordner alt.*flau*

Den har ikke blitt leid ut så mange ukene i løpet av sommeren.Men verdien har jo steget betraktelig.

Ellers begynner Croatia og bli et mer og mer populært reisemål, så det kan jo ta seg opp.

Vi leier ut en leilighet på fjellet i her i Norge også, og det har vært mer lønnsomt.

Du kan bare glede deg til å reise til Croatia. Det er veldig vakkert der.

Vi leide bil og spiste middag i forskjellige byer langs kysten hver dag. Alle byene er bare såå koselige.

Skrevet

Ja, vi leier ut. Vi har noen folk der nede som ordner det for oss.

De kjøpte senger og garderobeskap som alt går i mørk eik. Sofa,alt av kjøkkenutstyr, sengetøy og hånduker, kjøpte de også.

Ellers kjøpte vi noen bilder selv for ha på veggen.

Iom at vi leier ut, er det enkelt innredet og vi har ikke satt noe personlig preg på leiligheten.

"Bør vi leie ut, er det mye pes med aksjeselskap"

Aner ikke egentlig. Mannen min som ordner alt.*flau*

Den har ikke blitt leid ut så mange ukene i løpet av sommeren.Men verdien har jo steget betraktelig.

Ellers begynner Croatia og bli et mer og mer populært reisemål, så det kan jo ta seg opp.

Vi leier ut en leilighet på fjellet i her i Norge også, og det har vært mer lønnsomt.

Du kan bare glede deg til å reise til Croatia. Det er veldig vakkert der.

Vi leide bil og spiste middag i forskjellige byer langs kysten hver dag. Alle byene er bare såå koselige.

Takk for svar. Vi har også bedt eiendomsmegleren og komme med en pakke når det gjelder møbler. Vi kommer jo ikke til å bruke den så alt for mye selv de første årene.

Vi har tenkt på aksjeselskap, dette koster ca. 10 000 pr. år, men så får man igjen mva ved kjøp av leiligheten og disse blir da satt på konto i kroatisk bank, disse kunne brukes til fellesutgifter, møbelutgifter, styremøtetur ned ditt osv. så megleren, så da holder det med å få leid ut 4-5 uker i året for at det skal lønne seg og det burde det vel være mulighet for.

Gleder meg vilt til å reise ditt ja, har hørt så mye positivt og vi kommer nok også til å reise mye rundt.

Vi skrev under kontrakten for 2 uker siden og leiligheten har allerede steget nesten 50 000 i verdi så jeg tror det er en grei investering :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...