Gjest tusselaaden Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 Hei, står plutselig fast på engelsk gramatikk. Hvordan gjør man det med eieform i flertall. Feks: om jeg skal snakke om deltagernes kordinator= The the participators’ coordinator? Blie det s i flertall og så apostroff? Eller the participators's coordinator? Sikkert best å skrive det om, men nå lurer jeg også veldig generellt på det! 0 Siter
citoyen Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 Når ordet slutter på s eller z bruker du bare apostrof etter, ikke en ekstra s. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 Har aldri sett participator før (men ser at det står i ordlista). Participant er det ordet jeg har sett brukt før... 0 Siter
Gjest hmtidmm Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 Når ordet slutter på s eller z bruker du bare apostrof etter, ikke en ekstra s. er ikke det bare på norsk? 0 Siter
citygirl Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 the participators’ coordinator er korrekt. Ingen ekstra s :-) 0 Siter
citoyen Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 er ikke det bare på norsk? På norsk bruker vi ikke apostrof i genitiv i det hele tatt, bortsett fra akkurat i tilfellet der den siste bokstaven er s. Altså: Engelsk: Thomas' book, Tom's book. Norsk: Thomas' bok, Toms bok. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.