Gå til innhold

Reductil og høyt blodtrykk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får ikke reductil pga høyt blodtrykk.

Men hva kan skje om jeg faktisk bruker reductil når jeg har høyt blodtrykk? Hva fører altfor høyt blodtrykk til?

Hva vil i verste fall skje pga stadig høyere blodtrykk?

Hjerte infarkt?

Skrevet

hjerneslag.hjerteattak.

dessuten er det ubehagelig og gå med høyt blodtrykk.

minner meg om de jentene som heller vil døøøøøøøøøø enn å være tykk.

Du kommer aldri til å greie å gå ned i vekt før du slutter å lete etter en quick fix. Det finnes ingen lette løsninger. Det må kostholdsendring og trening til for å oppnå varig vekttap.

Og hovedgrunnen til at reductil virker er mest at folk får mindre matlyst. Ikke at forbrenningen går masse opp.

altså kan du oppnå likebra/godt resultat uten å ta piller men ved trening og kosthold. Og uten å risikere å få hjerneslag og bli sendt på sunnas og få problemer med taleevnen.

man må få det inn i hodet.At ting tar tid , og at det ikke finnes noen raske løsninger. Selv forskningsresultater på reductil er mer eller mindre deprimerende. 2 kg i mnden i gjenomsnitt. det kan man klare uten piller. Eller har man råd og ikke blir plaget med bivirkninger og at det er helsemessig forsvarlig så kan folk gå på piller så mye de vil for min del.

Skrevet

"Hypertensjon er en av risikofaktorene for hjerneslag, hjerteinfarkt, hjertesvikt, og er en av de fremste årsakene til kronisk nyresvikt."

Kilde: http://no.wikipedia.org/wiki/H%C3%B8yt_blodtrykk

Det er dessuten sjelden at man har symptomer på høyt blodtrykk som man merker selv, hvilket gjør det desto mer viktig å få sjekket blodtrykket bl.a. når man går på medisiner som forhøyer blodtrykket.

Når jeg googlet fikk jeg også opp treff som indikerer at høyt blodtrykk kan være medvirkende årsak til at man utvikler demens.

Så det er alvorlige saker, og en vesentlig grunn til at man er restriktiv med å skrive ut fx. Reductil.

Gjest Ingenting å trakte etter
Skrevet

Som de andre skriver så øker det faren for visse skumle sykdommer. En annen ting er at det er forferdelig ubehagelig og vondt å gå med for høyt blodtrykk. Blant annet svimmelhet, hodepine og kvalme. Jeg var skikkelig dårlig før jeg fikk blodtrykket regulert av medisiner.

Det er IKKE uten grunn at du ikke får Reductil når du har høyt blodtrykk, vil jeg tro, de gjør det ikke for å være slemme mot deg...

Man trenger ikke Reductil for å gå ned i vekt.

Gjest heller tykk enn død
Skrevet

Min fetter døde av hjerneblødning på grunn av høyt blodtrykk.Han ble bare 40 år.

Selv må jeg ha nye nyrer fordi høyt blodtrykk har ødelagt nyrene mine. Jeg var under 30 år da jeg fikk den beskjeden.

Ellers er høyt blodtrykk medvirkende årsak til de fleste hjerte-/-kar-relaterte dødsfall.

Så høyt blodtrykk er ikke til å spøke med. Det er dermed en god grunn til at de med høyt blodtrykk ikke får reductil, som er kjent for å kunne gi kraftig blodtrykksøkning som bivirkning.

Skrevet

Som de andre skriver så øker det faren for visse skumle sykdommer. En annen ting er at det er forferdelig ubehagelig og vondt å gå med for høyt blodtrykk. Blant annet svimmelhet, hodepine og kvalme. Jeg var skikkelig dårlig før jeg fikk blodtrykket regulert av medisiner.

Det er IKKE uten grunn at du ikke får Reductil når du har høyt blodtrykk, vil jeg tro, de gjør det ikke for å være slemme mot deg...

Man trenger ikke Reductil for å gå ned i vekt.

Men man skal ha temmelig så høyt blodtrykk før det gir symptomer. Man kan ha et ganske høyt (forhøyet) blodtrykk uten et eneste symptom, og DET gjør det jo skummelt å selvmedisinere seg med medisiner som kan øke blodtrykket.

Ville bare nevne det i tillegg til ditt svar, med tanke på alle de som kanskje vil tenke at "jeg har ikke noe ubehag, altså har jeg sikkert ikke høyt blodtrykk". Det kan man rett og slett ikke vite for sikkert, før det er skyhøyt.

:-)

Gjest heller tykk enn død
Skrevet

Men man skal ha temmelig så høyt blodtrykk før det gir symptomer. Man kan ha et ganske høyt (forhøyet) blodtrykk uten et eneste symptom, og DET gjør det jo skummelt å selvmedisinere seg med medisiner som kan øke blodtrykket.

Ville bare nevne det i tillegg til ditt svar, med tanke på alle de som kanskje vil tenke at "jeg har ikke noe ubehag, altså har jeg sikkert ikke høyt blodtrykk". Det kan man rett og slett ikke vite for sikkert, før det er skyhøyt.

Det er riktig det du skriver der - da jeg merket ubehag, var skaden på nyrene allerede uopprettelig.

Gjest Ingenting å trakte etter
Skrevet

Ja, det er sant som du skriver, Gemini.

Blodtrykket er i hele tatt noe man ikke bør gamble med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...