Gå til innhold

Møkk lei jobben

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 38 år, og har utdanning innen ledelse, og en ganske god stilling ved et av landets største sykehus. Og jeg er møkk lei!!

Jeg er så inderlig dritt lei "viktige" mennesker som tror de er høyere enn vår herre på rangstigen, og springer rundt på totalt unyttige møter hele dagen!

Er så lei av de samme prosedyrene med nedskjæringer og innstramminger pga "dårlig økonomi" i helsevesenet, lei av å true folk med å miste jobben - samtidig som vi bruker haugevis av skattebetalernes penger på reiser og fester og gud-vet-hva (iallefall ikke syke pasienter!!)

Sannheta er at jeg kjeder rævva av meg i en dødskjedelig jobb der jeg må lete etter noe å gjøre som jeg kan kalle arbeidsoppgaver. I tillegg byr det meg imot å arbeide med noe som strider så til de grader mot mine prinsipper (les; feil/uærlig bruk av helsekroner) Og tro ikke at min stilling er spesiell! Neida, sånn surrer de rundt, alle de andre lederne og ansatte i administrasjonen på sykehuset også! Kjeder vi oss riktig mye så finner vi på et prosjekt, nedsetter en gruppe og har flere møter og fester...

Jeg ønsker meg en en nyttig (gjerne kreativ) jobb - med enkle arbeidsoppgaver, gjerne travle dager som gjør at tiden flyr... Sannsynligvis innebærer det mindre inntekt, men penger kan da ikke være alt?

Jeg ønsker å flytte på landet, oppleve stillhet og fred rundt meg, "ta tiden tilbake" på en måte. Eie et lite hus, ha tid til å nyte naturen og livet, ikke ha en kalender full av pålagte tullete møter.

Er veldig lykkelig ellers, med verdens beste samboer og et voksent barn.

Det jeg egentlig burde gjøre er å finne en annen jobb, gjerne utenfor byen med alt det den representerer av mas og jag.

Er det noen som har hatt samme følelse som meg, og som har hatt mot nok til å bryte ut? Hadde vært morsomt å høre om noen har hatt omtrent samme opplevelse som meg, og som har skapt seg et bedre liv.

Skrevet

Sett i gang og søk jobber!

Og skriv en kronikk i Aftenposten om tilstanden i norsk helsevesen!

Skrevet

Bli truckfører.

En tønne fra A il B. En pall fra B til C. Et kryss på et papir, en signatur på et annet osv.

Du får brukt hodet og din romfølelse, får rørt på deg og treffe likesinnede. De er en egen type folk som tar sånne jobber.

Skrevet

Bli truckfører.

En tønne fra A il B. En pall fra B til C. Et kryss på et papir, en signatur på et annet osv.

Du får brukt hodet og din romfølelse, får rørt på deg og treffe likesinnede. De er en egen type folk som tar sånne jobber.

Jeg har lyst til å arrestere deg på det du sier om at det er en spesiell type mennesker som tar den type jobber. Valg av yrke er veldig ofte tilfeldig, og jeg kjenner mange forskjellige typer mennesker som tilfeldigvis har samme jobb. Så jeg vil våge å påstå at du tar feil!

Skrevet

Jeg har lyst til å arrestere deg på det du sier om at det er en spesiell type mennesker som tar den type jobber. Valg av yrke er veldig ofte tilfeldig, og jeg kjenner mange forskjellige typer mennesker som tilfeldigvis har samme jobb. Så jeg vil våge å påstå at du tar feil!

he-he

Jeg liker stereotyper.

Truckførere er enkle og rolige sjeler som kommer kl 8 og går kl 16. Ellers er de ulike. Det er visse egenskaper som kreves for å ku nne like en slik jobb, dessuten er maskinene livsfarlige, så det er ikke alle som får lov. Når 6-8 tonn kommer dundrende, da stopper den ikke så lett.

Når plukktrucken stopper, må du rappelere ned fra 16 meter.

Skrevet

he-he

Jeg liker stereotyper.

