Gå til innhold

Snakk om regning!

Anbefalte innlegg

Skrevet

DEN hadde jeg helt glemt;eiendomsskatten...

Litt småsjokka over beløpet.

Nesten 7000;

Hvordan regner de ut den summen?

Søsteren min fikk bare 4000;

Så står det terminbeløp.Betyr det at denne nusslige regningen kommer 2 ganger i året?

Har visst ikke følgt helt med her jeg ;o)

Gjest mange store regninger denne mnd.
Skrevet

Vi betaler over 14.000 i året.... Jeg fikk også nesten sjokk, og vi sliter skikkelig med å få betalt.

Skrevet

Vi betaler over 14.000 i året.... Jeg fikk også nesten sjokk, og vi sliter skikkelig med å få betalt.

Æsj ; da er det sikkert 2 ganger i året da :(

Teit regning i alle fall!

Gjest blomsterløk
Skrevet

Vi får iallefall eiendomsskatten 2 ganger i året.

Takstene er forskjellige fra kommune til kommune hvis jeg ikke tar helt feil. Noen kommuner har heller ikke eiendomsskatt.

Tror vi betaler litt over 5000 2 ganger i året.

Skrevet

Vi får iallefall eiendomsskatten 2 ganger i året.

Takstene er forskjellige fra kommune til kommune hvis jeg ikke tar helt feil. Noen kommuner har heller ikke eiendomsskatt.

Tror vi betaler litt over 5000 2 ganger i året.

Lurer på om det går på kvm?!

Søsteren min bor i samme kommune som meg...

Tullete regning i alle fall ;o)

Hilsen

Gjest blomsterløk
Skrevet

Lurer på om det går på kvm?!

Søsteren min bor i samme kommune som meg...

Tullete regning i alle fall ;o)

Hilsen

I den kommunen vi bor i kommer det iallefall an på hvor stor bolig du har.

Her vi bor ble det innført eiendomsskatt i fjor. Og alle boligene i kommunen ble *taksert* nede fra veien. En takstmann som stod utenfor boligene og takserte utifra det de så, og så klart tok de hensyn til hvor stor boligen er.

Men sure penger når den regninga dumper ned i kassa, det er iallefall sikkert.

Skrevet

I den kommunen vi bor i kommer det iallefall an på hvor stor bolig du har.

Her vi bor ble det innført eiendomsskatt i fjor. Og alle boligene i kommunen ble *taksert* nede fra veien. En takstmann som stod utenfor boligene og takserte utifra det de så, og så klart tok de hensyn til hvor stor boligen er.

Men sure penger når den regninga dumper ned i kassa, det er iallefall sikkert.

Ok ; da er det nok størrelsen det kommer an på.

Helt nytt her også.

Betale skatt på noe en har lån på ;o)

Rare greier....

Skrevet

Her hos oss har vi hatt eiendomsskatt i mange år, men vi hadde retakstering av alle eiendommer i fjor og dette resulterte i mange rare utslag. Min eiendomskatt ble helt symbolsk mens andre fikk kraftig økning. Kommunene har div "formeler" for utregning. Du kan kontakte din kommune for å finne ut hvordan din eiendomskatt er utregnet. Hva din søster fikk har egentlig ingenting å si, dette regnes ut individuelt.

Og ja, du betaler to ganger i året, altså 14 000 for din del.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...