Gå til innhold

resept og sånn

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja jeg trenger ny resept på p-piller innen 30. sept. Men fastlegen holder til på andre siden av landet. Bestilte time hos studentlege nettopp men ikke noe ledig før 16. oktober. Tenkte å bytte fastlege, men han jeg vil ha har ikke noe ledig nå. Så... har hørt noe om faxing av resepter til apotek. Funker det? Tar jeg en telefon til legen? Eller må jeg innom apoteket først? Det koster jo uansett penger å fornye resept.. Får jeg regning?

Skrevet

Ring fastlegen din og forklar problemet og spør om han kan fakse inn en respet til ditt lokale apotek. Koster noen få kroner antar jeg.

Skrevet

Fastlegen min har faxet resept til apoteket for meg en gang. Det var ikke noe problem. Kan ikke huske at jeg fikk noen regning i posten heller.

Chance1365380587
Skrevet

Jeg pleier bare å ringe til legen, så sender han meg en ny resept og regning på kr 80 i posten. Da får jeg resept for ett år som regel. Hvis de faxer inn resepten, gjelder den bare for en gang, har jeg fått beskjed om på apoteket her. Vet ikke om det praktiseres litt forskjellig.

Skrevet

Takk for svar. Prøvde å ringe nå, men bommet på telefontidene. Får prøve igjen etter lunchen :)

Skrevet

Vet ikke om det koster noe, men min lege har faxet resepter til apoteket. Hvis du vet faxnummeret trenger du ikke å gå innom apoteket på forhånd...

Skrevet

Jeg har fått fakset inn, ringt inn og sendt i posten.

Så de er bare og ringe og forklare legen :o)

Du kan jo samtidig si at du må ha en resept som varer en stund, så er du sikret på at du får det.

Skrevet

Hvilke p-piller bruker du da? De har et greit utvalg på lillepille.no også, og da får du de rekommandert med posten.

Skrevet

Du kan bestille over nettet også.. Altså ny resept fra legen.

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1158670627' post='3298808]

Du kan bestille over nettet også.. Altså ny resept fra legen.

Ok, men nå har jeg ringt, og de skulle faxe til apoteket på torsdag.

kosta 120 kroner da, men shitt au.

Takk igjen for svar, alle!

Skrevet

Ok, men nå har jeg ringt, og de skulle faxe til apoteket på torsdag.

kosta 120 kroner da, men shitt au.

Takk igjen for svar, alle!

Ok..Bra det ordnet seg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...