Truckførere er enkle og rolige sjeler som kommer kl 8 og går kl 16. Ellers er de ulike. Det er visse egenskaper som kreves for å ku nne like en slik jobb, dessuten er maskinene livsfarlige, så det er ikke alle som får lov. Når 6-8 tonn kommer dundrende, da stopper den ikke så lett.

Når plukktrucken stopper, må du rappelere ned fra 16 meter.

Nå kjenner jeg tilfeldigvis en truckfører som er alt annet enn "enkel og rolig" da...

Det å komme 08:00 og gå 16:00 har vel bare med å gjøre at det er arbeidstiden på bruket, og den må man oftest forholde seg til.

På ulike studier er det gjerne en mengde typer mennesker som blir kastet sammen og utdannet til samme yrke, og etterhvert tilegner seg omtrent samme måte å håndtere arbeidet på. Dette selv om de i utgangspunktet gjerne har helt forskjellige forutsetninger og ikke minst interesser. Valg av yrke er som jeg sa forbausende ofte helt tilfeldig.

Å håndtere arbeidsredskap - det være seg psykologi, skalpell eller tunge kjøretøyer har mer å gjøre med god og riktig opplæring enn direkte medfødte egenskaper.

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Nå kjenner jeg tilfeldigvis en truckfører som er alt annet enn "enkel og rolig" da...

Det å komme 08:00 og gå 16:00 har vel bare med å gjøre at det er arbeidstiden på bruket, og den må man oftest forholde seg til.

På ulike studier er det gjerne en mengde typer mennesker som blir kastet sammen og utdannet til samme yrke, og etterhvert tilegner seg omtrent samme måte å håndtere arbeidet på. Dette selv om de i utgangspunktet gjerne har helt forskjellige forutsetninger og ikke minst interesser. Valg av yrke er som jeg sa forbausende ofte helt tilfeldig.

Å håndtere arbeidsredskap - det være seg psykologi, skalpell eller tunge kjøretøyer har mer å gjøre med god og riktig opplæring enn direkte medfødte egenskaper.

Det er lov å være blid...trallala..

:D

Skrevet

Det er lov å være blid...trallala..

...eh...var det til meg, eller har du postet feil??

Skrevet

Jeg har ikke noe gode råd ang bytte av jobb, annet enn at du selv vet best hva som gjør deg og dine lykkelig.

Men vil si at det er trist lesning om helsevesenet. Når så mange står i helsekø, og ikke slipper til pga mangel på penger.

Og istedenfor og bruke mye tid på hvordan de kan spare på bekostning av oss pasienter, burde de (med tanke på det du skriver) tenke på hvordan de kan spare penger i administrasjonen.

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

...eh...var det til meg, eller har du postet feil??

*riste voldsomt på hode*

*ruller meg i krampelatter*

"Hikst" Jeg har ikke sendt feil, nei..

Ha en nydelig ettermiddag!

Og et godt humør!

Gjest abrahamsen
Skrevet

Det du her skriver om pengebruken i helsevesenet bør absolutt komme frem i media.

Skrevet

Jeg har ikke noe gode råd ang bytte av jobb, annet enn at du selv vet best hva som gjør deg og dine lykkelig.

Men vil si at det er trist lesning om helsevesenet. Når så mange står i helsekø, og ikke slipper til pga mangel på penger.

Og istedenfor og bruke mye tid på hvordan de kan spare på bekostning av oss pasienter, burde de (med tanke på det du skriver) tenke på hvordan de kan spare penger i administrasjonen.

hehe....eneste stedet det ikke har blitt kuttet på mitt sykehus de siste årene er i administrasjonen!!

Når jeg leser innlegget jeg skrev tidligere i dag og svarene jeg har fått, kjenner jeg at jeg får en klump i magen; føler meg ilojal mot arbeidsgiver, men samtidig er det helt skrekkelig å tenke på hvordan ressurser i helsevesenet blir forvaltet.

Har ofte tenkt at omverdenen skulle visst hvor mye penger vi bruker på reiser, kurs, miljøturer og diverse... Er ikke få tusen det er snakk om når ei avdeling med 60 ansatte skal bo 2 netter på hotell med fullpensjon, reise frem og tilbake + "opplevelsespakke". Og det er bare VÅR avdeling, hele sykehuset har jo mange, mange avdelinger som gjør nøyaktig det samme...

Vil ut av dette, vil ikke være en del av dette systemet som lurer befolkningen på en slik måte!

Skrevet

Det du her skriver om pengebruken i helsevesenet bør absolutt komme frem i media.

Forsåvidt enig, men jeg har ikke mot til å være den som bringer dette ut til media... Så pysete er jeg faktisk :(

Skrevet

hehe....eneste stedet det ikke har blitt kuttet på mitt sykehus de siste årene er i administrasjonen!!

Når jeg leser innlegget jeg skrev tidligere i dag og svarene jeg har fått, kjenner jeg at jeg får en klump i magen; føler meg ilojal mot arbeidsgiver, men samtidig er det helt skrekkelig å tenke på hvordan ressurser i helsevesenet blir forvaltet.

Har ofte tenkt at omverdenen skulle visst hvor mye penger vi bruker på reiser, kurs, miljøturer og diverse... Er ikke få tusen det er snakk om når ei avdeling med 60 ansatte skal bo 2 netter på hotell med fullpensjon, reise frem og tilbake + "opplevelsespakke". Og det er bare VÅR avdeling, hele sykehuset har jo mange, mange avdelinger som gjør nøyaktig det samme...

Vil ut av dette, vil ikke være en del av dette systemet som lurer befolkningen på en slik måte!

Da bør du aktiv begynne og se deg etter ny jobb. Trivsel er viktig.

Skrevet

I feel with you man.

Det jeg driver med er å starte buisniss på 'si', for å se om jeg har what it takes å drive utenom ordinært arbeidsliv med kjedelige møter, firmapolitikk meg i ræva og halvpsykopatiske 'ledere'.

Fikk unge sånn midt oppi det, så fruen ble litt skeptisk til at jeg bare sa opp og satset på meg selv.

Men vi har sett på et par alternativer, feks flytte et sted hvor vi kan kjøpe gjeldfritt hus, og dermed ha mye lavere krav til inntekt.

Tror man blir lei de fleste jobber etter en stund, men jeg VET at jeg bare ikke passer inn i norsk bedriftskultur.

Flytte sammen ? :) Jeg trenger en god 3d animatør

Gjest abrahamsen
Skrevet

Forsåvidt enig, men jeg har ikke mot til å være den som bringer dette ut til media... Så pysete er jeg faktisk :(

Du kan gjøre det anonymt.

Gjest Princess Peach
Skrevet

I feel with you man.

Det jeg driver med er å starte buisniss på 'si', for å se om jeg har what it takes å drive utenom ordinært arbeidsliv med kjedelige møter, firmapolitikk meg i ræva og halvpsykopatiske 'ledere'.

Fikk unge sånn midt oppi det, så fruen ble litt skeptisk til at jeg bare sa opp og satset på meg selv.

Men vi har sett på et par alternativer, feks flytte et sted hvor vi kan kjøpe gjeldfritt hus, og dermed ha mye lavere krav til inntekt.

Tror man blir lei de fleste jobber etter en stund, men jeg VET at jeg bare ikke passer inn i norsk bedriftskultur.

Flytte sammen ? :) Jeg trenger en god 3d animatør

Trenger du en sekretær? *vifter med øyenvippene*

Skrevet

Trenger du en sekretær? *vifter med øyenvippene*

Ja det hadde vært noe :)

Skrevet

Jeg jobber selv som avdelingsleder på et større sykehus.

Desverre har jeg aldri deltatt på eller arrangert slike turer.

Siden min avdeling ligger i administrasjonen, skjønner jeg jo at jeg gjør noe galt. :-)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ja det hadde vært noe :)

Når kan jeg begynne? *troppe opp med laptopen under armen* :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...